ویندوز 11

بیلد 25136 ویندوز 11 با دو تغییر مهم از راه رسید

بیلد 25136 ویندوز 11 با تغییرات مهمی از جمله ارتقای ویژگی‌های File Explorer، بهبود در ویجت‌ها و هم‌چنین رفع مشکلات نسخه قبل منتشر شد.

مایکروسافت روز پنج‌شنبه از انتشار بیلد 25136 ویندوز 11 برای Windows Insider در نسخه پیش‌نمایش خبر داد. علاوه بر رفع مشکلات، این بیلد شامل ویژگی‌های جدیدی است که بر بهبود File Explorer و ویجت‌ها تمرکز دارد.

مهم‌ترین ویژگی برنامه File Explorer در بیلد 25136 ویندوز 11، تب جدیدی است که در نسخه قبلی لو رفته بود. از طریق این ویژگی جدید در title bar (نوار عنوان)، کاربران می‌توانند به‌طور هم‌زمان به موقعیت‌های مختلف دسترسی داشته باشند. چیدمان جدید صفحه ناوبری در سمت چپ نیز باعث شده تا File Explorer منظم‌تر و با جلوه بصری بهتری به‌نظر برسد.

تغییرات بیلد 25136 ویندوز 11

هدف اصلی این به‌روزرسانی، آسان‌تر کردن دسترسی به پوشه‌های مهم، به‌ویژه پوشه‌های پین شده و پرکاربرد است. هم‌چنین، پوشه‌های شناخته شده نیز اکنون از پایین قسمت This PC حذف شده‌ و جای خود را به درایوهای رایانه داده‌اند.

فایل اکسپلورر ویندوز 11

بیلد 25136 ویندوز 11 هم‌چنین دسترسی و پیمایش در پروفایل‌های ابری OneDrive را که به ویندوز اضافه شده، آسان‌تر خواهد کرد. هر زمان که کاربران به پوشه‌های بکاپ در این سرویس وارد شوند، می‌توانند از طریق مسیر صحیح نمایش داده شده توسط نوار آدرس، نوع فضای خود را به صورت ابری یا محلی تعیین کنند.

نسخه جدید هم‌چنین با آموزنده‌تر کردن ویجت‌های پویای ویندوز 11، دستخوش بهبودهایی شده است. این آپدیت به‌طور خاص بر روی ویجت‌های ورزشی و مالی تمرکز دارد که اکنون می‌توانند محتوای زنده را مانند ویجت آب‌وهوا ارائه دهند. ویجت‌های مذکور، هشدارهای اخبار فوری را در کنار آپدیت‌های زنده مربوط به مناطق خود نشان خواهند داد. به گفته مایکروسافت، محتوای ارسالی، سریع و قابل مشاهده است و کاربران می‌توانند با کلیک روی ویجت‌ها و باز کردن کاشی‌هایشان، اطلاعات دقیق‌تری را دریافت کنند.

این به‌روزرسانی‌ها در همان منطقه‌ای که ویجت آب‌وهوا در آن قرار دارد، نمایش داده خواهد داشت. هم‌چنین وقتی یک به‌روزرسانی ورزشی و مالی ظاهر شود و کاربر آن‌را نادیده بگیرد، نوار وظیفه به آپدیت ویجت آب‌وهوا بازمی‌گردد. این ویژگی، همراه با موارد ذکر شده در بالا، فعلا برای تعداد محدودی از کاربران اینسایدر در سرویس دولوپر قابل دریافت است.

مایکروسافت هم‌چنین اعلام کرده که کاربران اینسایدر از این پس اجازه خواهند داشت تا گیف‌های متحرکی را که توهین‌آمیز می‌دانند را از طریق پنل ایموجی گزارش کنند. در نهایت، سایر توضیحات در مورد بیلد 25136 ویندوز 11، در ارتباط با رفع مشکلات شناخته شده در نسخه بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*