سیستم عامل iPadOS 16

سیستم عامل iPadOS 16 با تجربه جدیدی از مالتی تسکینگ و قفل جدید صفحه معرفی شد

سیستم عامل iPadOS 16 با سیستم جدید مالتی‌تسکینگ و بسیاری دیگر از امکانات جدید که اکثر آن‌ها مربوط به کار روی پروژه‌های مشارکتی است معرفی شد.

اپل شب گذشته از سیستم عامل iPadOS 16 به همراه قابلیت جذاب Collaboration و به علاوه با امکانات جدید مالتی‌تسکینگ رونمایی کرد. در ادامه بیشتر با این آپدیت جدید تبلت‌های اپل آشنا شوید.

سیستم عامل iPadOS 16

بخش جدید مشارکت

بخش Collaboration مجموعه جدیدی از امکانات iOS 16 و iPadOS 16 است که به کاربران اجازه می‌دهد با همدیگر و به صورت دل لحظه از طریق اپلیکیشن‌های اپل روی پروژه‌های خود کار کنند. امکانات جدید اپلیکیشن پیام‌رسان به کاربران اجازه همکاری و مدیریت محتوای اشتراک‌گذاری شده در اپلیکیشن‌های خود اپل از جمله Files و Notes و Safari و همچنین دیگر برنامه‌های متفرقه را می‌دهد.

آیپد او اس ۱۶

به طور مثال وقتی شخصی از طریق Collaborate و با اپلیکیشن پیام‌رسان یک دعوتنامه را برای اعضا ارسال می‌کند، همه افراد عضو می‌توانند آن را در سند، صفحه یا پروژه خود ببینند. وقتی شخصی تغییری را روی یک فایل به اشتراک‌گذاشته شده ایجاد کند، همه می‌توانند بروزرسانی‌های انجام شده را در بالای پیام ببینند. و وقتی یک کاربر روی یک پروژه مشارکتی کار می‌کند، همه کاربران می‌توانند با یکدیگر وارد مکالمه شده و ارتباط فیس تایمی برقرار کنند.

سیستم عامل iPadOS 16

اپل در آینده اپلیکیشن جدیدی به نام Freeform را به سیستم عامل iPadOS 16 اضافه خواهد کرد. این مثل یک وایت‌برد دیجیتالی است که اپل می‌گوید یک گزینه عالی برای جلسات فکر طولانی است و به کاربران اجازه می‌دهد تمام پروژه‌های مشارکتی را در یک جا دیده و از قلم Apple Pencil در آن استفاده کند.

امکانات جدید ایمیل، جستجوگر پیشرفته اپل و کار با تصاویر

اپلیکیشن ایمیل اپل در این نسخه شامل پیشرفت‌هایی شده که به کاربر اجازه لغو تحویل پیام و همچنین ارسال ایمیل‌های برنامه‌ریزی شده را می‌دهد. یک قابلیت جدید به نام Remind Later نیز پیام‌های دریافتی را در زمان مشخصی دوباره به نمایش می‌گذارد و کاربران می‌توانند در صورت فراموش کردن، مجدداً به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر این اپل می‌گوید همراه سیستم عامل iPadOS 16 یک تجربه جستجوی کاملاً جدید با نتایجی دقیق را به لطف سیستم تصحیح تایپ و استفاده از مترادف‌ها در اختیار کاربران می‌گذارد که حاصل آن مشاهده نمای غنی‌تری از مخاطبین، محتوای به اشتراک‌گذاشته و سایر موارد است.

سیستم عامل iPadOS 16

اپل یک قابلیت جدید به نام iCloud Shared Photo Library را به آیپدهای خود اضافه کرده که اجازه اضافه کردن ۶ عضو خانواده برای مشارکت و اشتراک گذاری تصاویر در بخش‌های Memories و Featured Photos و همچنین Photo Widget را می‌دهد. در واقع هر شخصی که عضو این بخش باشد اگر تغییری در تصاویر ایجاد کند، آن‌ها برای کل اعضا اعمال می‌شود.

امکانات جدید سافاری

مرورگر سافاری گزینه‌های مشارکت و شخصی‌سازی جدیدی را دریافت کرده است. زبانه Shared Tab Groups به کاربر اجازه مشارکت با چندین دوست و تماشای حاصل همکاری شکل گرفته را می‌دهد. در واقع این قابلیت به کاربران اجازه همکاری با یکدیگر، اشتراک‌گذاری تب‌ها و بوکمارک‌ها و حتی شروع یک مکالمه مستقیماً در سافاری را خواهد داد.

سیستم عامل iPadOS 16

Tab Groups هم صفحات مستقلی را ایجاد می‌کند که شما می‌توانید آن‌ها را با یک تصویر پس زمینه شخصی‌سازی کرده و دیگر دوستانتان هم بتوانند آن‌ها را ببینند و ویرایش کنند. ضمناً سافاری به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از فیس آیدی یا تاچ آیدی بتوانند احراز هویت انجام داده و نیازی به ورود دستی رمز عبور نداشته باشند.

مالتی تسکینگ به سبک جدید

سیستم Store Manager یک تجربه مالتی تسکینگ جدید در سیستم عامل iPadOS 16 است که می‌تواند به صورت خودکار اپلیکیشن‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی کرده تا کاربر آسان‌تر و سریع‌تر بین آن‌ها جابجا شود. برای اولین بار در آیپد، کاربران می‌توانند پنجره‌هایی با قابلیت روی هم افتاده را در ابعاد مختلفی ایجاد کنند، آن پنجره‌ها را از این طرف به آن طرف کشانده یا اپلیکیشن‌های اجرا شده را از Dock به گروه‌ها انتقال دهند.

آیپد او اس ۱۶ و مالتی‌تسکینگ

در این سیستم مالتی‌ تسکینگ جدید، اپلیکیشنی که کاربر مشغول کار با آن است در مرکز صفحه و دیگر برنامه‌ها در گوشه سمت چپ به صورت آیکون نمایان خواهند بود. این قابلیت روی آیپد پرو و آیپد ایر با چیپست M1 فعال می‌شود و از نمایشگرهای اکسترنال تا رزولوشن 6K نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین کاربران می‌توانند روی آیپد خود ۴ اپلیکیشن را اجرا کرده و روی نمایشگر خارجی نیز ۴ اپلیکیشن دیگر را به اجرا دربیاورند.

علاوه بر این امکانات دیگری نیز توسط سیستم عامل iPadOS 16 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد روبرو اشاره کرد. Live Text که متن‌های تعاملی را در فریم‌های متوقف شده ویدیوها اضافه می‌کند؛ Display Zoom که به کاربر اجازه افزایش تراکم پیکسلی و بزرگ‌تر کردن صفحه برای گنجاندن برنامه‌های بیشتر را می‌دهد؛ Reference Mode برای تنظیمات رنگی در آیپد پرو با نمایشگر XDR؛ قابلیت Virtual Memory Swap که ظرفیت رم دستگاه را به صورت مجازی افزایش می‌دهد.

آیپد او اس ۱۶ کی عرضه می‌شود؟

از امروز نسخه آزمایشی آیپد او اس ۱۶ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. عموم کاربران هم باید تا شهریور ماه و معرفی نسل جدید آیفون‌ها منتظر بمانند. چرا که iPadOS 16 قرار است همراه iOS 16 منتشر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*