Stage Manager در آیپدهای قدیمی تر

اپل Stage Manager را به آیپدهای قدیمی تر خود اضافه می‌کند

قطعه کدهای iPadOS 16 نشان می‌دهد که احتمالاً اپل قصد دارد قابلیت مالتی‌تسکینگ حرفه‌ای Stage Manager را به آیپدهای قدیمی تر خود ببرد.

کدهای داخلی iPadOS 16 نشان می‌دهند که اپل یک حالت اینترنال را برای فعال کردن Stage Manager در آیپدهای قدیمی تر دارای پردازنده سری A ایجاد کرده است. استیج منیجیر با هدف بهبود مالتی‌تسکینگ در تبلت‌های آیپد توسعه پیدا کرده است؛ با این حال اپل در یک تصمیم جنجالی، آن را به عنوان یک قابلیت انحصاری برای آیپدهای جدید با پردازنده M معرفی کرده است.

وب‌سایت 9to5Mac می‌گوید در میان قطعه کدهای آیپد او اس ۱۶، ارجاع به یک حالت داخلی به نام “Chamois” برای دستگاه‌های “Legacy Devices” وجود دارد که به لطف آن می‌توان از حالت Stage Manager اپل در آیپدهای قدیمی تر نیز استفاده کرد.

Stage Manager در آیپدهای قدیمی تر

اپل می‌گوید استیج منیجیر برای استفاده به حداقل ۸ گیگ رم و قابلیت Virtual Memory Swap نیاز دارد. این کمک می‌کند هنگام اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان و اتصال به یک مانیتور خارجی، آیپد پاسخگویی بهتری داشته باشد. مدل‌های قدیمی‌تر آیپد فاقد پردازنده گرافیکی قدرتمندی برای رندر انیمیشن‌ها و سایه‌ها در نرخ فریم بسیار بالا هستند. علاوه بر این از پهنای باند ورودی/خروجی برای نمایشگرهای 6K هم پشتیبانی نمی‌کنند.

اپل Stage Manager در آیپدهای قدیمی را تأیید کرد

کریگ فدریگی مهندس نرم افزار اپل در مصاحبه‌ای با فوربز تأیید کرده است که اپل مشغول آزمایش Stage Manager روی دیگر مدل‌های تبلت iPad است. با این حال هنوز مراحل اولیه آزمایش را می‌گذارد و اپل می‌گوید در ابتدا ما نمی‌توانستیم این ویژگی را روی آیپدهای دیگر فعال کنیم. عمده‌ترین دلیل آن هم مشکلات مربوط به عملکرد تراشه‌های آن‌ها است. اما حالا حالت داخلی تعبیه شده در آیپد او اس ۱۶ هم تأیید می‌کند که اپل به دنبال پورت کردن این ویژگی به تبلت‌های قدیمی‌تر خود است.

به جز استیج منیجیر، iPadOS 16 امکانات جدید فراوانی را به آیپدهای قدیمی‌تر اپل آورده است. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با تمام امکانات این سیستم عامل، مطلب سیستم عامل iPadOS 16 با تجربه جدیدی از مالتی تسکینگ و قفل جدید صفحه معرفی شد را بخوانید.

توسعه استیج منیجیر همچنان ادامه دارد

اپل همچنان به توسعه قابلیت استیج منیجیر روی نسخه‌های بتا آیپد او اس ۱۶ کار می‌کند. این کمپانی می‌خواهد با توجه به بازخورد کاربرانش، عملکرد این ویژگی را بهبود ببخشد.

استیج منیجیر به شکل قابل توجهی تجربه مالتی‌تسکینگ روی آیپدها را بهبود می‌بخشد. شاید در حال حاضر صاحبان تبلت‌های قدیمی‌تر اپل از اینکه Stage Manage برای آن‌ها ارائه نشده ناراحت باشند، اما اپل می‌خواهد به زودی آن‌ها نیز بتوانند از کار با آیپد خود لذت بیشتری ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*