ایلان ماسک

ایلان ماسک: فقط با فکر کردن، دقیقه ای 1 میلیون دلار پول در می‌آورم!

ایلان ماسک که در حال حاضر یکی از ثروتمندترین افراد جهان است در مصاحبه‌ای اعلام کرده که با هر یک دقیقه تفکر، یک میلیون دلار درآمد دارد.

صحبت‌های ثروتمندترین افراد جهان همواره برای اکثریت مردم جالب توجه بوده است، چرا که آنها از نظر مردم انسان‌های موفقی محسوب می‌شوند. ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان کسی جز ایلان ماسک معروف نیست. این شخصیت کارآفرین برجسته که موسس تسلا و اسپیس ایکس است، به تازگی مصاحبه جالبی کرده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

آقای ماسک از جمله افراد موفقی است که به گفته خودش سختی‌های زیادی کشیده تا توانسته طعم خوش موفقیت را بچشد. وی که متولد آفریقای جنوبی است در این مصاحبه به دو شرکت تسلا و اسپیس ایکس اشاره کرده و بیان داشته در مورد این دو کمپانی خود، متفکرانه و هدفمند کار می‌کند.

ایلان ماسک از هر دقیقه تفکر یک میلیون دلار درآمد دارد!

یکی از مثال‌هایی که ماسک برای کار متفکرانه می‌زند، جلسه‌ای 30 دقیقه‌ای است که توانسته طی آن جلسه حدود 100 میلیون دلار به سود شرکت خود اضافه کند. موسسه TED یکی از موسسه‌هایی است که به مصاحبه و گفتگو با افراد موفق و کارآفرین‌های برجسته می‌پردازد. در ادامه جزئیات مصاحبه ایلان ماسک را با کریس اندرسون می‌خوانیم. با گجت نیوز همراه باشید.

ایلان ماسک

موسس تسلا و شرکت حمل و نقل فضایی اسپیس ایکس در صحبت‌های خود با اندرسون می‌گوید، آنچه خوابیدن را سخت و دشوار می‌کند این است که هر ساعت یا حتی هر دقیقه خوب فکر کردن درباره این دو شرکت می‌تواند تأثیر زیاد و به‌سزایی روی آنها داشته باشد. ماسک خاطرنشان می‌کند که تمام تلاش وی این است تا حد امکان روی این دو کمپانی فکر کند. وی می‌گوید:

 تسلا در حال رسیدن به نقطه‌ای است یا احتمالا اواخر امسال به نقطه‌ای می‌رسد که هر دقیقه تفکر خوب و با کیفیت بالا، یک میلیون دلار بر آن تأثیر دارد که دیوانه‌کننده است. اگر تسلا دو میلیارد دلار در هفته درآمد داشته باشد، روزی ۳۰۰ میلیون دلار می‌شود. مثال‌های زیادی وجود دارد، مثلا من توانستم در یک جلسه نیم ساعته ۱۰۰ میلیون دلار نتیجه مالی شرکت را بهبود ببخشم.

از دیگر محورهای گفتگوی ماسک با رئیس موسسه تد، برنامه و چشم انداز وی برای مأموریت همراه با خدمه به مریخ بوده است. به گفته ماسک، او قصد دارد مطمئن شود که آینده‌ای خوب و خوشایند در انتظار بشریت است و معتقد است که برای درک ماهیت و چیستی جهان، معنای زندگی، چرایی بودن در جهان و چگونگی رسیدن به این نقطه و خیلی سوالات دیگر باید دامنه و مقیاس آگاهی‌مان را بالا ببریم.

شرکت اسپیس ایکس

ادامه گفتگوی ماسک به فناوری بزرگی که قرار است در آینده از آن رونمایی شود، ختم شد. به گفته او احتمالا تا سال 2050 در هر خانه‌ای یک ربات انسان نما وجود خواهد داشت. به عقیده ماسک مردم نمی‌دانند که این ربات‌‌های انسان نما بزرگترین تکنولوژی بعدی خواهند بود. برنامه ماسک برای بخش توسعه و تولید خودروهای خودران تسلا استفاده گسترده از ربات‌ها به جای انسان است و آن طور که این مولتی میلیاردر توضیح می‌دهد، در آینده‌ای نه چندان دور در هر خانه‌ای ربات های انسان نما حضور خواهند داشت. او اضافه می‌کند:

اکثر خانه‌ها تا سال ۲۰۵۰ دارای یک ربات خانگی خواهند بود، اگرچه بهبود هوش مصنوعی همچنان مانع اصلی است. مدتی طول کشید تا متوجه شدم برای حل مسائل فناوری خودران، شما واقعا نیاز به حل مسائل هوش مصنوعی در دنیای واقعی دارید و در مرحله‌ای که شما مشکلات هوش مصنوعی را در دنیای واقعی برای یک ماشین که در واقع یک ربات روی چهار چرخ است، حل می‌کنید سپس می‌توانید آن را به یک ربات روی دو پا نیز تعمیم دهید.

برخی از شرکت‌های پیشرو در ساخت ربات‌های انسان نما مانند بوستون داینامیکز نشان داده‌اند که می‌شود ربات‌های این چنینی ساخت، اما ماسک معتقد است در حال حاضر تا ساخت ربات‌هایی که بتوانند هوش مصنوعی پیشرفته‌ای داشته باشند و در کارهای خانه کمک کنند فاصله زیادی داریم.

موسس شرکت تسلا و اسپیس ایکس توضیح می‌دهد که در حال حاضر تنها به هوش کافی برای این ربات‌ها نیاز داریم تا بتوانند در دنیای واقعی هم راه بروند و حرکت کنند و هم کارهای مفید را با بدون این که به آنها دستور واضح دهیم انجام دهند. وی در خلال گفتگوی خود گفته:

این همان دو چیزی است که تسلا در آنها بسیار خوب است. بنابراین ما اساسا فقط نیاز داریم که محرک‌ها و حسگرهای تخصصی مورد نیاز یک ربات انسان نما را طراحی کنیم.

ربات انسان نما

خطرهای هوش مصنوعی برای انسان ها

حتما می‌دانید که سناریوهای بدبینانه و تئوری‌های توطئه زیادی پیرامون هوش مصنوعی و گسترش ربات‌ها و شورش آنها علیه انسان‌ها مطرح شده است. ماسک نیز در این راستا تأکید می‌کند که جهان باید تمام تلاش خود را با سخت‌کوشی خود توام کند تا از سناریوهای آخرالزمانی جلوگیری به عمل آورد.

ایلان ماسک در گذشته و همزمان با تأسیس شرکت نورالینک خود گفته بود، این کمپانی و پتنت‌های آن مبتنی بر کاهش خطرهای هوش مصنوعی پیشرفته در آینده است. گفتنی است که نورالینک در زمینه توسعه هوش مصنوعی و ساخت ایمپلنت مغزی کار می‌کند. کارآفرین برجسته جهان درباره این تراشه کوچک توضیح می‌دهد که نمی‌تواند از راه دور به‌روزرسانی شود و این اقدام ایمنی آن را افزایش می‌دهد، چرا که اگر چنین ویژگی نمی‌داشت هر کسی می‌توانست دستور توقف آن را صادر کند و مانع وظایف ربات شود.

به اعتقاد ایلان ماسک، بهتر است که یک آژانس نظارتی برای هوش مصنوعی تأسیس شود تا به رفع نگرانی‌ها بپردازد. او می‌گوید ربات‌های انسان نمای پیشرفته در وهله اول برای انجام کارهای خطرناک و پیچیده‌ای به خدمت گرفته می‌شوند که کسی حاضر به انجام آنها نیست و پس از آن آموزش خواهند دید تا بتوانند از مردم مراقبت کنند، غذا درست کنند و وظایف عادی خانه را انجام دهند.

کریس اندرسون در خصوص جدول زمانی توسعه و رونمایی از این ربات‌های انسان نمای پیشرفته پرسید و ماسک نیز در پاسخ گفت که احتمالا یک نمونه از این محصول در سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد که جالب توجه نیز خواهد بود. وی همچنین خاطرنشان کرد که ممکن است سال جدید موارد جالب توجه‌تر و مفیدتری داشته باشیم.

نورالینک

یکی از مهم‌ترین مسائل درباره این ربات های انسان نما، بحث قیمت آنهاست. موسس تسلا در این رابطه توضیح می‌دهد که احتمال زیاد قیمت یک ربات از یک خودرو کمتر خواهد بود. البته ممکن است در ابتدا قیمت‌ها کمی بالاتر باشد، چرا که تولید انبوه رخ نداده و تعداد کمی از آنها وجود خواهند داشت، اما به محض این که تولید انبوه آغاز شود مطمئنا قیمت یک ربات از یک خودرو کمتر خواهد شد.

سال 2021 بود که آقای ماسک در جریان مراسم AI. Day از اولین ربات خود موسوم به تسلا بات رونمایی به عمل آورد. پروژه ساخت این ربات‌ها هم اکنون «اپتیموس» نام دارد و عده‌ای معتقدند که ماسک تنها ضرب‌الاجل‌های امیدوارکننده می‌دهد وگرنه چیزی برای عرضه کردن در موعد اعلام شده ندارد. نمونه واضح این وعده‌های سر خرمن ماسک را در سال گذشته دیدیم. در آن زمان یادداشتی درون سازمانی از شرکت تسلا به بیرون درز کرده بود که نشان می‌داد این کمپانی نسبت به هدف خود بسیار دورتر از آن چیزی است که موسس شرکت در بیانیه عمومی اعلام کرده است.

ماسک نه تنها صاحب شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس و نورالینک است، بلکه قصد دارد با پیشنهاد خیره کننده و تهدیدآمیز توییتری‌اش، این شبکه اجتماعی را از آن خود کند. چند هفته پیش او با ثروت افسانه‌ای 251 میلیارد دلار در صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت. او می‌گوید:

اگر من سالانه میلیاردها دلار در مسائل شخصی خرج کنم، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود، اما این‌طور نیست. در واقع من در حال حاضر حتی خانه هم ندارم. من به معنای واقعی کلمه در خانه دوستانم می‌مانم. من قایق تفریحی ندارم، مرخصی نمی‌روم، بنابراین این‌طور نیست که مخارج شخصی من زیاد باشد. تنها استثنا، هواپیما است، اما اگر از هواپیما استفاده نکنم، وقت کمتری برای کار دارم.

شرکت تسلا

شخصیت و ابعاد مختلف زندگی این مولتی میلیارد جهان طوری است که برای او کاراکتر دوگانه‌ای را رقم زده است. برخی طرفدار او هستند و معتقدند که یکی از برترین مخترعان و دانشمندان جهان است که توانسته تأثیرگذاری زیادی روی زندگی بشر داشته باشد و عده‌ای دیگر از مخالفان سرسخت او هستند و بر این باورند که ماسک تنها یک انسان خودتبلیغ کننده و از خودراضی است.

اما اگر واقع‌بینانه به کارهایی که او برای بشریت انجام داده و در حال انجام است نگاهی گذرا بیندازیم، متوجه خواهیم شد که تمامی پروژه‌های او با اهداف انسان دوستانه و در جهت توسعه زندگی انسان در تمام ابعاد است. وی در ادامه این مصاحبه گفته است که روزی کف کارخانه تسلا خوابیده تا نشان دهد که چه مقدار با کارکنان خودش همبستگی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. آنقدر زرنگه که با پول و تکنولوژی همواره پشتیبان گنده لات های صهیونیست های امریکایی و اسرائیلی و روسی است .
    و همواره از پشتیبانی امنیتی آنها با در نظر گرفتن مافیای جهانی و رقبای گردن کلفت بر خوردار است . . .
    زرنگ است که بدون توجه به پشتیبانان دولتی
    شکم سگهای درنده مثلث صهیونیست را ( امریکا ، روسیه ، اسرائیل ) هم تا حدودی که پارس نکنند و قلاده ز زنجیر پاره نکنند سیر نگه میدارد . .