راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا سه سال دیگر؛ دسترسی به اینترنت جهانی قطع می‌شود؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا سه سال دیگر خبر داد. اما آیا با راه‌اندازی آن دسترسی به اینترنت جهانی قطع خواهد شد؟

امروز جمعه 23 مهر 1400 نمایشگاه توانمندی‌های خصوصی و دولتی شبکه ملی اطلاعات برگزار شد و عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این مراسم از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا سه سال دیگر خبر داد و گفت این شبکه یک طرح بزرگ ملی محسوب می‌شود که قسمت‌هایی از آن طی 8 سال گذشته به اجرا رسیده و تاکنون حدود 35 تا 40 درصد پیشرفته کرده است.

عدم قطع اینترنت با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به اینترنت جهانی نخواهد بود؛ در واقع با آن در کشور به یک شبکه پر ظرفیت دسترسی خواهیم داشت تا هر زمان که بخواهیم به ارتباط بین‌الملل مرتبط شویم و از حداکثر ظرفیت خودمان استفاده کنیم.

زارع پور در ادامه بیان کرد کرد در کشور از ظرفیت‌های بسیار مناسبی در تولید محصولات مرتبط با حوزه ارتباطات برخورداریم که از جمله آنها می‌توان به تجهیزاتی چون مودم آنتن تا تجهیزات شبکه انتقال انواع سوئیچ‌ها، تجهیزات و لایه‌های مختلف اشاره کرد. وی افزود با استفاده از توانمندی‌های موجود در کشور می‌توان برای توسعه شبکه ملی اطلاعات و صادرات این محصولات به سایر کشورها استفاده کرد. در حال حاضر نیز محصولات ایرانی در بازارهای خارجی عرضه می‌شوند و کشورهای خارجی و همسایه از مصرف‌کنندگان محصولات ما به‌شمار می‌روند.