ایرتگ اپل

ایرتگ اپل یکی از باهوش‌ترین سارقان جهان را به دام انداخت

خوشبختانه ایرتگ اپل توانست با ردیابی دقیق یکی از سارقان با سابقه شارلوت کارولینای شمالی را پیدا کرده و او را به دام پلیس بیندازد.

پس از دزدیده شدن یک کوله پشتی در شارلوت کارولینای شمالی پلیس توانست با استفاده از ایرتگ اپل که به آن وصل بود، سارقی که سابقه طولانی سرقت در آن منطقه داشت را ردیابی و دستگیر کند. در ماجرای ربوده شدن این کوله پشتی، ایرتگی که به آن متصل شده بود در ردیابی سارق نقش بسزایی داشت.

ایرتگ اپل چگونه سارق را به دام پلیس انداخت؟

پس از گزارش سرقت، اداره پلیس شارلوت-مکلنبورگ توانست با استفاده از اطلاعاتی که مالک AirTag ارائه کرده بود مظنون را ردیابی کند. در ابتدا افسران پلیس توانستند این سارق را از طریق اپلیکیشن Find My تا نزدیکی درب مکانی که در آن حضور داشت ردیابی و دنبال کنند، اما بر اساس گزارشات، در همان لحظه مظنون به سرعت سوار خودروی خود می‌شود و از آن محل فرار می‌کند

پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، این سارق که خاویر گرین نام داشت توسط اداره پلیس دستگیر شد. این فرد تا کنون 5 بار به دلیل سرقت‌های دیگری که کرده بود دستگیر شده است. علاوه بر 6 فقره سرقت، به 14 مورد شکستن شیشه و ورود به خودرو و همچنین 3 فقره حمل اسلحه متهم شده است.

کشف تعدادی از مجرمین دیگر با کمک ایرتگ اپل

ایرتگ اپل

قبلا هم ردیاب‌های ایرتگ اپل به ماموران و پلیس‌ها کمک کرده بود تا سارقان و متهمان را ردیابی و دستگیر کنند. علاوه بر این در ماه مه 2022 این وسیله کاربردی شرکت اپل کمک کرده بود تا یک فرد استرالیایی پس از شکستن شیشه ماشینش و گم شدن تجهیزات دوربینش، آن‌ها را پیدا کند.

بعدها هم در پورتلند یک سارق پس از افشای موقعیت مکانی او از طریق AirTag اپل که به کوله پشتی‌اش وصل بود، توسط پلیس دستگیر شد. هرچند با آمدن ایرتگ نگرانی‌هایی هم در رابطه به حریم خصوصی به وجود آمده است. زیرا ردیابی همیشگی و دائم ایرتگ می‌تواند به مجرمین اجازه دهد که اهداف یا قربانی‌های خودشان را تعقیب کرده و آن‌ها را به دست آورند.

در ژانویه 2022 فردی که در عرصه مدلینگ فعالیت داشت بدون آنکه خودش مطلع شود با استفاده از AirTag مورد تعقیب قرار می‌گیرد. در اواخر همان ماه یک فعال با استفاده از یک ردیاب جزئیات یک آژانس اطلاعاتی در آلمان را کشف کرد.

با آنکه اپل در فوریه 2022 ویژگی‌های ضد تعقیب را با iOS 15.4 معرفی کرده، اما برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که این ویژگی ناسازگار بوده است. چندین بار نرم افزار مربوط به این ایرتگ‌ها لوکیشن‌ها آن‌ها را در مکان‌هایی گزارش کرده بود، اما با مراجعه به آن مکان هیچ چیزی مشاهده نمی‌شد و بنظر می‌رسید گزارش اشتباه صورت گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*