استقبال خریداران از گلکسی S22 اولترا

چگونه گوشی گلکسی گمشده خود را پیدا کنیم؛ راهنمای اپلیکیشن Find My Mobile سامسونگ

با توجه به قیمت بسیار بالای موبایل، گم شدن گوشی می‌تواند به یکی از تلخ‌ترین اتفاقات برای شما تبدیل شود. با این حال استفاده از برنامه Find My Mobile، پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ را بسیار ساده‌تر می‌کند.

متاسفانه در سال‌های اخیر قیمت گوشی هوشمند به شدت افزایش یافته است. با توجه به این موضوع، گم شدن یا سرقت موبایل می‌تواند ضرری بزرگ به کاربران بزند. در کنار از بین رفتن سرمایه، گم شدن یا سرقت گوشی می‌تواند منجر به از بین رفتن اطلاعات حیاتی شما هم بشود. شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند راه‌های مختلفی را برای پیدا کردن گوشی گمشده به وجود آورده‌اند که یکی از آن‌ها، برنامه Find My Mobile سامسونگ است. این برنامه مفید به کاربران گوشی‌های سامسونگ کمک می‌کند تا در صورت  گم شدن یا سرقت گوشی، در ردیابی و پیدا کردن آن به کاربر مسیر ساده‌تری را طی کنند.

جعبه گلکسی S21 FE

برنامه Find My Mobile در گوشی های سامسونگ با استفاده از اینترنت و جی پی اس، موقعیت مکانی گوشی را پیدا می‌کند. در کنار موقعیت مکانی، این برنامه امکانات دیگری را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب گجت نیوز، ما به شما روش راه‌اندازی و استفاده از برنامه کاربردی Find My Mobile را آموزش می‌دهیم. بهتر است بدانید در این آموزش، از وان یو ای نسخه 4.1 استفاده شده اما در نسخه‌های قدیمی‌تر این رابط کاربری هم می‌توانید از این آموزش بهره ببرید.

آموزش پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ با استفاده از برنامه Find My Mobile

سامسونگ گلکسی اس 22 / گلکسی S21 FE

 برنامه فایند مای موبایل در تمام گوشی‌های سامسونگ مجهز به رابط کاربری وان یو ای وجود دارد و نیازی به نصب آن ندارید. این برنامه با ترکیب شدن با تنظیمات امنیتی گوشی هوشمند می‌تواند از نظر امنیت هم خیال کاربران را راحت کند. همان طور که گفتیم نیازی به نصب این برنامه ندارید اما برای استفاده از آن، باید پیش از هر چیز مراحل فعال‌سازی آن را در بخش تنظیمات گوشی سامسونگ خود اعمال کنید تا بتوانید در روند پیدا کردن گوشی گمشده خود، کار ساده‌تری داشته باشید.

اولین مرحله، رفتن به بخش تنظیمات گوشی است. پیش از هر چیز مطمئن شوید که با گوشی هوشمند خود، وارد حساب کاربری سامسونگ خود شده‌اید. پس از ورود به بخش تنظیمات، اگر وارد حساب خود شده باشید، در اولین منوی تنظیمات می‌توانید مشخصات را مشاهده کنید. در صورتی که حساب سامسونگ ندارید، باید پیش از اعمال تنظیمات یک حساب سامسونگ برای گوشی خود بسازید. در کنار امکان فعال کردن فایند مای فون، با حساب سامسونگ خود می‌توانید به امکانات دیگری هم دسترسی داشته باشید. اگر حوصله طی کردن مراحل طولانی ساخت حساب را ندارید، می‌توانید با استفاده از حساب گوگل خود، در زمان کمتری یک حساب سامسونگ به وجود بیاورید.

فعال کردن برنامه فایند مای موبایل

پرفروش ترین گوشی های اندرویدی 5G

حالا پس از ساختن حساب سامسونگ، می‌تواند در بخش تنظیمات گوشی به دنبال گزینه Biometrics and Security بگردید. در این منو، شما به گزینه‌های زیادی می‌رسید اما در این‌جا، ما فقط به گزینه Find My Mobile که بعد از گزینه Google Play System Update قرار دارد احتیاج داریم. با زدن روی گزینه فایند مای موبایل، وارد منوی این برنامه خواهید شد. در این جا باید از روشن بودن این قابلیت اطمینان حاصل کنید. پس از روشن کردن این ویژگی کاربردی، می‌توانید دیگر قابلیت‌های مهم این برنامه که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد را هم با توجه به نیازتان فعال یا غیرفعال کنید.

گزینه‌های منوی Find My Mobile در گوشی‌های سامسونگ

  • Remote Unlock: با فعال کردن این گزینه، شما می‌توانید گوشی خود را در صورت فراموش کردن پسورد، پترن یا رمز آنلاک کنید.
  • Send The Last Location: این گزینه به شما کمک می‌کند تا در پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده خود، کار ساده‌تری داشته باشید. این ویژگی در زمانی که باتری در خالی شدن است، آخرین موقعیت مکانی گوشی را به سرورهای سامسونگ ارسال می‌کند.
  • Offline Finding: با فعال کردن این گزینه، دیگر گوشی‌های سامسونگ به پیدا کردن گوشی گمشده شما کمک می‌کنند! فعال کردن این گزینه می‌تواند زمانی که گوشی شما به سرقت رفته به شدت کاربردی باشد. البته با فعال کردن این گزینه، در صورتی که گوشی کاربر دیگری گم شود، گلکسی شما به پیدا کردن آن کمک می‌کند.

در صورت گم شدن یا سرقت گوشی سامسونگ، چگونه از برنامه Find My Mobile استفاده کنیم؟

امیدواریم هیچ وقت به این بخش از آموزش ما نیازی نداشته باشید اما دانستن روش پیدا کردن و ردیابی گوشی گمشده سامسونگ، می‌تواند در شرایط حساسی به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، با پلیس تماس بگیرید و از مراحل قانونی گزارش سرقت گوشی غافل نشوید.

مراحل سخت کار با برنامه فایند مای موبایل تقریبا تمام شده‌اند و در صورتی که اینترنت گوشی شما فعال باشد یا اطراف گوشی سامسونگ گمشده شما، گوشی‌های سامسونگ دیگری وجود داشته باشند، پیدا کردن گوشی کاری ساده خواهد بود.

پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ

اولین مرحله برای پیدا کردن گوشی سامسونگ گم شده، رفتن به وبسایت رسمی Find My Mobile سامسونگ است. پس از ورود به این وب سایت، باید روی گزینه Sign In کلیک کنید و وارد حساب کاربری سامسونگ خود شوید. اگر برای اولین بار است که وارد این سایت می‌شوید، سامسونگ از شما می‌خواهد تا به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد و باید شروط استفاده از این سرویس را تایید کنید.

سامسونگ برای پیدا کردن گوشی گمشده، موقعیت آن را به شما اعلام خواهد کرد

پس از انجام مراحل اولیه و تایید شرایط سامسونگ، وب سایت Find My Mobile سامسونگ با اتصال به سرور پس از چند ثانیه، موقعیت مکانی گوشی گمشده شما را اعلام خواهد کرد. در صورتی که از چند دستگاه سامسونگی استفاده می‌کنید، موقعیت مکانی تمامی این دستگاه‌ها (در صورت فعال بودن فایند مای موبایل) به نمایش در خواهد آمد.

پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ

نقشه‌ای برای شما به نمایش در خواهد آمد که موقعیت مکانی گوشی سامسونگ گمشده شما را به نمایش می‌گذارد در پیدا کردن آن، به شما کمک می‌کند. در این جا شما به گزینه‌هایی دسترسی خواهید داشت. برای مثال می‌توانید تمام اطلاعات گوشی سامسونگ خود را به صورت از راه دور پاک کنید. همچنین امکان قفل کردن گوشی نیز به صورت از راه دور وجود خواهد داشت.

در کنار این گزینه‌ها، می‌توانید ابتدا از اطلاعات مهم خود بک‌آپ تهیه کرده و سپس تمام اطلاعات را از بین ببرید. گزینه‌های دیگری مانند محدودیت تماس‌ها و پیامک‌ها، روشن کردن حالت ذخیره باتری و … نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر گوشی خود را درون خانه گم کرده‌اید، می‌توانید گزینه Ring را بزنید. با زدن این گزینه، گوشی شما با حداکثر صدای ممکن شروع به زنگ زدن می‌کند. حتی اگر گوشی شما سایلنت هم باشد، با استفاده از این ویژگی می‌توانید آن را پیدا کنید.

برنامه فایند مای موبایل در گوشی های سامسونگ چطور کار می‌کند؟

این برنامه با استفاده از جی پی اس و اینترنت، موقعیت مکانی گوشی یا تبلت سامسونگ کاربر را پیدا می‌کند. Find My Mobile در پس‌زمینه از منابع استفاده می‌کند پس ممکن است با فعال کردن تمام گزینه‌های سرویس Find My Mobile، مصرف باتری گوشی شما کمی افزایش پیدا کند. همچنین اگر آنتن‌دهی در محدوده گوشی گمشده شما قابل قبول باشد، دقت برنامه فایند مای موبایل هم افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که گوشی شما هیچ دسترسی به اینترنت نداشته باشد، پیدا کردن آن کاری سخت خواهد بود. برای پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ در چنین شرایطی، باید در اطراف گوشی تعداد زیادی گوشی سامسونگ دیگر وجود داشته باشد.

نکات مهم در استفاده از برنامه فایند مای فون سامسونگ برای پیدا کردن گوشی گمشده

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که بیرون از خانه هستید، از قبل اینترنت موبایل خود را روشن کنید و داشتن شارژ یا بسته اینترنتی مناسب، اطمینان حاصل کنید. روشن بودن جی پی اس هم در صورت گم شدن گوشی به شما کمک می‌کند. بهتر است استفاده از برنامه فایند مای موبایل را به دقیقه نود نسپارید تا گوشی شما، به دلیل تمام شدن شارژ باتری خاموش و در نتیجه غیرقابل ردیابی نشود.

پیدا کردن گوشی گمشده سامسونگ

سامسونگ در سرویس فایند مای موبایل، موقعیت مکانی گوشی گم شده را به شما اعلام می‌کند اما امکان مسیریابی مستقیم وجود ندارد. پس باید جزئیات را در یکی از برنامه‌های مسیریاب وارد کرده و به دنبال گوشی گمشده خود بگردید. هر چند دقت موقعیت مکانی ارسال شده اکثرا بالا است اما در مواردی، ممکن است دقت موقعیت ارسالی توسط سامسونگ، به شدت کم باشد.

در صورتی که اطلاعاتی حیاتی در گوشی هوشمند خود دارید و ارزش این اطلاعات بیشتر از ارزش مالی گوشی است، بهتر است پیش از هر چیز به صورت از راه دور از این اطلاعات بک‌آپ تهیه کنید. به یاد داشته باشید برای تهیه نسخه بک‌آپ، گوشی شما باید به اندازه کافی اینترنت داشته باشد. پس از تهیه بک آپ، پاک کردن تمام این اطلاعات به صورت از راه دور می‌تواند خیال شما را از امنیت اطلاعات مهمتان تا حدی راحت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*