جدول کلمات متقاطع

هوش مصنوعی WebCrow 2.0، جدول کلمات متقاطع را در دو زبان حل می‌کند

محققان در ایتالیا، از یک نرم‌افزار هوش مصنوعی به نام WebCrow 2.0 رونمایی کردند که قادر به حل جدول کلمات متقاطع به دو زبان مختلف است.

حل کردن پازل جدول کلمات متقاطع حتی برای پیگیرترین طرفداران نیز چندان آسان نیست و هم‌چنین یکی از چالش‌برانگیز‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در زمینه هوش مصنوعی محسوب می‌شود. در حال حاضر، محققان دانشگاه سینا در ایتالیا و شرکت expert.ai، یک نرم‌افزار هوش مصنوعی به نام WebCrow 2.0 را طراحی کرده‌اند که می‌تواند جدول کلمات متقاطع را نه تنها به زبان انگلیسی، بلکه به زبان ایتالیایی نیز حل کند.

هوش مصنوعی WebCrow 2.0 از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک سرنخ‌های پازل با عملکردی مانند یک بازیکن انسانی استفاده می‌کنند.

این مفهوم پیچیده‌تر از آن است که به‌نظر می‌رسد، از آنجا که یک کلمه می‌تواند بر اساس زمینه، معنای کاملا متفاوتی داشته باشد و سرنخ‌های جدول کلمات متقاطع می‌توانند شامل بازی با کلمات باشند. علاوه بر این، هوش مصنوعی اطلاعاتی را از پازل‌های حل شده قبلی و دانش وب به‌روزرسانی شده خود برای یافتن پاسخ صحیح به‌دست می‌آورد.

هوش مصنوعی webcrow 2.0

سال گذشته، هوشی مصنوعی به نام دکتر فیل در مسابقات آمریکایی پازل جدول کلمات متقاطع از اکثر رقبای انسانی خود پیشی گرفت. با اینکه عملکرد آن بی‌عیب و نقص نبود، سه اشتباه مرتکب شد و در یک نمونه به‌وسیله یک پازل با مضمون آوایی نیز مغلوب شد، اما در نهایت توانست معماها را سریع‌تر از رقبای انسانی حل کند. در بازه 18 تا 23 جولای، سازندگان WebCrow 2.0 نیز هوش مصنوعی خود را در برابر بازیکنان انسانی قرار خواهند داد. این یک مسابقه چند زبانه است که شامل جدول کلمات منقاطع منتشر نشده قبلی به زبان‌های انگلیسی و ایتالیایی است و نشان می‌دهد که هوش مصنوعی در واقع تا چه حد می‌توان خوب عمل کند.

مارکو گوری، استاد گروه مهندسی اطلاعات و علوم ریاضی دانشگاه سینا گفت:

آیا ماشین‌ها می‌توانند به خوبی انسان‌ها این موارد را حل کند؟ چگونه تعاریف را مقایسه می‌کنند و به سرنخ‌ها با ارجاعات انتزاعی یا تخصصی پاسخ می‌دهند؟ آیا می‌توانند بازی‌های کلمات، تفاوت‌های زبانی و حتی طنز را به‌درستی انتخاب کنند؟ ما آماده‌ایم نشان دهیم که چگونه استفاده از این فناوری می‌تواند این امکان را فراهم کند و بر این اساس، انسان‌ها و نرم‌افزارها به‌وسیله تعامل با یکدیگر، به توانایی‌های شناختی مبتنی بر هوش مصنوعی در سطوحی جدید دست یابند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*