مانورهای عجیب بی وای دی یانگ وانگ U8 ، رقیب هامر برقی و ریویان در آفرود + ویدیو

بی وای دی یانگ وانگ U8 جدیدترین شاسی بلند برقی چینی‌ها است که با قابلیت شگفت انگیز خود، حتی از پس هامر برقی و پیکاپ ریویان هم برمی‌آید. در ادامه کار با تمام ویژگی‌های افرودی در BYD YangWang U8 آشنا خواهید شد.

دوران شاسی بلندهای الکتریکی با 500 اسب بخار برای چینی‌ها تمام شده است و به نظر می‌رسد که چشم بادامی‌ها قصد دارند تا کارت عضویت «باشگاه هزار اسبی‌ها» را کسب کنند. دانگ فنگی منگشی فقط آغازگر این راه بود و اکنون دیگر ابرشرکت چینی یعنی BYD، ادامه دهنده آن‌ها است!

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

در ادامه با قابلیت‌های شگفت انگیز بی وای YangWang U8 آشنا می‌شویم و می‌گوییم که چرا در برابر هامر برقی یا حتی خودرو برقی Rivian هم کم نمی‌آورد. اما هرچقدر هم که توضیح دهیم، باز هم نمی‌توانیم هنرنمایی واقعی بی وای دی یانگ وانگ U8 را به تصویر بکشیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیویی از قدرت نمایی این شاسی بلند 1100 اسب بخاری را تماشا کنید. بی وای دی YangWang U8 در این ویدیو از دیوار صاف بالا می‌رود، به دل آب می‌زند و با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت، در دل برف می‌تازد!

معرفی شاسی بلند برقی بی وای دی یانگ وانگ U8

این خودرو در کشور چین با نام BYD YangWang U8 شناخته می‌شود اما در بازارهای بین المللی، بیشتر با اسم R1 صدایش می‌زنند. همچنین باید اشاره کنیم که برند یانگ وانگ، جدیدترین زیر برند BYD است که به تازگی از دو محصول شگفت انگیز خود یعنی شاسی بلند U8 و هایپرکار U9 رونمایی کرده است. شاسی بلند تمام برقی BYD YangWang U8 برخلاف دیگر خودروهای الکتریکی چینی که نهایتا از 2 موتور الکتریکی بهره می‌برند، به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز شده است.

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

هر کدام از این موتورهای برقی، به یکی از چهار چرخ متصل شده‌اند و بیشینه و کمینه قدرت آن‌ها برابر با 295 تا 320 اسب بخار است و گشتاور آن‌ها هم در محدوده 320 تا 450 نیوتن متر قرار می‌گیرد.

یعنی توان بی وای دی یانگ وانگ U8 در حالت متوسط، چیزی بیش از 1100 اسب بخار خواهد بود و گشتاور آن‌ هم به بالای 1700 نیوتن متر می‌رسد! مهم‌تر از همه، فاکتور شتاب 0-100 در بی وای دی YangWang U8 است که عدد زیر 3 ثانیه را نشان می‌دهد. به هر حال در مطلب معرفی این خودرو، تمام مشخصات فنی آن را گفته‌ایم و امروز فقط به سراغ قابلیت‌های عجیب بی وای دی یانگ وانگ U8 می‌رویم.

امکانات و مانورهای شاسی بلند برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 در شرایط آفرودی

آفرود و تپه زدن با YangWang U8

خودرو الکتریکی چینی BYD Yang Wang U8

تپه شنی با شیب 32 درجه و طول 250 متر

اصطلاح «تپه زدن در آفرود» به معنی بالا رفتن از تپه‌های شنی یا خاکی است. همانطور که در ویدیو ابتدای مطلب مشاهده کردید، بی وای دی یانگ وانگ U8 به لطف حالت‌های رانندگی مختلف در کویر و قدرت 1100 اسب بخاری خود، می‌تواند یک تپه شنی با شیب 32 درجه و طول 250 متر را سر راست بالا برود. این هیولای الکتریکی چینی در تمام طول مسیر، حتی یک بار هم عقب نشینی نمی‌کند!

چرخش تانک در بی وای دی یانگ وانگ U8

خودرو الکتریکی چینی BYD Yang Wang U8

قابلیت «چرخش تانک» یا همان “Tank Turn” معمولا در خودروهای برقی 4 موتوره دیده می‌شود. زمانی که لاستیک‌های هر سمت از خودرو مانند شنی‌ها تانک، در جهت مختلف یکدیگر حرکت کنند، باعث می‌شوند تا بی وای دی یانگ وانگ U8 بدون اینکه از جای خود حرکت کند، یک چرخش 360 درجه را انجام دهد.

مرسدس بنز EQG در فیلم بالا، یک چرخش تانکی را انجام می‌دهد اما گفته می‌شود که شاسی بلند برقی G کلاس فقط 600 اسب بخار قدرت خواهد داشت؛ حالا شما بگویید که آیا یک شاسی بلند 600 اسبی، حریف یک غول 1200 اسبی می‌شود یا خیر؟

قابلیت حرکت خرچنگی، کراول کنترل و فرمان پذیری چهار چرخ در بی وای دی یانگ وانگ U8

خودرو الکتریکی چینی BYD Yang Wang U8

کرال کنترل (Crawl Control) و حرکت خرچنگی، دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های خودروهای آفرودی هستند که ماشین‌های افرود را از شر ماسه‌های نرم و گیر کردن در کویر نجات می‌دهند. کراول کنترل با ایجاد هماهنگی بین گاز و ترمز (و سیستم تعلیق در بعضی خودروها)، ماشین‌ را از تله‌های شنی خارج می‌کند.

حالت حرکت خرچنگی یا همان Crab Walk سیستم فوق العاده پیشرفته‌تری را می‌طلبد. شاسی بلند برقی بی وای دی یانگ وانگ U8 برای رسیدن به این قابلیت، به تکنولوژی «فرمان پذیری چرخ‌های عقبی» هم مجهز شده است و اکنون می‌تواند با چرخاندن لاستیک‌های عقبی خود (در جهت موافق چرخ‌های جلویی)، مانند یک خرچنگ (به صورت عرضی) حرکت کند. پیکاپ تمام برقی هامر EV جزو پیشرفته‌ترین خودروهای الکتریکی جهان به حساب می‌آید که از کرب واک بهره می‌برد.

شاسی بلند برقی BYD YangWang U8 در آب شنا می‌کند

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

خودرو شاسی بلند بی وای دی یانگ وانگ U8 به لطف گواهینامه IP68 نه تنها از شن‌های صحرا ترسی ندارد، بلکه می‌تواند بدون ترس و مانند یک هیولایی دریایی، به عمق 1.5 متری آب بزند و زنده از آن بیرون بیاید.

 درگ در برف با شاسی بلند BYD YangWang U8 و  مسابقه با لاستیک‌های پنچر!

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

سیستم کنترل پایداری و کنترل گشتاور در شاسی بلند بی وای دی یانگ وانگ U8، جزو پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های این شرکت به حساب می‌آید. از آن جایی که شاسی بلند بی وای دی YangWang U8 میزبان 4 موتور الکتریکی مجزا است، می‌تواند گشتاور و چسبندگی هر لاستیک را به صورت لحظه‌ای محاسبه و تغییرات لازم را اعمال کند.

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

تست حرکت روی سطح برف و آسفالت

به همین خاطر است که شاسی بلند BYD YangWang U8 می‌تواند تست درگ خود را روی یک زمین برفی و یخ زده با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت انجام دهد. همچنین طبق ویدیویی که در ابتدای مطلب قرار دارد، می‌بینیم که نقاطی از سطح زمین به صورت آسفالت هستند و شاسی بلند بی وای دی یانگ وانگ U8 به صورت لحظه‌ای، از برف به روی آسفالت می‌رود.

شاسی بلند برقی BYD یانگ وانگ U8

چسبندگی آسفالت خشک و برف، از زمین تا آسمان فرق می‌کند ولی می‌بینید که شاسی بلند بی وای دی YangWang U8 اصلا منحرف نمی‌شود! همچنین این شاسی بلند تمام برقی حتی با لاستیک‌های پنچر هم می‌تواند با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت کند؛ چیزی که حتی ماشین‌های ضد گلوله هم از آن بی‌نصیب هستند!