فایرفاکس 100

فایرفاکس 100 با امکانات و ویژگی‌های جدید منتشر شد

فایرفاکس 100 منتشر شد. این مرورگر محبوب در صدمین نسخه خود به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده است. در ادامه با قابلیت‌های نسخه جدید فایرفاکس آشنا می‌شویم.

مرورگر فایرفاکس به عنوان رقیب جدی کروم محسوب می‌شود و طی سال‌های گذشته با عملکرد قدرتمند و سرعت بالای خود توانسته نگاه کاربران زیادی را به خود جلب کند. عرضه نسخه ۱۰۰ مرورگر گوگل کروم طی ماه‌های اخیر باعث شد تا موزیلا نیز برای جا نماندن از رقیب سرسخت خود نسخه ۱۰۰ فایرفاکس را به همراه امکانات جدید منتشر کند. اکنون فایرفاکس 100 طبق اعلام شرکت موزیلا به شکل رسمی منتشر شده و به همین دلیل قصد داریم شما را با قابلیت‌های این مرورگر محبوب آشنا کنیم.

ویژگی‌های جدید فایرفاکس 100

فایرفاکس 100

موزیلا برای نسخه ۱۰۰ فایرفاکس ویژگی‌های متعددی را برای ارتقای قابلیت‌های ویدیویی در نظر گرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پشتیبانی از ویدیوهای AV1 در ویندوز، پشتیبانی از ویدیوهای HDR در macOS و پشتیبانی از زیرنویس در حالت تصویر در تصویر اشاره کرد. همچنین فایرفاکس 100 به قابلیت‌های جزئی‌تری چون نوار پیمایش باریک‌تر برای کاربران ویندوز و لینوکس نیز مجهز شده است.

فایرفاکس 100 اکنون پس از این که کاربر برای نخستین بار آن را اجرا کند، هماهنگ بودن زبان مرورگر با زبان سیستم عامل را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از آن گزینه‌های انتخاب زبان را به کاربر پیشنهاد خواهد کرد. در واقع این تغییر جدید برای آن دسته از کاربرانی که با علوم کامپیوتری آشنایی ندارند، بسیار کاربردی خواهد بود؛ چرا که بسیاری از کاربران برای پیدا کردن گزینه‌های انتخاب زبان با مشکل مواجه می‌شوند و اکنون فایرفاکس 100 امکانی را فراهم کرده تا بتوان این فرایند را به آسانی انجام داد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید فایرفاکس 100 قابلیت بررسی تلفظ است که می‌توان از آن به شکل همزمان در چندین زبان مختلف استفاده کرد. همچنین کاربران از منوی کادر متن با راست کلیک می‌توانند زبان جدیدی را به این قابلیت اضافه کنند. با مراجعه به این آدرس می‌توانید لیستی از تمام قابلیت‌های صدمین نسخه فایرفاکس را مشاهده کنید. همچنین در صورت استفاده از نسخه قدیمی این مرورگر با مراجعه به تنظیمات و بخش به‌روزرسانی می‌توانید آن را به نسخه جدید آپدیت کنید.