نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng

نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng، باتری‌ خودروهای برقی را در عرض 12 دقیقه شارژ می‌کنند

نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng، می‌توانند باتری خودروهای برقی را در عرض چند دقیقه شارژ کنند که پیشرفت چشمگیری در این حوزه است.

افزایش جهانی قیمت سوخت و ایجاد قوانین جدید محیط زیستی که مهم‌ترین مانع توسعه‌ی خودروهای برقی هستند، چینی‌ها را وادار کرده‌اند تا خودروهای برقی بومی خود را به لیگ دیگری ببرند.

امروزه می‌توانید ماشین‌های الکتریکی چشم بادامی‌ها را با باتری‌های 100 کیلو وات ساعتی هم ببینید اما هنوز هم یک مشکل اساسی به قوت خود پابرجاست! در گذشته، شارژ کردن این خودروها، زمان زیادی را می‌طلبید که اکنون به لطف اختراع جدید شرکت ایکس پنگ موتور، این نگرانی هم از بین رفته است. در ادامه به مشخصات فنی این شارژرها نگاهی خواهیم داشت.

نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng

شارژر خودروهای برقی، معمولا با نام‌های AC و DC شناخته می‌شوند. البته برای شارژ باتری‌ها، به جریان DC یا همان مستقیم نیاز داریم ولی شارژهای AC معمولا به آن دسته از شارژر خودروها گفته می‌شود که معمولا در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شارژرهای DC، همان ایستگاه‌هایی هستند که با ارائه‌ی توان بالاتر (حتی تا 400 کیلو وات) می‌توانند خودروهای برقی را در عرض چند دقیقه، شارژ کنند. در ادامه به ایستگاه‌های شارژ فوق سریع DC شرکت ایکس پنگ نگاهی خواهیم داشت.

نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng

طبق ادعای «هی شیائوپنگ» (He Xiaopeng)، مدیر ارشد اجرایی ایکس پنگ، این شارژرها نسبت به نسل قبلی خود، تا چهار برابر سریع‌تر خواهند بود. باتری خودروهای برقی هم به مانند باتری گوشی‌های هوشمند، در سه مرحله شارژ می‌شوند که به لطف نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng، اکنون می‌توانید مرحله‌ی اول و دوم، یعنی همان شارژ 10 تا 80 درصدی را در 12 دقیقه داشته باشید.

به طور کلی می‌توان گفت که این شرکت چینی در سال‌های اخیر، تقریبا یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار گرفته است و اکنون کار به جایی رسیده که ایکس پنگ، از ساخت یک خودرو پرنده‌ی کاملا خلاقانه و انقلابی سخن می‌گوید!

نسل جدید ایستگاه های شارژ سوپرفست شرکت XPeng

البته شارژ کردنِ سریع باتریِ خودروهای برقی، همیشه دوست شما نیست و این کار در دراز مدت، می‌تواند اثرات مخربی را روی باتری‌ها به جای بگذارد. اما به هر حال این شارژها در مقابل رقیبان AC خود که کار مشابه را در عرض 8 ساعت انجام می‌دهند، یک گزینه‌ی وسوسه کننده خواهند بود. در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که ایستگاه‌های شارژ تمام خودکار شرکت ایکس پنگ در حال حاضر در کشور چین، به 169 عدد رسیده‌اند که در کنار ایستگاه‌های اپراتوردار، مجموع شارژهای DC خیابانی XPeng را تقریبا به عدد 1000 می‌رسانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*