تست تویوتا توندرا و ریویان R1T در برف

جنگ برفی تویوتا توندرا و ریویان R1T را در این ویدیوی دیدنی از دست ندهید

برنده جنگ پیکاپ‌‌های خودروساز بزرگ تویوتا و شرکت نوپای ریویان کدام است؟ در ادامه ویدیوی تست تویوتا توندرا و ریویان R1T در برف را تماشا کنید.

در جدیدترین قسمت برنامه TFLoffroad، دو پیکاپ تویوتا توندرا و ریویان R1T در برف به آزمایش گذاشته شده‌اند.

تویوتا توندرا یک پیکاپ سایز بزرگ مرسوم است و ریویان R1T نیز یک پیکاپ تمام برقی است که در محدوده بین پیکاپ‌های سایز متوسط و سایز بزرگ قرار می‌گیرد. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برند ولی حداقل فاصله R1T تا سطح زمین نسبت به توندرا بالاتر است و همچنین وزن بیشتری نسبت به پیکاپ تویوتا دارد.

به‌طور دقیق‌تر، فاصله کف بدنه ریویان R1T تا سطح زمین به 381 میلی‌متر می‌رسد درحالی که حداقل فاصله تویوتا توندرا تا سطح زمین 241 میلی‌متر است. R1T حدود 3270 کیلوگرم وزن دارد و وزن توندرا در مقابل، تقریباً 2590 کیلوگرم است.

تست تویوتا توندرا و ریویان R1T در برف

مرحله اول: «باتلاق برفی»، دقیقه 2:52

قابلیت‌های آفرود این دو پیکاپ در سه مرحله محک زده شده است. طی مرحله اول، هر دو خودرو با سرعت پایین در برف عمیق و شیب، متوقف شدند و به شتابی نیاز داشتند تا از بتوانند از آن قسمت بگذرند. به نظر می‌رسید که توندرا به سرعت بیشتری نیاز دارد اما همچنین اولین خودرویی بود که توانست از مانع بالا برود.

ریویان R1T در برف

مرحله دوم: گذر از چاله، دقیقه 6:29

مرحله دوم که این پیکاپ‌ها را درحالی که نصف چرخ‌هایشان روی زمین نبود مورد آزمایش قرار می‌داد، برای هر دو ساده بود. ریویان R1T در حالت آفرود با تنظیمات Rock Crawl قرار گرفته بود. جالب است که تویوتا توندرا و ریویان R1T هر دو پیش از مرحله بعدی در برف گیر کردند.

مرحله سوم: راه‌پله، دقیقه 11:53

آخرین مرحله چالش‌برانگیزتر بود. تویوتا توندرا فاصله کافی تا سطح زمین نداشت و پس از کمی تلاش، باری دیگر برای اینکه به جلو حرکت کند به شتاب نیاز داشت.

تویوتا توندرا در برف

از طرفی دیگر، ریویان R1T نیز که البته وزن بیشتری نسبت به توندرا دارد، مدام به عقب سُر می‌خورد و باید شتاب قابل توجه‌ای می‌گرفت تا از مانع بگذرد.

به‌صورت کلی، در مسیرهای لغزنده ریویان R1T با توندرا قابل مقایسه است از آنجا که هر دو در قسمت‌های مشخصی به مشکل برخوردند اما نهایتاً تست را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

در ادامه ویدئوی تست توندرا و R1T را مشاهده می‌کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*