شارژر جدید شرکت NIO

شارژر 500 کیلو وات DC نیو معرفی شد؛ قوی‌ترین شارژ جهان برای خودروهای برقی از کشور چین

شارژر اولترا فست نیو – NIO با توان 500 کیلو وات DC، رکورد قوی و سریع ترین شارژر جهان در دنیای خودروهای برقی را با اختلاف شکست! در ادامه با مشخصات فنی و اطلاعات جذاب‌تری از این گجت همراه خواهیم بود.

دنیای خودروهای برقی در سال 2022، تقریبا با سرعت نور پیشرفت کرده است و شارژرها هم نقش بزرگی را در این زمینه ایفا کرده‌اند. از شارژرهای جدید فرمول E که با توان 600 کیلو واتی خود، ماشین‌های مسابقه‌ای را در عرض 30 ثانیه تا باتری‌های استارتاپ سوئدی موراند که فقط 72 ثانیه طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شوند یا حتی ایستگاه‌های شارژ 1 مگاواتی برای کامیون‌های تسلا، همگی جزو شگفت‌ انگیزترین‌های امسال به حساب می‌آیند. اما مگر می‌شود که چینی‌ها در زمینه خودروهای الکتریکی عقب بمانند؟ البته که خیر! پس شرکت خودروسازی NIO دست به کار شده است تا در واپسین روزهای سال 2022 میلادی، نام خود را به تالار افتخار خودروهای EV اضافه کند؛ آن هم با یک شارژر نیم مگاواتی!

شارژر 500 کیلو وات شرکت NIO برای ماشین های الکتریکی

شارژر 500 کیلو وات DC

شارژر سوپر فست نیو با توان 500 کیلو وات DC در دنیای خودروهای برقی (نه کامیون و هواپیماهای الکتریکی)، حکمرانی می‌کند و سریع و قوی‌ترین شارژر جهان به حساب می‌آید. اگر به سراغ خودروهای الکتریکی با معماری برق 800 ولت DC بروید و شارژر 500 کیلو وات دی سی شرکت NIO را به آن‌ها وصل کنید، می‌توانید در عرض کمتر از 12 دقیقه، ظرفیت‌ باتری‌های خودرو را از 20 به 80 درصد برسانید.

شارژر 500 کیلو وات DC

این عدد در خودروهای EV که از معماری برق 400 ولت DC بهره می‌برند، کمی افزایش پیدا می‌کند و تقریبا به 20 دقیقه می‌رسد. همچنین چینی‌ها با اضافه کردن سیستم «آب خنک» به ایستگاه‌های شارژر 500 کیلو وات دی سی شرکت NIO ، مشکل داغ شدن این سیستم را هم از بین برده‌اند. همچنین صفحه نمایش 15.4 اینچ دیجیتال هم اینجاست تا زیبایی کار را دوچندان کند.

شارژر جدید شرکت NIO

در انتهای کار بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر، خودروهایی مثل هیوندای آیونیک 5، پورشه تایکان، جنسیس G80 برقی، کیا EV6 GT و آئودی e-Tron GT میزبان معماری برق 800 ولت DC هستند و پیشبینی می‌شود که اکثر خودروهای الکتریکی تا انتهای سال 2025، به این معماری مهاجرت کنند. همچنین باید گفت که لقب بهترین شارژر خودروهای الکتریکی در جهان تا پیش از شارژر NIO، به شارژر شرکت چینی Xpeng با توان 480 کیلو وات DC تعلق داشت. مدت زمان شارژر کردن باتری (20 تا 80 درصد) در این شارژر، تقریبا برابر با 15 دقیقه بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*