شاسی بلند XPeng G9

شاسی بلند XPeng G9 با قدرت 551 اسب بخار در چین به نمایش درآمد + ویدیو

شاسی بلند XPeng G9 یک SUV برقی است که با قدرت 551 اسب بخار و نمایشگاهی از سنسورها، کلاس خودروهای شاسی بلند الکتریکی چینی را به سطح جدیدی می‌برد.

شرکت ایکس پنگ، سال 2022 را طوفانی شروع کرده است. از معرفی Xpeng X5 تا توسعه تاکسی‌های پرنده و در ایستگاه آخر، معرفی کانسپت خودرو پرنده ایکس پنگ، همه و همه بخشی از شاهکارهای این شرکت چینی تا اینجای کار بوده است.

اما انقلابی‌ترین محصولات هم برای بقای خود، به پشتوانه مالی نیاز دارند. سگمنت شاسی بلندهای جمع و جور، دقیقا همان چیزی است که می‌تواند بقای خودروسازان را تضمین کند. در ادامه به جدیدترین SUV الکتریکی چینی‌ها نگاهی خواهیم داشت. اما قبل از هرچیزی اجازه دهید تا با ویدیو رونمایی رسمی از ایکس پنگ G9 همراه شویم تا از چهره‌ی جذاب این شاسی بلند جمع و جور برقی، درک بهتری داشته باشیم.

معرفی شاسی بلند XPeng G9

طراحی ظاهری و ابعاد

شاسی بلند XPeng G9

ایکس پنگ جی 9 به طور دقیق در سگمنت D SUV یا همان شاسی بلندهای جمع و جور معرفی شده است و ابعاد این خودرو شامل 4891 میلی متر طول، 1937 میلی متر عرض، 1680 میلی متر ارتفاع می‌شود. البته ارتفاع نسخه‌ای که بدون سیستم تعلیق بادی طراحی شده، فقط به 1670 میلی متر می‌رسد.

شاسی بلند XPeng G9

همچنین فاصله محوری 2998 میلی متری هم نویدِ یک اتاق بزرگ و جادار را می‌دهد. در ادامه به لاستیک‌های این شاسی بلند برقی چینی می‌رسیم که خریداران را به گزینه‌های “255/55 R19” یا “255/45 R21” هدایت می‌کند. این لاستیک‌ها به همراه رینگ‌های 19 اینچی آیرودینامیکی، نمای مدرنی را خلق کرده‌اند.

شاسی بلند XPeng G9

تفاوت ارتفاع نسخه‌ی معمولی با نسخه‌ای که از سیستم تعلیق بادی بهره می‌برد.

به علاوه بد نیست به زاویه ورود و خروج شاسی بلند XPeng G9 هم اشاره‌ای داشته باشیم که به ترتیب برابر با 19 و 20 درجه خواهد بود. پس برخلاف قدرت 551 اسب بخاریِ این SUV برقی، توقع آفرود سنگینی را نداشته باشید.

شاسی بلند XPeng G9

چهره G9 هم چیز زیادی برای گفتن ندارد. در طراحی جلو پنجره و  قسمت عقب، چراغ‌های ممتد را داریم که تقریبا امضا ایکس پنگ محسوب می‌شود. همچنین قطعات پلاستیکی مشکی در قسمت‌های پایینی خودرو مثل نوار سپر عقب، رکاب‌ها و دیفیوزر جلویی، چهره‌ی یک دست و خسته کننده‌ی شاسی بلند XPeng G9 را از بین برده‌اند. همچنین ارتفاع کم کف خودرو از سطح زمین که در عکس بالا به طور واضح خودنمایی می‌کند، یکی دیگر از فاکتورهای موثر سواری راحت G9 است. البته اگر سیستم تعلیق بادی بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد.

دیگر رقیبان ایکس پنگ G9

شاسی بلند XPeng G9 - شاسی بلند L7

شاسی بلند برقی Li Auto L7

از همان ابتدای کار، شاسی بلند برقی Li Auto L9 به عنوان اصلی ترین رقیب G9 معرفی شده بود. اما اکنون که هر دو خودرو را کنار هم می‌گداریم، انگار که با دو لیگ متفاوت طرف هستیم. L9 نسبت به G9 تقریبا 327 میلی متر درازتر، 61 میلی متر عریض‌تر و 120 میلی متر بلندتر است.

شاسی بلند XPeng G9 - نیو ES6

شاسی بلند الکتریکی جمع و جور NIO ES6

پس بدون ذره‌ای شک می‌توان گفت که شاسی بلند XPeng G9، باید با Li Auto X02 یا همان L7، نیو ES6 و تسلا مدل Y رقابت کند (حداقل از نظر ابعاد).

کابینی با دو نمایشگر غول پیکر

کابین شاسی بلند XPeng G9

طرح مفهومی کابین ایکس پنگ G9

در همان مواجه اول با کابین شاسی بلند XPeng G9، نمایشگر بزرگ داشبورد، شما را مدهوش خواهد کرد. این نمایشگر که تا کناره‌های دریچه‌ی تهویه هوای سرنشین جلو امتداد پیدا کرده، تقریبا تمام داشبورد را به زیر سلطه خود درآورده است.

کابین شاسی بلند XPeng G9

تصاویر واقعی از کابین شاسی بلند XPeng G9

برای نمایشگر دیجیتال پشت آمپری هم می‌توانید یک صفحه نمایش کوچک (احتمالا 9 یا 10 اینچی) را ببینید که در پشت فرمان دو پره‌ی بزرگ D شکل ایکس پنگ، تقریبا محو شده است.

اتاق شاسی بلند XPeng G9

تصاویر واقعی از کابین شاسی بلند XPeng G9

اگر این موارد را کنار بگذاریم، داشبورد واقعا چیز دیگری برای ارائه نخواهد داشت. کنسول وسطی هم به جز دو شارژر وایرلس، دو جالیوانی هوشمند، یک درگاه USB C و یک پورت 12 ولت DC حرف دیگری برای گفتن ندارد.

مشخصات فنی شاسی بلند XPeng G9

شاسی بلند XPeng G9

همانطور که حدس می‌زنید، این شاسی بلند الکتریکی به دو موتور در محورهای جلو و عقب مجهز خواهد بود که مجموع قدرت آن‌ها به 405 کیلو وات (تقریبا 551 اسب بخار) می‌رسد. همچنین وزن خالص G9 برابر با 2335 کیلوگرم (2355 کیلوگرم با سیستم تعلیق بادی) است که با اضافه شدن سوخت و سرنشینان، به عدد 2.8 تن افزایش پیدا می‌کند.

شاسی بلند XPeng G9

کاتالوگ رسمی شرکت ایکس پنگ که اطلاعات رسمی G9 را تایید می‌کند.

در ادامه به تست یدک کشی می‌رسیم که شاسی بلند XPeng G9 موفق شده است تا خودروهای 1.5 تنی را بدون مشکل از سر راه خود بردارد. اما بر خلاف این موفقیت، نهایت سرعت آن به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باتری‌های استفاده شده در این خودرو هم از نوع NMC (نیکل منگنز کبالت) هستند که مستقیما از سمت شرکت “Guangzhou Chengxing Zhidong Motors Technology” تامین می‌شوند.

شاسی بلند XPeng G9

در همین راستا بد نیست بدانید که این شرکت، یکی از زیرمجموعه‌های ایکس پنگ است. هنوز در مورد ظرفیت این باتری‌ها اطلاعات مشخصی نداریم اما بیایید و به قابلیت‌های دیگر آن‌ها نگاهی داشته باشیم.

سنسورهای شاسی بلند XPeng G9

سنسورهای تعبیه شده شامل سنسورهای لیدار و رادارهای موج میلی متری

این باتری‌ها از تکنولوژی “X Power 3.0” بهره می‌برند که به سیستم برق 800 ولت سیلیکون کاربید یا همان سیلیکون کارباید (SiC) مجهز هستند. به لطف این موارد، خریداران می‌توانند سیستم شارژ سوپر فست 480 کیلو واتی را انتظار داشته باشند. اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد، باید قابلیت 200 کیلومتر حرکت با 5 دقیقه شارژ را از شاسی بلند XPeng G9 انتظار داشته باشیم.

شاسی بلند XPeng G9

در ادامه به سیستم رانندگی خودکار می‌رسیم که به لطف 2 سنسور لیدار در زیر چراغ‌های جلویی و دستیار هوشمند رانندگی ایکس پنگ، یعنی XPilot، می‌تواند رانندگی خودکار سطح 3 را در اختیار خریداران بگذارد. همچنین بد نیست بدانید که این خودرو بر اساس پلتفرم “X-EEA 3.0” طراحی شده که به نوعی پلتفرم خودروهای پرچمدار ایکس پنگ محسوب می‌شود.

قیمت شاسی بلند XPeng G9 و تاریخ ورود به بازار

شاسی بلند XPeng G9

طبق گزارش‌های رسمی ایکس پنگ، این شاسی بلند الکتریکی در سه‌ ماه‌ی چهارم 2022 به بازار چین خواهد آمد. یعنی چینی‌ها می‌توانند از سپتامبر تا دسامبر 2022 (تقریبا شهریور تا آذر 1401) منتظر این SUV برقی خوش ساخت باشند. همچنین قیمت این خودرو هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما اگر به سراغ دیگر رقیبان آن برویم، می‌توانیم بازه‌ی قیمت  47 تا 55 هزار دلار را برای جدیدترین محصول ایکس پنگ انتظار داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*