تویوتا سکویا 2023 تیپ Capstone

تویوتا سکویا 2023 آمد؛ بزرگترین خودرو تویوتا با موتور 6 سیلندر هیبرید

تویوتا پس از 15 سال سرانجام از نسل جدید شاسی بلند تویوتا سکویا رونمایی کرده است. در ادامه شاهد مشخصات و تصاویر دیدنی تویوتا سکویا 2023 باشید.

تویوتا پس از اشاره‌ای به تویوتا سکویا 2023 به‌تازگی، حالا بالاخره از نسخه کاملاً جدیدی از شاسی بلند غول‌پیکر خود پس از گذشت 15 سال پرده برداشته است. آخرین نسخه جدید از تویوتا سکویا در سال 2008 ارائه شده بود. از این رو، جای تعجبی ندارد که فروش آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود. اکنون نسل جدید این شاسی بلند به امید باز پس گرفتن جایگاه خود در بازار آمده است.

تویوتا سکویا 2023 تیپ Limited

تویوتا با پیشرانه 5.7 لیتری V8 نسل قبلی خداحافظی کرده و تویوتا سکویا 2023 را مجهز به یک پیشرانه هیبرید 3.5 لیتری V6 توربوشارژ به همراه گیربکس اتوماتیک 10 سرعته کرده است که قدرت 437 اسب بخار و گشتاور 790 نیوتون‌متر را به تولید می‌رساند. قدرت این پیشرانه 53 اسب بخار بیشتر از پیشرانه V8 مذکور و گشتاور آن نیز 246 نیتون‌متر بیشتر است. گفتنی است تویوتا سکویا شاسی بلندی بر پایه پیکاپ تویوتا توندرا است و پیشرانه جدید آن نیز در مدل‌های بالای این پیکاپ یافت می‌شود.

در حال حاضر ارقام مربوط به مصرف سوخت نسخه جدید تویوتا سکویا مشخص نیست اما این خودروساز بزرگ ژاپنی مدعی شده است که مصرف سوخت این خودرو نسبت به نسل قبلی خود بهبود عظیمی پیدا خواهد کرد و همچنین در کلاس خود پتانسیل رقابت با سایرین را خواهد داشت. در حال حاضر فورد اکسپدیشن با مصرف 12.3 لیتر در هر 100 کیلومتر و جی ام سی یوکان/شورلت تاهو با مصرف 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، بهترین‌های کلاس خود در زمینه مصرف سوخت به حساب می‌آیند.

تویوتا سکویا 2023 تیپ TRD Pro

ظرفیت یدک‌کشی تویوتا سکویا 2023 به 4 تن رسیده است که افزایش 22 درصدی نسبت به مدل قبلی به شمار می‌رود. این درحالی است که ظرفیت یدک‌کشی یوکان/تاهو، 3.6 تن است و فورد اکسپدیشن با پکیج Heavy-Duty Trailer Towing، تا 4.2 تن را به یدک می‌کشد.

نسل جدید تویوتا سکویا بر پایه پلتفرم مشترکی با جدیدترین نسخه‌های تویوتا توندرا، تویوتا لندکروز و لکسوس LX 600 ساخته شده است. شاسی جدید این خودرو سفت و سخت‌تر از قبل است و از یک سیستم فرمان الکترونیکی جدید نصب‌شده در رک و سیستم تعلیق چندمیله‌ای در عقب بهره می‌برد. سیستم تعلیق بادی تسطیح بار (Load-Leveling Air Suspension) با کمک‌فنرهای تطبیقی نیز به‌صورت آپشن موجود هستند.

تویوتا سکویا 2023 تیپ Capstone

تیپ‌های SR5 ،Limited ،Platinum و Capstone (تیپ جدیدی که بالاترین تیپ خودرو است) به‌صورت استاندارد با سیستم تک دیفرانسیل عرضه می‌شود ولی همچنین آپشن دو دیفرانسیل برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. تیپ TRD Pro نیز در حالت استاندارد دو دیفرانسیل خواهد بود.

فضای داخلی تویوتا سکویا 2023 تیپ Limited

فضای داخلی تویوتا سکویا بعد از 15 سال سرانجام دستخوش تغییراتی شده است. حالا به وضوح شاهد یک فضای داخلی مدرن‌تر هستیم که البته شباهت زیادی به تویوتا توندرا دارد. علاوه بر این شباهت‌ها، تویوتا سکویا 2023 از نمایشگر 8 اینچی یا 14 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید Audio Multimedia و صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی برخوردار است.

از سایر امکانات و فناوری‌های کابین تویوتا سکویا 2023 می‌توان به فرمان‌های صوتی، مسیریابی مبتنی بر پردازش ابری و آپدیت‌های از راه دور (Over the Air) بی‌درنگ اشاره کرد. تویوتا جدیدترین نسخه از مجموعه امکانات ایمنی خود تحت عنوان Safety Sense 2.5 را نیز در تمامی تیپ‌های سکویا 2023 به کار گرفته است. برخی از امکانات قابل توجه این مجموعه شامل سیستم هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار با نسخه‌ای پیشرفته‌تر از فناوری تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران می‌شود.

فضای داخلی تویوتا سکویا 2023 تیپ Limited

علاوه بر این‌ها، سیستم کمکی فرمان‌گیری در این شاسی بلند پیاده‌سازی شده است که عابران پیاده را تشخیص می‌دهد و از انحراف خودرو و خروج آن از خط جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی با سیستم کمکی فرمان‌گیری خط‌محور نیز در دسترس هستند.

در هر سه ردیف تویوتا سکویا 2023، صندلی‌ها دارای پشتی متحرک هستند و حتی ردیف سوم از قابلیت جدید مخصوصی بهره‌مند شده است که امکان تنظیم صندلی تا 6 اینچ را فراهم می‌کند. طاقچه بار خودرو نیز قابل تنظیم و همچنین قابل برداشتن است. به‌صورت کلی، تویوتا دست راننده را در تنظیم فضای سرنشینان و فضای بار باز گذاشته است.

در حال حاضر قیمت تویوتا سکویا 2023 مشخص نیست، ولی می‌توان انتظار افزایش قیمت معقول آن نسبت به مدل کنونی جهت حفظ پتانسیل رقابت را داشت. این شاسی بلند جدید، تابستان 2022 به نمایندگی‌های رسمی تویوتا در ایالات متحده آمریکا راه پیدا خواهد کرد.

در ادامه تصاویر بیشتری را تویوتا سکویا مشاهده می‌کنید:

تیپ Limited:

تیپ TRD Pro:

تیپ Capstone:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پچمام خعلی خفنه :O