ماشین Zeekr 001

خودرو چینی جیلی Zeekr 001 رقیب اصلی تسلا در چین

شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد تا با عرضه ماشین Zeekr 001 بازار خانگی چین را از سلطه تسلا خارج کند و به بزرگترین تولیدکننده خودرو برقی تبدیل شود.

اوایل سال جاری میلادی شرکت Geely اعلام آمادگی برای ورود به بازار ماشین‌های الکتریکی کرد و از آن زمان ماشین Zeekr 001 در دست ساخت و توسعه قرار داشته است. اکنون به نظر می‌رسد که انتظارها به پایان رسیده و این خودروی برقی از بعد ظهر 16 اکتبر، وارد مرحله سرهم بندی می‌شود. با این احتساب فرآیند فروش و تحویل 001 از اواخر اکتبر آغاز خواهد شد.

ماشین Zeekr 001

ماشین Zeekr 001 در نمایشگاه خودرو شانگهای معرفی شد و به لطف طراحی حیرت انگیزش، توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند. طی مسافت 700 کیلومتری در یک بار شارژ، سیستم تعلیق بادی و شتاب به شدت بالا از دیگر ویژگی‌های این خودرو است که مورد توجه قرار گرفته است. مدت زمان شارژ Zeekr 001 به حد چشمگیری کوتاه هم است و تنها در 5 دقیقه شارژ، می‌تواند مسافت 120 کیلومتری را بپیماید.

ماشین Zeekr 001

قیمت تعیین شده برای خودروی الکتریکی جیلی 299,000 ین چین است که قیمت نسبت مشابهی با تسلا مدل 3 ساخت شانگهای دارد (249,000 ین). به همین دلیل است که از همین حالا عده‌ای به این خودرو لقب “قاتل تسلا” داده‌اند.

این لقب تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد؛ چراکه خودرو Zeekr 001 با قیمتی تقریبا مشابه، امکانات و ویژگی‌های سطح بالاتری را ارائه می‌دهد. لوکس‌ترین نسخه از زیکر 001 شامل دو موتور برقی، یکی در اکسل عقب و دیگر در اکسل جلو می‌شود. همین موضوع باعث شده تا شاهد 536 اسب بخار قدرت و 700 نیوتون بر متر گشتاور باشیم.

ماشین Zeekr 001

موتور فوق قدرتمند این ماشین باعث شده تا صفر تا 100 آن تنها در 3.8 ثانیه حاصل شود که برای یک ماشین برقی، فراتر از انتظار است.

طراحی این ماشین تا حد زیادی مشابه پورشه پانامرا اسپرت توریزمو است و البته قسمت جلویی 001 هم ویژگی‌های زیادی را از پسرعمو‌هایش در شرکت Lynk & Co قرض گرفته است. اما این طراحی ساده و زیبای کناری است که نظر ما را به خود جلب کرد. درهای بدون فریم براق به همراه دستگیره‌های مخفی کاراکتر خاصی به ماشین Zeekr 001 داده است.

ماشین Zeekr 001

طبق گزارش‌ها نیروی درگ (کمیتی آیرودینامیکی برای توصیف مقاومت جسم در سیال؛ به خصوص هوا) 001 حدود 0.23Cd است که با پیشی از سدان نیمه لاکچری BYD Han (حدود 0.233Cd) به آیرودینامیک‌ترین خودروی ساخت چین تبدیل می‌شود.

در بحث امکانات، خودروی جدید جیلی چیزی کم و کاست نمی‌گذارد و شامل سیستم تعلیق بادی (آپشن انتخابی)، سیستم نمایشگر W-HUD با کیفیت اولترا واید تمام رنگ، صندلی‌های مسابقه‌ای و حافظ محیط زیست ECONYL، ماساژور صندلی و چراغ‌های ال ای دی Aurora می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*