tesla smart summon

قابلیت «احضار خودروهای تسلا» جت لاکچری 3.5 میلیون دلاری را نابود کرد + ویدیو

قابلیت «احضار خودروهای تسلا» باعث شد تا یک خودرو برقی تسلا مدل 3، خسارت بزرگی را به یک جت لاکچری 3.5 میلیون دلاری وارد کند؛ اما آیا ایلان ماسک مقصر است؟

خودروهای تسلا از انقلابی‌ترین امکانات و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا بهره مند هستند. این ویژگی‌ها، بیشتر به قابلیت‌های خودران یا همان سیستم رانندگی خودکار ماشین‌های تسلا بازمی‌گردد. اما به نظر می‌رسد که این امکانات، همیشه باعث خوشنامی و شهرت ایلان ماسک و تسلا نخواهند بود.

فهرست مطالب:

نگاهی به تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا» و تصادف با جت 3.5 میلیون دلاری

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

اجازه دهید در ابتدای مطلب، به سراغ ویدیو این حادثه‌ی هیجان انگیز برویم و آن را مشاهده کنیم.

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا» (smart summon)، که برای اولین بار در سال 2019 بر روی محصولات تسلا قرار گرفت، دقیقا یکی از همین قابلیت‌ها است که تقریبا در دنیا لنگه ندارد و مالکینی که بالاترین سطح از «سیستم رانندگی خودکار تسلا» را بر روی خودروهای خود داشته باشند، می‌توانند از آن بهره ببرند. این قابلیت، به راننده این امکان را می‌دهد تا خودرو خود را از فاصله 60 متری آن هم به صورت ریموت و از طریق گوشی هوشمند، به سمت خود بیاورد و تقریبا یک فضای جیمز باندی را خلق می‌کند. البته تسلا بارها اعلام کرده است که تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»، فقط باید در زمانی صورت بگیرد که راننده نسبت به خودرو خود، دید کاملی داشته باشد و همچنین بهتر است که راننده با خودرو، در یک خط تقریبا مستقیم قرار داشته باشند.

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

تصاویر ضبط شده از این حادثه توسط دوربین‌های امنیتی

اما به نظر می‌رسد که یکی از خریداران بازیگوش تسلا، قصد داشته تا این ویژگی را به صورت دیگری امتحان کند. او خودرو خود را در انتهای یک پارکینگ هواپیما قرار داده است و بعد از فاصله گرفتن از خودرو، آن را به سمت خود فراخوانده. خودرو او که یک تسلا مدل 3 بوده، بعد از طی یک مسیر پیچ در پیچ از بین هواپیماهای تمرینی و آموزشی، سرانجام در یک اتفاق نادر، به گرانترین و لاکچری‌ ترین هواپیمای موجود در آن فرودگاه، برخورد کرده است!

علت حادثه و میزان خسارت احتمالی

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

اما دقیقا چه چیزی باعث رخ دادن این تصادف شده است؟ اجازه دهید تا کمی به عقب بازگردیم. به طور کلی سیستم «احضار خودروهای تسلا»، از رادارهای تسلا ویژن و دوربین‌های ایمنی خودرو کمک می‌گیرد و با شناسایی موانع (شامل خودروها، اشیاء، حیوانات، عابرین و ….) یک مسیر امن را برای رسیدن به مالک خود پیدا می‌کند. می‌دانیم که این قابلیت برای یک شعاع 60 متری، آن هم با دید کامل راننده طراحی شده ولی اخیرا ایلان ماسک طی یک خبر مهم، از افزایش رنج شعاع تا 100 متر و افزایش سرعت خودرو به همراه تشخیص بهتر موانع توسط رادارها و سنسورهای تسلا ویژن خبر داده است.

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

یکی از شاهدین عینی، داستان حادثه را در وبسایت ردیت بیان می‌کند

در همین راستا به نظر می‌رسد که مالک تسلا مدل 3 نگون بخت ما، قصد داشته تا حرف ایلان ماسک را تست کند و خودش از صحت ماجرا آگاه شود. اما غافل از اینکه یک جت شخصی لاکچری 3.5 میلیون دلاری، قرار است تمام نقشه‌های او را نقشه بر آب کند! البته میزان خسارت وارد شده بر این جت 3.5 میلیون دلاری، هنوز اعلام نشده است اما می‌دانیم که سپر جلو و قسمت زیادی از کاپوت تسلا مدل 3 در این تصادف، آسیب دیده پس باید منتظر عدد بزرگی باشیم!

پای ایلان ماسک در تصادف خودرو تسلا به هواپیما گیر است؟

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

به نظر می‌رسد که شخص ایلان ماسک و شرکت تسلا هم بخشی از این ماجرا باشند و باید ببینیم که آیا دوباره پای ایلان ماسک برای نواقص محصولاتش به دادگاه باز می‌شود یا خیر! البته توجه کنید که به نظر می‌رسد مالک این خودرو، به نوعی در حال انجام یک آزمایش بوده و اگر چنین فرضیه‌ای ثابت شود، با توجه به رعایت نکردن قوانین آزمایش و احتمالا فاصله‌ی زیاد با خودرو و نداشتن دید مناسب، شاید ایلان ماسک برای این حادثه، دادگاهی نشود.

تکنولوژی «احضار خودروهای تسلا»

یکی از مهلک‌ترین تصادف‌های تسلا در زمان استفاده راننده از حالت اتوپایلوت

همچنین بد نیست بدانید که در ما‌ه‌های اخیر، بسیاری از سنسورهای سه گانه تسلا که بخش مهمی از سیستم تسلا ویژن را تشکیل می‌دهند، به خاطر کاهش هزینه‌های تولید و جبران خسارت‌های ناشی از بحران کمبود تراشه، از خودروهایی مثل تسلا مدل 3، مدل ایکس و مدل Y حذف شده‌اند. از آن جایی که ایلان ماسک به شدت زرنگ سیاستمدار است، شاید حذف این سنسورها، به دلیل ایرادهای فنی بوده و توجیه «کاهش هزینه‌ها»، فقط برای رد گم کنی عنوان شده باشد. اگر این فرضیه درست باشد، با توجه به این موضوع که جت 3.5 میلیون دلاری خسارت دیده، سایز کاملا بزرگی داشته و در هر حال، سنسورهای تسلا باید آن را تشخیص می‌دادند، احتمالا یک دادگاه اختصاصی برای بررسی سیستم خودران تسلا برگزار شود.

این تحقیقات هر نتیجه‌ای که داشته باشد، باز هم بدون نقص بودن سیستم رانندگی خودکار خودروهای تسلا را زیر سوال می‌برد. فراموش نکنید که این موضوع برای اولین بار رخ نداده است و در ماه‌های گذشته، خبرهایی این چنینی مثل «تصادف تسلا با هواپیما» را هم شنیده بودیم. به هر حال هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و برای روشن شدن داستان، باید تا اعلام نظر کارشناسان و دادگاه‌های احتمالی، منتظر بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*