خودرو کانسپت آئودی Activesphere

آئودی Activesphere ؛ خودرو کانسپت و جام جهان نمای جدید آلمان با طعم پورشه + ویدیو

آئودی Activesphere یا همان اکتیو اسفیر جدیدترین خودرو شاسی بلند کوپه و کانسپت Audi است که زمین و زمان را در اختیار مالک خود قرار می‌دهد و حاصل همکاری آئودی با پورشه به حساب می‌آید! در ادامه با زیر و بم این ماشین مفهومی آشنا می‌شویم.

آلمانی‌ها در صنعت خودروسازی، همیشه چند سال نوری جلوتر از رقبای خود قرار دارند. همین چند روز قبل بود که بی ام و با سیستم دست خدا به صحنه آمد تا بالاترین سطح از کنترل خودروهای برقی را به نمایش بگذار و حالا آئودی اینجاست تا یک نوآوری خلاقانه را با شاسی بلند کوپه آئودی Activesphere به مردم هدیه دهد.

پس این شما و این هم شاسی بلندی که می‌تواند به وانت تبدیل شود. البته پیش از ادامه کار، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو رونمایی از این محصول را تماشا کنید.

خودرو کانسپت آئودی Activesphere و هرآنچه که می‌دانیم

شاسی بلند کوپه آئودی اکتیو اسفیر همانطور که ظاهرش فریاد می‌زند، یک خودرو مفهومی و تمام برقی است که بر مبنای پلتفرم PPE (مخفف پلتفرم الکتریکی پریمیوم) ساخته شده. این پلتفرم یکی از شاهکارهای آئودی و پورشه به حساب می‌آید که احتمالا تا پایان سال 2023، به صورت رسمی وارد صحنه شود و رازهای شگفت انگیز خود را افشا کند.

ماشین مفهومی آئودی اکتیو اسفیر

آئودی Activesphere دقیقا به مانند برادر اسپرت خود یعنی آئودی Skysphere، از سیستم معماری برق 800 ولت DC بهره می‌برد؛ یعنی به راحتی می‌تواند با شارژرهای اولترا فست شارژ هم هماهنگ باشد و در عرض کمتر از 10 دقیقه، برای یک مسافرت 300 کیلومتری شارژ شود. البته چنین ساختاری را قبلا در آئودی E-Tron GT کواترو هم دیده بودیم.

در حال حاضر چیز بیشتری از مشخصات فنی خودرو کانسپت آئودی Activesphere نمی‌دانیم اما اگر ویدیو معرفی آن را تماشا کنید، احتمالا شگفت زده خواهید شد. در ادامه به برخی از سورپرایزهای آلمانی‌ها که با این ماشین مفهومی معرفی می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

امکانات و آپشن‌های عجیب خودرو مفهومی آئودی اکتیو اسفیر

ماشین مفهومی آئودی اکتیو اسفیر

اگر ویدیو معرفی آئودی Activesphere در اکانت یوتیوب این شرکت را تماشا کرده باشید، احتمالا با قابلیت‌های عینک VR جدید آئودی هم آشنا شده‌اید. فعلا چیز زیادی از این عینک هوشمند نمی‌دانیم اما به نظر می‌رسد که این عینک VR می‌تواند شما را به «مرد آهنی» تبدیل کند و به نوعی یک دستیار هوشمند در آئودی Activesphere به حساب می‌آید!

خودرو کانسپت آئودی Activesphere

عینک هوشمند و واقعیت مجازی کانسپت در خودرو شاسی بلند آئودی اکتیو اسفیر

در کابین آئودی Activesphere هیچ دکمه‌ای به چشم نمی‌آید و به نظر می‌رسد که تمام تنظیمات خودرو از طریق این عینک هوشمند انجام می‌شوند. از تنظیم دمای کابین تا برگزاری یک ملاقات شام دوستانه و هرآنچه که فکرش را کنید، با این عینک در دسترس شما خواهد بود!

همچنین اکنون می‌دانیم که خودرو مفهومی آئودی اکتیو اسفیر احتمالا به عنوان رقیب مرسدس بنز جی کلاس برقی به میدان خواهد آمد و به احتمال خیلی زیاد، میزبان چهار موتور الکتریکی است.

اکنون تمام شاسی بلندهای برقی چینی مانند یانگ وانگ U8 یا منگشی M-Terrain بیش از هزار اسب بخار قدرت دارند؛ پس چرا آئودی Activesphere اینطور نباشد؟ همچنین سیستم تعلیق در ماشین شاسی بلند برقی آئودی Activesphere به صورت تمام اکتیو است که می‌تواند ارتفاع خودرو از کف زمین را در بازه 40 تا 208 میلی متر تغییر دهد.

سیستم صدا کردن ماشین هم یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در آئودی اکتیو اسفیر خواهد بود که می‌تواند خودرو را مانند یک سگ وفادار، به دنبال شما بفرستد. این ویژگی را پیکاپ رم 1500 برقی دیده بودیم. البته زیاد به آن امیدوار نباشید چرا که مانند ماجرای معروف تصادف تسلا، می‌تواند خرج سنگینی را روی دست شما بگذارد! همچنین شیشه عقب هم با فشار دادن یک دکمه می‌تواند به روی سقف منتقل شود، سپس درب صندوق عقب به صورت 180 درجه باز می‌شود و اکنون شاسی بلند آئودی اکتیو به جای شاسی بلند برقی، یک پیکاپ مدرن و الکتریکی است!

همچنین سیستم احضار خودرو در شاسی بلند کانسپت آئودی Activesphere می‌تواند دمای کابین، تنظیمات صندلی و آینه‌های دوربین‌دار را قبل از اینکه پای شما به خودرو برسد، تنظیم کند و با سلیقه و تنظیمات شما مطابقت دهد. به علاوه سیستم رانندگی تمام خودکار هم اینجاست تا خیال شما را کاملا راحت کند. حتی فرمان ماشین شاسی بلند کانسپت آئودی Activesphere در زمانی که به آن نیازی نداشته باشید، در داخل داشبورد جمع می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*