بهترین خودروهای چینی در سال 2022 ؛ پیشرفت با سرعت جت + ویدیو

امروز به سراغ 10 مورد از بهترین و پیشرفته‌ترین خودروهای چینی در سال 2022 می‌رویم که شاید از وجود آن‌ها بی‌خبر باشید. ماشین‌هایی که با تصور ما از دنیای خودروهای چینی، میلیون‌ها سال نوری فاصله دارند!

اکنون که به انتهای سال میلادی نزدیک می‌شویم، بهتر است تا به سراغ جذاب‌ترین ماشین‌های چینی در سال 2022 برویم. برای پیشرفت چشم بادامی‌ها در صنعت خودروسازی، نیازی نیست تا به سال‌های خیلی دوری سفر کنیم؛ فقط کافی است تا خودروهای مدل 2021 چینی را با محصولات جدید بایک، سایک یا حتی جک و دانگ فنگ مقایسه کنید! پس با یک ویدیو جذاب از «سدان برقی HiPhi Z» (ملقب به سفینه فضایی چینی) به سراغ ادامه کار می‌رویم تا هنر چشم بادامی‌ها در صنعت خودروسازی را بهتر درک کنیم (بدون دیدن ویدیو به سراغ ادامه مطلب نروید).

بهترین و پیشرفته‌ترین خودروهای چینی در سال 2022

چینی‌ها در سال میلادی جاری، شریک‌های تجاری قدرتمند یا بهتر بگوییم، بازارهای مطمئن‌تری را تصاحب کرده‌اند و همین موضوع، به سرمایه گذاری بیشتر آن‌ها در توسعه خودروهای برقی و بنزینی منجر شده است. با اعمال تحریم‌های جهانی علیه روسیه، تقریبا می‌توان گفت که بازار خودرو آن‌ها دست چینی‌ها افتاده و صنعت خودروسازی روس‌ها هم آن چنان رمقی ندارد. وضعیت بازار خودرو ایران هم مشخص است و نیازی به توضیح بیشتری نیست. اما صنعت خودرو چین به ماشین‌های نه چندان با کیفیت وارداتی به ایران محدود نمی‌شود. آن‌ها حتی به کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن، سنگاپور، سوئد و حتی انگلستان هم راه پیدا کرده‌اند! پس باید گفت که صنعت خودروسازی چینی‌های در سال 2022، حسابی جسوتر شده است و برای درک بهتر این موضوع، به سراغ تمام این خودروها خواهیم رفت.

هیومن هورایزن HiPhi Z

پیشرفته ترین ماشین های چین مدل جدید

کار خود را با سفینه فضایی چینی‌ها آغاز می‌کنیم. خودرو سدان برقی های فای در محورهای جلو و عقب خود، میزبان دو موتور الکتریکی با مجموع توان 600 اسب بخار و 820 نیوتن متر گشتاور است که در مد سوپر اسپرت خود می‌تواند در عرض 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین در کف شاسی های فای Z می‌توانید پکیج باتری‌های غول پیکر با ظرفیت 120 کیلو وات ساعت را پیدا کنید که در هر بار شارژ، بیش از 700 کیلومتر دوام می‌آورند.

از سنسور لیدار سقفی که عبور کنیم، به قابلیت «فرمان پذیری چرخ‌های عقبی» می‌رسیم که برای یک سدان چینی، دست کمی از فیلم‌های علمی و تخیلی ندارد. شاهکار چینی‌ها در کابین های فای زد به اوج خود می‌رسد و ما در این قسمت، میزبان یک نمایشگر مکانیکی و چرخشی با ابعاد 15 اینچ هستیم که از «سیستم حرکت با اشاره دست» هم فرمان می‌برد و شما می‌توانید با انگشتان خود، آن را از راه دور حرکت دهید!

شاسی بلند آیتو M7

شاسی بلند فول سایز و هیبرید آیتو ام 7 از دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای جلو و عقب نیرو می‌گیرد که توان آن‌ها به صورت مجموع، تقریبا برابر 450 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور است. همچنین یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ خطی هم به عنوان ژنراتور باتری‌ها در زیر کاپوت نصب شده تا شعاع حرکتی آیتو M7 در حالت ترکیبی به 1100 کیلومتر برسد. جالب است بدانید که قیمت آیتو M7 فقط 52 هزار دلار است.

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

به علاوه آیتو M7 با 5 متر طول، یکی از رقیبان بالقوه مرسدس بنز GLS، بی ام و X7 یا Li Auto L9 به حساب می‌آید.

آواتار 11

پیشرفته ترین ماشین های چین مدل جدید

کراس اور آواتار 11 محصول مشترک چانگان، هواوی و شرکت CATL به حساب می‌آید که بخشی از طراحی آن، از ایده‌های نادر فقیه زاده الهام گرفته شده است. این کراس اور کامپکت با ظاهر تهاجمی خود، مخصوصا در نمای عقبی، قشر جوان چین را هدف گرفته است و 50 هزار دلار قیمت دارد.

حضور بیش از 30 سنسور ایمنی و نظارتی در کنار رادارهای لیدار و انبوه از سیستم‌های کنترل رانندگی، آواتار 11 را در دسته‌ بهترین خودروهای چینی در سال 2022 قرار داده است.

چانگان شلنا SL03

پیشرفته ترین ماشین های چین مدل جدید

سدان تمام برقی چانگان شلنا یا همان C385 یکی از معدود ماشین‌های چینی به حساب می‌آید که نسخه هیدروژنی آن به مرحله تولید انبوه وارد شده است. همچنین باید اشاره کنیم که شلنا SL03 که یکی از رقیبان تسلا مدل S است که در نسخه RWD خود از یک موتور الکتریکی با توان 250 اسب بخار نیرو می‌گیرد و علاوه بر این موارد، از پیشروهای تکنولوژی «باتری با پالس گرمایی» هم به حساب می‌آید. این تکنولوژی، دمای باتری‌ها را در فصل زمستان، با سرعت بالاتر و انرژی کمتری به دمای ایده آل (20 تا 24 درجه سانتی گراد) می‌رساند.

البته چانگان C385 در نسخه هیدورژنی با قیمتی نزدیک به 100 هزار دلار، یکی از عجایب دنیای چینی‌ها شمرده می‌شود! شعاع حرکتی در این نسخه به بیش از 700 کیلومتر می‌رسد و این در حالی است که پر کردن تانک هیدرژون در این نسخه فقط 3 دقیقه زمان می‌برد. یعنی شما یک خودرو سدان برقی دارید که هزینه و زمان شارژ شدن آن، فوق العاده کم است (قیمت هر کیلوگرم هیدروژن در سال 2022، تقریبا بین 3 تا 5 دلار تخمین زده می‌شود).

شاسی بلند برقی لی اتو L9

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

به یکی از مدرن‌ترین خودروهای شاسی بلند برقی در جهان سلام کنید؛ خودرویی که کابین و بدنه آن، گویای هنر چینی‌ها است و بدون شک، لایق حضور در لیست بهترین خودروهای چینی در سال 2022 خواهد بود. حضور سه نمایشگر دیجیتال بر روی داشبورد و یک نمایشگر تئاتری بر روی سقف، آن هم با کیفیت 3K در کنار 25 سنسور نظارتی، 2 رادار لیدار، 11 دوربین، 12 رادار اولتراسونیک، 5 رادار موج میلی متری، سیستم نورپردازی با 256 رنگ، سیستم صوتی 2160 واتی با 21 اسپیکر و دو پردازنده انویدیا Orion-X به عنوان مغزهای اصلی در این سیستم‌ها، نشان‌ دهنده عظمت‌ چینی‌ها در ساخت ماشین‌های برقی است.

توان شاسی بلند برقی Li Auto L9 در حالت AWD به صورت مجموع برابر 450 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور است و در کمتر از 5.3 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین حضور پیشرانه 1.5 لیتری (به عنوان شارژر باتری‌ها)، شعاع حرکتی آن را در هر بار شارژ کامل و با یک باک پر، به 1315 کیلومتر می‌رساند. تمام این مجموعه با پرداخت 68 هزار دلار قابل خریداری است.

سدان نیو ET5

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

جشنواره خودروهای برقی چینی با NIO ET5 کامل می‌شود. رقیب بر حق تسلا مدل S که از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد، می‌تواند 490 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه دهد و به لطف پکیج باتری‌های 150 کیلو وات ساعتی، در هر بار شارژ شدن، هزار کیلومتر را طی می‌کند.

همچنین حضور ترمزهای 4 پیستونی به همراه سیستم توزیع قدرت 50:50 و مرکز ثقل پایین (482.6 میلی متر)، سدان برقی NIO ET5 را حتی به یک ماشین مسابقه‌ای تبدیل خواهد کرد.

رایزینگ اتو R7

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

شاسی بلند تمام برقی Rising Auto R7 یا همان فیفان R7 هم به مانند بسیاری از خودروهای چینی، بر روی داشبورد خود میزبان سه نمایشگر مجزا است. همچنین حضور دو موتور الکتریکی، قابلیت رانندگی و AWD بودن، 555 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را تقدیم رایزینگ اتو R7 کرده است.

این کراس اور کامپکت که به گفته برخی کارشناسان خودرو، یکی از رقبای تسلا مدل Y هم به حساب می‌آید، تقریبا 40 هزار دلار قیمت دارد و یکی از قوی‌ترین، خوش قیمت‌ترین و بهترین خودروهای چینی در سال 2022 به شمار می‌رود.

اسمارت #1

پیشرفته ترین ماشین های چین مدل جدید

هاچ بک جذاب چینی که علاوه بر کسب 5 ستاره از موسسه ایمنی یورو انکپ، حتی توجه شرکت تیونینگ برابوس را هم جذب کرده است! شاسی بلندهای برقی و قدرتمند چینی یا اروپایی، معمولا 400 اسب بخار دارند. حالا فرض کنید که این هاچ بک برقی علاوه بر اینکه از دو موتور الکتریکی و سیستم رانندگی AWD بهره می‌برد، به 425 اسب بخار قدرت و 543 نیوتن متر گشتاور هم مجهز شده است.

شما با یک موشک زمین به زمین چینی طرف هستید که در کمتر از 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. دیگر چه چیزی نیاز است تا یک ماشین، وارد لیست بهترین خودروهای چینی در سال 2022 شود؟

مینی ون وویا دریمر

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

تمام تفکرات خود از مینی ون‌ها را دور بیاندازید و با برقی Voyah Dreamer آشنا شوید. 435 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور شاید برای یک خودرو اسپرت و کوپه، عدد فوق العاده‌ای نباشد اما برای یک مینی ون چینی چطور؟

وویا دریمر به لطف این اعداد می‌تواند در کمتر از 5.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن هم به 220 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین شعاع حرکتی آن به لطف باتری‌ها 110 کیلو وات ساعتی به 750 کیلومتر می‌رسد و قیمت این مینی ون برقی و خارق العاده چینی هم در بازه 55 تا 60 هزار دلار قرار داد.

شاسی بلند برقی Xpeng G9

بهترین خودروهای چینی در سال 2022

چهره مدرن، 552 اسب بخار توان، سیستم تعلیق بادی اکتیو، 2 سنسور لیدار و توان یدک کشی به اندازه یک وانت سبک، ویژگی‌های مهم شاسی بلند برقی ایکس پنگ G9 است که هر خریداری را وسوه می‌کند.

همچنین باید اشاره کنیم که Xpeng G9 از معماری برق 800 ولت بهره می‌برد که به آن اجازه می‌دهد تا میزبان شارژرهای فوق سریع با توان 480 کیلو وات هم باشد. این شارژرها قادرند تا در عرض کمتر از 5 دقیقه، خودرو شما را برای یک مسافرت 200 کیلومتر آماده کنند.

سدان برقی زیرکر 001

پیشرفته ترین ماشین های چین مدل جدید

زیکر 009 یکی از جذاب‌ترین مینی ون‌های برقی چینی است که با توجه به 534 اسب بخار قدرت خود، شاید لقب سریع‌ترین مینی ون برقی چینی را از وویا دریمر بدزدد. حالا سدان زیکر 001 با طراحی شوتینگ بریک اینجاست تا جای پای برند خود را محکم‌تر از همیشه کند. زیکر 001 تقریبا نمایی از پورشه پانامرا را به تصویر می‌کشد و برخلاف ظاهر تهاجمی خود، چیزی بیشتر از 390 نیوتن متر گشتاور را ارائه نمی‌دهد. اما به لطف تکنولوژی پیشرفته در موتورهای الکتریکی خود می‌تواند در کمتر از 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مهم‌تر از همه، از سیستم تعلیق بادی فعال هم بهره می‌برد.

باتری‌های 100 کیلو وات ساعتی، ضعف زیکر 001 در فاکتور قدرت را حسابی محو کرده‌اند و در حالت فول شارژ می‌توانند 712 کیلومتر دوام بیاورند. همچنین شارژرهای سوپر فست 480 کیلو واتی هم با معماری برق در زیکر 001 هماهنگ هستند. قیمت این سدان جذاب و تقریبا کلاسیک، تقریبا 50 هزار دلار است و باید گفت که زیکر 001 در حالت مجموع، یکی از بهترین خودروهای چینی در سال 2022 به حساب می‌آید.