لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند، به زودی به بازار می‌آیند

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند، شاسی بلندهای جمع و جور جدید ژاپنی هستند که کلاس خودروهای کراس اوور سایز بزرگ را هدف گرفته‌اند. در ادامه به مشخصات فنی احتمالی و دیگر نکات پیرامون آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

نمایندگی‌های لکسوس در سال‌های اخیر، به نوعی به این شرکت ژاپنی التماس می‌کردند تا یک خودرو شاسی بلند در ابعادی بزرگ تر از RX و کوچکتر از GX را روانه بازار کند و در جواب این درخواست، با شاسی بلند RX L رو به رو شدند! شاسی بلند RX L، دقیقا همان لکسوس RX است که اگر وسواس را کنار بگذاریم، فقط کمی بلندتر شده بود و به جای 5 سرنشینه بودن، از 3 ردیف صندلی آن هم در فضایی تنگ و ناراحت بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت که RX L، دقیقا آن چیزی نبود که نمایندگی‌های لکسوس و مشتریان‌ آن‌ها، در جستجویش بوده باشند.

نگاهی به شایعات پیرامون لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند؛ جدیدترین شاسی بلندهای ژاپنی

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

اما مشتریان دقیقا چه چیزی را می‌خواهند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم. برای یافتن پاسخ، باید به سال 2014 بازگردیم، یعنی جایی که شاسی بلند لکسوس TX برای اولین بار قصد داشت تا به میدان بیاید. اما به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها، بیش از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم، سخت گیر هستند و برای ساخت TX، به 8 سال زمان نیاز داشته‌اند. لکسوس TX قرار است به زودی به بازار بیاید و به عنوان اولین شاسی بلند جمع و جور 7 نفره‌ی این برند لوکس ژاپنی، جای خودش را در بازار شلوغ کراس اوورها پیدا کند.

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

ما می‌دانیم که محصولات لکسوس، معمولا براساس یکی از خودروهای تویوتا طراحی شده‌اند. برای مثال لکسوس LX، نسخه‌ی لوکسی از لندکروز را ارائه می‌دهد. اما لکسوس TX چطور؟ جواب این سوال اصلا مشخص نیست چرا که نسخه‌ی اصلی این خودرو، هنوز متولد نشده است! طبق صحبت‌های لکسوس، شاسی بلند TX قرار است بر اساس تویوتا هایلندر گرند ساخته شود. مطمئنا شما هم اسم تویوتا هایلندر را شنیده‌اید اما هایلندر گرند را خیر. شاسی بلند هایلندر گرند، قرار است چیزی بین تویوتا سکویا و هایلندر باشد. این دو SUV، از بهترین شاسی بلندهای تویوتا هستند که متاسفانه در بازار خودرو ایران، جایگاهی ندارند.

به هر حال ساخت تویوتا هایلندر گرند و لکسوس TX فقط دو دلیل دارد: 1- خالی بودن سبد محصولات ژاپنی‌ها در کلاس کراس اوور. 2- محبوبیت بالای سگمنت کراس اوورها و به نوعی جا ماندن ژاپنی‌ها در رقابت با بقیه‌ی کراس اوور سازان.

زمان معرفی نهایی لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

در حال حاضر حدس و گمان‌ها این است که ساخت این شاسی بلند جمع و جور، به خط تولید تویوتا در ایندیانای آمریکا سپرده شده باشد و زمانی که سرمایه گذاری 803 میلیون دلاری ژاپنی‌ها در این کارخانه را در نظر می‌گیریم، ناگهان همه چیز منطقی به نظر می‌رسد. البته تویوتا و لکسوس در ماه‌های گذشته هم بیان کرده بودند که دو محصول جدید آن‌ها، احتمالا از همین کارخانه بیرون بیاید. به علاوه از آن جایی که رویداد سالیانه‌ی HQ به ما نزدیک است، احتمالا در این نمایشگاه برای اولین بار با لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند روبرو خواهیم شد. رویداد HQ جایی است که آخرین محصولات، پیش نمونه‌ها، نمونه‌های اولیه و طرح‌های کانسپت محصولات تویوتا، برای اولین بار در آن به نمایش گذاشته می‌شوند.

مشخصات فنی احتمالی و نگاهی به کابین کراس اوور جدید لکسوس

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

گفته می‌شود که لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند، از آخرین سیستم دستیار کنترل رانندگی خودکار تویوتا بهره مند باشند. این موضوع را در آخرین همکاری غول‌های خودروسازی ژاپنی یعنی محصولاتی مثل لکسوس LS 500h و خودرو هیدروژنی میرای (Mirai) دیده بودیم. همچنین تویوتا اعلام کرده است که هایلندر گرند، قرار است علاوه بر نسخه 7 نفره، در مدل 8 سرنشینه هم به بازار بیاید پس می‌توان حدس زد که در کابین لکسوس TX هم صندلی کاپیتانی را ببینیم.

لکسوس TX و تویوتا هایلندر گرند

اما پیشرانه‌های احتمالی این خودروها چه خواهد بود؟ اجازه دهید در ابتدا به سراغ نام گذاری‌های احتمالی برویم. نام‌های TX 350 و TX 500h، جزو پرشانس‌ترین گزینه‌ها هستند و اگر همین مسیر را دنبال کنیم، به پیشرانه‌ 4 سیلندر 2.4 لیتری توربو شارژ برای TX 350 می‌رسیم. در سمت دیگر احتمالا همین موتور را بر روی TX 500h هم ببینیم اما همراه با یک یا دو موتور الکتریکی دیگر. تویوتا هایلندر گرند هم احتمالا با سری پیشرانه‌های مشابه کراس اوور تویوتا RAV4 مدل 2023 یعنی پیشرانه ۴ سیلندر خطی با حجم ۲.۵ لیتر و قدرت 219 اسب بخار در سه نسخه بنزینی، گازوئیلی و هیبرید به بازار بیاید.

به هر حال این موارد، تنها اطلاعاتی هستند که در مورد کراس اوورهای جدید تویوتا و لکسوس می‌دانیم و راجع به قیمت و زمان دقیق رونمایی یا مشخصات فنی جزئی و ظاهر آن‌ها، هنوز خبری در دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*