بررسی شیائومی ردمی نوت 11S

بررسی شیائومی ردمی نوت 11S؛ فقط یک جای کار می‌لنگد!

گوشی Redmi Note 11S یک مدل میان رده از شیائومی است که با قابلیت‌ های جذابی همراه شده است. در ادامه به بررسی دوربین، صفحه نمایش، عملکرد و باتری شیائومی ردمی نوت 11S می‌پردازیم.

شیائومی ردمی نوت 11S یکی از جدیدترین گوشی‌‌های عرضه شده توسط شیائومی است. گوشی‌های ردمی معمولا به خاطر ارائه مشخصات قابل قبول در قبال قیمت پایین معروف هستند؛ اما امسال بحران‌های متعدد مشکلاتی را بر سر راه شرکت‌های مختلف قرار داده‌اند و همین نیز باعث شده که Xiaomi Redmi Note 11S کمی گران‌تر از آنچه انتظار داشتیم، باشد.

با وجود این، گوشی جدید شیائومی همچنان ویژگی‌های جذابی دارد که از میان آنها می‌توان به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، صفحه نمایش امولد ۹۰ هرتز، تراشه هلیو G98 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. البته بارها ثابت شده که نمی‌توان از روی کاغذ کیفیت عملکرد یک گوشی را قضاوت کرد؛ پس با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی شیائومی ردمی نوت 11S از جنبه‌های مختلف بپردازیم.

فهرست عناوین بررسی شیائومی ردمی نوت 11S

ردمی نوت 11S

با کلیک بر روی هر عنوان، مستقیم به آن بخش هدایت خواهید شد

مشخصات فنی شیائومی ردمی نوت 11S

گوشی Xiaomi Redmi Note 11S
ابعاد و وزن۱۵۹.۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلی‌متر، ۱۷۹ گرم، گوریلا گلس 3 در بدنه جلویی، بدنه پشتی از شیشه، فریم پلاستیکی، تاییدیه IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
صفحه نمایش۶.۴۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (+Full HD)، تراکم ۴۰۹ پیکسل در اینچ، پنل امولد، روشنایی پایدار ۷۰۰ نیت، حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت، نسبت تصویر ۲۰ به ۹، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز
پردازندهتراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو G96، هشت هسته‌ای (۲ هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز)
حافظه۶ گیگ رم با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، ۸ گیگ رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2، شیار اختصاصی کارت حافظه microSDXC
نرم افزاراندروید 11 با رابط کاربری MIUI 13
دوربین عقب
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متری، دیافراگم f/1.9، حسگر ۱/۱.۵۲ اینچی، اندازه پیکسل ۰.۷ میکرومتر، فوکوس خودکار تشخیص فاز
  • دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۱۸ درجه
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
دوربین جلودوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.5، حسگر ۱/۳.۰۶ اینچی، اندازه پیکسل ۱.۰ میکرومتر
فیلم‌برداری
  • دوربین عقب: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو: 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع ۳۳ وات
سایرحسگر اثر انگشت در بدنه کناری، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه مادون قرمز

طراحی و کیفیت ساخت

اگر برای شما هم شناسایی مدل‌های مختلف سری ردمی نوت 11 کار سختی است، باید بگوییم که تنها نیستید. شیائومی واقعا این گوشی‌ها را شبیه به هم طراحی کرده است؛ اما نکته مهم اینجاست که همه دستگاه‌های نسبتا زیبایی هستند و طراحی آنها می‌تواند کاربر را جذب کند.

ردمی نوت 11S

از راست به چپ: نوت 11 پرو 5G، نوت 11 پرو، نوت 11S، نوت 11

شیائومی ردمی نوت 11S از بدنه پشتی و جلویی شیشه‌ای و  یک فریم پلاستیکی بهره می‌برد. شیشه جلویی گوریلا گلس 3 و کاملا مسطح است و در بدنه پشتی نیز از AG Glass استفاده شده است. البته وقتی به بدنه پشتی دست می‌زنید، بیشتر حس پلاستیک را به شما منتقل می‌کند؛ اما فعلا ترجیح می‌دهیم که به گفته شیائومی اعتماد کنیم.

خوشبختانه شرکت سازنده بدنه پشتی را مات طراحی کرده است که باعث می‌شود اثر انگشت و چربی را به این راحتی نشان ندهد و از طرفی حس فوق‌العاده خوبی را در هنگام لمس کردن به کاربر منتقل کند. ردمی نوت 11S به تاییدیه IP53 نیز مجهز شده است که یعنی می‌توان آن را بدون هیچ مشکلی در معرض باران سبک یا پاشیدن قطرات آب قرار داد.

در بدنه جلویی گوشی نمایشگر ۶.۴۳ اینچی امولد با حاشیه‌های باریک دیده می‌شود. در مرکز بخش بالایی نمایشگر نیز یک حفره کوچک میزبان دوربین سلفی شده است. در بخش بالایی بدنه هم جک ۳.۵ میلی‌متر هدفون، درگاه مادون قرمز، میکروفون دوم و یکی از اسپیکرهای شیائومی ردمی نوت 11S دیده حضور دارند.

ردمی نوت 11S

بخش پایینی این گوشی میزبان اسپیکر اصلی، درگاه USB-C و میکروفون است. شیائومی خشاب سه‌گانه را که می‌تواند دو نانو سیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرو SD را در خود جا دهد، در سمت چپ بدنه قرار داده و در سمت راست نیز دکمه‌های تنظیم صدا و پاور قرار گرفته‌اند. دکمه پاور این گوشی به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند. عملکرد این حسگر فوق‌العاده سریع و خوب است.

ردمی نوت 11S

به طور کلی کیفیت ساخت و طراحی شیائومی ردمی نوت 11S خوب است و می‌تواند نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. البته اگر شیائومی تاییدیه IP67 را به لیست مشخصات این گوشی اضافه می‌کرد، می‌توانست Redmi Note 11S را به گزینه خرید بسیاری از کاربران تبدیل کند.

صفحه نمایش

شیائومی ردمی نوت 11S از همان نمایشگر مدل استاندارد ردمی نوت 11 استفاده می‌کند که یعنی با نسخه ارتقا یافته‌ای از پنل ردمی نوت 10S طرف هستیم. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، شیائومی از یک پنل امولد ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (1080p) و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز استفاده کرده است.

این نمایشگر از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند؛ اما خبری از H‌DR نیست. شما می‌تواند در حالت دستی روشنایی نمایشگر را به ۴۶۵ نیت برساند، ولی اگر روشنایی نمایشگر را روی حالت خودکار قرار دهید، می‌توانید از حداکثر روشنایی ۷۴۴ نیت لذت ببرید. از طرفی حداقل روشنایی نمایشگر ۲.۱ نیت است که سبب می‌شود برای استفاده در فضا‌های تاریک مناسب باشد.

ردمی نوت 11S

در بخش تنظیمات نمایشگر شیائومی ردمی نوت 11S سه گزینه واضح (حالت پیش‌فرض، DCI-P3)، اغراق شده (DCI-P3 به همراه کمی اغراق) و استاندارد (sRGB دقیق) را مشاهده مي‌کنید و البته می‌توانید دمای رنگ را برای هرکدام به صورت دستی تغییر دهید.

حالت پیش‌فرض به خوبی از پس بازتولید فضای رنگی DCI-P3 برمی‌آيد و به جز اندکی گرایش به رنگ خاکستری و آبی (در هنگام نمایش رنگ سفید)، نسبتا دقیق است. در حالت استاندارد نیز شاهد دقت فوق‌العاده در نمایش رنگ‌ها (با توجه به sRGB) هستیم.

ردمی نوت 11S

نمایشگر گوشی میان رده شیائومی از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. البته شما می‌توانید در تنظیمات دستگاه بین حالت استاندارد (۶۰ هرتز)‌ و حالت بالا (۹۰ هرتز)‌ یک گزینه را انتخاب کنید. در حالت دوم، دستگاه معمولا از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز استفاده می‌کند؛ اما در هنگام نمایش یک تصویر ثابت، پخش ویدیو و یا اجرای برنامه‌هایی که از نرخ‌ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند؛ به سراغ ۶۰ هرتز می‌رود.

البته پردازنده گرافیکی ردمی نوت 11 اس نسبتا ضعیف است و اگرچه روی کاغذ امکان بازی با رفرش‌ریت بالا وجود دارد، ولی بعید می‌دانیم که بتوانید بازی‌ها را (حتی با تنظیمات گرافیکی پایین) با رفرش‌ریت بیشتر از ۶۰ هرتز اجرا کنید.

باتری

شیائومی در تمامی مدل‌های سری ردمی نوت 11 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. ترکیب این باتری با نمایشگر نسبتا کوچک و چیپست بهینه سبب شده که ردمی نوت 11S عمر باتری بسیار خوبی داشته باشد. در واقع شما مي‌توانید با یک بار شارژ تا ۱۸ ساعت و ۱۷ دقیقه به صورت آفلاین ویدیو تماشا کنید یا ۱۵ ساعت و ۲۵ دقیقه به وبگردی بپردازید.

ردمی نوت 11S

گوشی جدید شیائومی برای تماس صوتی 3G نیز تا ۳۶ ساعت و ۳۶ دقیقه انرژی خواهد داشت. پس از تمام شدن باتری، می‌توانید گوشی را با شارژر ۳۳ وات شارژ کنید. خوشبختانه شرکت سازنده آداپتور را در جعبه محصول قرار داده است. بدین ترتیب پس از ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد از ظرفیت باتری پر خواهد شد.

جالب است بدانید که این رکورد از زمان شارژ مدل استاندارد ردمی نوت 11 (با ظرفیت باتری و سرعت شارژر یکسان) بهتر است. تنها عامل تاثیرگذار در این زمینه را می‌توان چیپست دانست. شارژ کامل گوشی نیز ۶۲ دقیقه طول می‌کشد که نسبت به ۷۸ دقیقه ردمی نوت 11 خیلی سریع‌تر است.

اسپیکر

شیائومی ردمی نوت 11S به دو اسپیکر مجهز شده است که یکی از آنها در بخش بالایی نمایشگر و دیگر در بدنه پایینی دستگاه قرار دارد. اسپیکر بالایی دارای دو خروجی (به سمت جلو و بالا) است؛ اما بر خلاف سایر گوشی‌های سری ردمی نوت 11، خروجی صدای فوق‌العاده ضعیفی دارد. در واقع می‌توان گفت که بیشتر همانند یک اسپیکر تقویت شده مکالمه به نظر می‌رسد تا یک اسپیکر واقعی.

ردمی نوت 11S

از آن طرف، اسپیکر پایینی قدرتمند است و به خوبی می‌توان باس و صداهای میانی را از طریق آن شنید. به لطف اسپیکر پایینی، می‌توان بلندی صدای ردمی نوت 11S را «خیلی خوب» ارزیابی کرد. این گوشی از نظر کیفیت صدا نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

نرم‌افزار و عملکرد

شیائومی رابط کاربری MIUI 13 را در دو نسخه یکی بر پایه اندروید 11 و دیگری اندروید 12 منتشر کرده است. در ردمی نوت 11S شاهد استفاده از نسخه اول هستیم؛ بنابراین خبری از قابلیت‌های اندروید 12 همچون ویجت‌های جدید، پیشخوان حریم خصوصی پیشرفته، موقعیت مکانی تقریبی، برنامه مدیریت فایل و برنامه ساعت جدید نیست.

با همه اینها، شیائومی ادعا می‌کند که حتی اگر کاربر از ظاهری متوجه نشود، MIUI را کاملا دگرگون کرده است. راستش را بخواهید MIUI 13 (بر پایه اندروید 11) حس و حال MIUI 12 را به شما منتقل می‌کند؛ اما گفته می‌شود که در آن روی توزیع بهتر منابع سخت‌افزاری کار شده است و حالا باید شاهد عملکرد بهتر و هوشمند‌تر پردازنده، رم و حافظه ذخیره‌سازی باشیم.

ردمی نوت 11S

به طور خلاصه باید بگوییم که شیائومی وعده تا ۴۰ درصد افزایش بهینگی در فرآیند‌های پس زمینه را نسبت به نسل قبل داده است. همچنین اگرچه عملکرد حافظه در نسخه‌های پیشین MIUI و گوشی‌های شرکت‌های رقیب پس از ۳۶ ماه تا ۵۰ درصد افت می‌کرد، اما این میزان در MIUI 13 به تنها ۵ درصد رسیده است. مصرف باتری نیز نسبت به MIUI 12 کاهشی ۱۰ درصدی را به خود دیده است.

حالا بیایید نگاهی به بخش‌های ظاهری MIUI 13 در شیائومی ردمی نوت 11S بیندازیم. این گوشی از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها ۱۰ ثانیه پس از ضربه به صفحه روشن می‌ماند. خبر خوب اینکه تم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.

علاوه بر این، شیائومی یک افکت خاص به نام «Breathing light» را در MIUI 13 گنجانده است که باعث می‌شود لبه‌های گوشی در هنگام دریافت نوتیفیکیشن روشن شوند. این قابلیت را می‌توان نسخه بروز شده چراغ LED نوتیفیکیشن دانست.

با باز کردن قفل گوشی، مجموعه‌ای از میانبرها، ویجت‌ها و پوشه‌ها در برابر چشمان شما قرار می‌گیرند. با رفتن به صفحه سمت چپ نیز گوگل دیسکاور فعال می‌شود. شیائومی در MIUI 13 از منو برنامه‌ها استفاده کرده است که با ورود به آن متوجه دسته‌بندی شدن خودکار برنامه‌های خود می‌شوید. البته می‌توانید در صورت تمایل منو را غیرفعال کنید.

صفحه نوتیفیکیشن‌ها و مرکز کنترل نیز همانند آيفون کاملا جدا شده‌اند. شیائومی تعداد زیادی از برنامه‌های خود از جمله گالری، موزیک، می ویدیو، رادیو FM، مدیریت فایل و می ریموت را روی گوشی ارائه کرده است. همچنین شاهد حضور یک برنامه امنیتی نیز هستیم که امکان محافظت از گوشی در برابر بدافزار‌ها، مدیریت لیست سیاه، مدیریت و محدود کردن میزان اینترت مصرفی و آزاد کردن رم را فراهم می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های MIUI 13 که می‌توان در نگاه اول متوجه شد ویرایشگر جدید برای اسکرین‌شات‌ها، صفحه جدید باتری و گزینه‌ای برای فیلم‌برداری با صفحه خاموش هستند.

بنچمارک

شیائومی ردمی نوت 11S از تراشه مدیاتک هلیو G96 بهره می‌برد که نسبت به هلیو G95 استفاده شده در ردمی نوت 10S ضعیف‌تر است (بله، شماره مدل ممکن است فرد را گمراه کند). این تراشه بر پایه معماری ۱۲ نانومتری FinFET شرکت TSMC ساخته شده است و از ۸ هسته پردازشی در CPU بهره می‌برد.

ردمی نوت 11S

در واقع ما شاهد ۲ هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۰۵ گیگاهرتز و ۶ هسته بهینه کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز هستیم. تا به اینجای کار هیچ تفاوتی بین هلیو G95 و G96 مشاهده نمی‌شود؛ اما در بخش گرافیک شرایط فرق می‌کند. هلیو G96 به پردازنده گرافیکی ۲ هسته‌ای Mali-G57 مجهز شده است، ولی در هلیو G95 ترکیبی از ۴ هسته فعالیت می‌کردند.

خب بیایید به نتایج بنچمارک‌ها بپردازیم. نسخه استفاده شده در این بررسی دارای ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است. از بنچمارک گیک‌بنچ می‌توان متوجه شد که Helio G96 برای این کلاس قمیتی عملکرد خوبی دارد.

گیک‌‌بنچ 5 (چند هسته‌ای)

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 2310
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 2801
Xiaomi Redmi Note 11S (Helio G96) : 1873
Xiaomi Redmi Note 10S (Helio G95) : 1576

گیک‌بنچ 5 (تک هسته‌ای)

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 693
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 771
Xiaomi Redmi Note 11S (Helio G96) : 526
Xiaomi Redmi Note 10S (Helio G95) : 502

هرچند که شرایط در بنچمارک انتوتو دگرگون می‌شود و ردمی نوت 11S در میان گوشي‌های با امتیاز بسیار پایین قرار می‌گیرد.

انتوتو 8

Poco X3 GT (Dimensity 1100) : 506800
Galaxy A52s 5G (Snapdragon 778G) : 429675
Xiaomi Redmi Note 11S (Helio G96) : 251201
Realme 8 (Helio G95) : 298328

متاسفانه در بحث عملکرد گرافیکی نیز وضعیت آنچنان خوب نیست؛ زیرا هلیو G96 به خاطر محدود شدن به دو هسته گرافیکی تا ۳۰ درصد کند‌تر از پردازنده گرافیکی Helio G95 در تست‌ها ظاهر می‌شود. در واقع می‌توان گفت که شیائومی ردمی نوت 11S یکی از پایین‌ترین امتیازات را در میان گوشی‌های این بازه قیمتی به دست می‌آورد.

GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen)

Poco X3 GT (Mali G77 MC9) : 38
Galaxy A52s 5G (Adreno 642L) : 28
Xiaomi Redmi Note 11S (Mali G57 MC2): 12
Realme 8 (Mali G78 MC4) : 18

GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen)

Poco X3 GT (Mali G77 MC9) : 68
Galaxy A52s 5G (Adreno 642L) : 49
Xiaomi Redmi Note 11S (Mali G57 MC2) : 21
Realme 8 (Mali G78 MC4) : 29

البته خبرهای خوبی هم داریم. ردمی نوت 11S در بحث پایداری عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد و توانست پایداری ۷۳ درصدی را برای CPU و ۹۹.۵ درصدی را برای GPU ثبت کند. به همین خاطر می‌توانید برای طولانی مدت از گوشی استفاده کنید و به هیچ وجه نگران داغ شدن بیش از حد آن و افت عملکرد نباشید.

اکثر مواقع گشت و گذار در رابط کاربری ردمی نوت 11S به راحتی و بدون مشکل صورت می‌گیرد؛ اما اگر رفرش‌ریت را روی ۹۰ هرتز بگذارید و نوتیفیکیشن دریافت کنید، ممکن است با کمی لگ مواجه شوید. همچنین برای بازی با فریم‌ریت بالا نیز باید از برخی موارد همچون کیفیت گرافیک یا رزولوشن بگذرید.

ردمی نوت 11S به جز در بخش بازی، عملکرد کلی خوبی را ارائه می‌کند؛ هرچند که متاسفانه این گوشی یکی از کند‌ترین گوشی‌های مدرن است و از نظر گرافیکی نیز پایین‌تر از ردمی نوت 10S و دیگر رقبا قرار می‌گیرد.

دوربین

شیائومی برای دوربین اصلی به سراغ حسگر ۱/۱.۵۲ اینچی و ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل HM2 رفته و آن را در پس لنزی با دیافراگم f/1.9 و فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر قرار داده است. برای دوربین فوق عریض نیز از حسگر ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 در کنار لنزی با دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی ۱۶ میلی‌متری استفاده کرده است.

ردمی نوت 11S

همچنین ثبت تصاویر ماکرو به عهده حسگر ۲ مگاپیکسلی GalaxyCore GC021M1  قرار دارد. فوکوس این دوربین ثابت و روی ۴ سانتی‌متر تعریف شده است. دوربین چهارم نیز حسگر ۲ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV02B1 است که نقش حسگر سنجش عمق را ایفا می‌کند. در نهایت نوبت به دوربین سلفی می‌رسد که از ترکیب حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و ۱/۳ اینچی سونی IMX471 و لنزی با دیافراگم f/2.5 برای ثبت تصاویر بهره می‌برد.

کیفیت تصاویر در نور مناسب

دوربین اصلی در حالت پیش‌فرض تصاویر را به صورت ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های حاضر در این بازه قیمتی، کیفیت تصاویر فوق‌العاده است. در واقع در آنها شاهد جزئیات زیاد، وضوح متعادل، تراز سفیدی دقیق و بازتولید بسیار خوب رنگ‌ها هستیم. همچنین در بسیاری از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی مشکل نویز وجود داشت، اما در شیائومی ردمی نوت 11S چنین چیزی دیده نمی‌شود.

در نهایت باید گفت که تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی کنتراست بالا و گستره داینامیک مناسبی دارند و می‌توان آنها را در حد ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G دانست.

در منظره‌یاب دوربین گزینه‌ای برای زوم ۲ برابری دیده می‌شود. طبیعتا ما با زوم دیجیتال طرف هستیم. تصاویر ثبت شده در این حالت روی صفحه گوشی خوب به نظر می‌رسند و برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی نیز مناسب هستند؛ هرچند که اگر بخواهید کمی زوم کنید، متوجه جزئیات پایین آنها می‌شوید.

شما می‌توانید در حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز عکاسی کنید. در این حالت شاهد کنتراست فوق‌العاده، رنگ‌های خوب، گستره داینامیک مناسب و سطح نویز قابل تحمل هستیم. اگر می‌خواهیم در حالت عادی و یا زوم جزئیات بیشتری را داشته باشید، به سراغ عکاسی ۱۰۸ مگاپیکسلی بروید؛ در غیر این صورت، حالت ۱۲ مگاپیکسلی جوابگوی نیاز‌های شما خواهد بود.

تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی نسبتا خوب هستند. جزئیات در آنها قابل قبول به نظر می‌رسند و نویز هم در سطح پایینی قرار دارد. رنگ‌ها و کنتراست نیز شما را ناامید نخواهند کرد. با همه اینها، این دوربین چیز خاصی برای عرضه ندارد و فقط می‌توان گفت که برای اینکه گاهی اوقات عکس فوق‌ عریض بگیرید، مناسب است.

حسگر سنجش عمق به دوربین اصلی در هنگام عکاسی پرتره کمک می‌کند و باید گفت که نتیجه این همکاری خوب است؛ زیرا سوژه واضح و با جزئیات فراوان ثبت می‌شود و رنگ‌ها و نوردهی نیز خوب هستند. همچنین جدایی سوژه از پس‌زمینه ایده‌آل نیست، ولی اگر مدل موی شما خیلی پیچیده نباشد، ناامید نخواهید شد.

در نهایت باید گفت که افکت بلر خوب به نظر می‌رسد و مطمئن هستیم که اکثر کاربران از تصاویر پرتره ردمی نوت 11S راضی خواهند بود.

بیایید به سراغ دوربین ماکرو برویم. اگر بتوانید گوشی را دقیقا در فاصله ۴ تا ۵ سانتی‌متری سوژه نگه دارید، می‌توانید تصاویر خوبی را ثبت کنید. در این تصاویر جزئیات و کنتراست قابل قبول هستند و رنگ‌ها نیز شاداب به نظر می‌رسند. اگر خیلی دوست دارید با این گوشی عکاسی ماکرو را تجربه کنید، از سوژه‌های خود حداقل ۵ عکس (با تغییر اندک در فاصله) بگیرید تا حداقل یکی از آنها خوب از آب در بیاید.

کیفیت عکس‌ها در شب

دوربین اصلی می‌تواند تصاویر قابل قبولی را در شب ثبت کند. جزئیات در آنها مناسب هستند و یک تعادل خوب بین وضوح و کاهش نویز مشاهده می‌شود. همچنین رنگ‌ها دقیق ثبت می‌شوند و کنتراست نیز خوب به نظر می‌آید. گستره داینامیک هم بد نیست. خوشبختانه دوربین اصلی از حالت شب پشتیبانی می‌کند و ما توصیه می‌کنیم که حتما از آن استفاده کنید.

در این حالت تصاویر خیلی طبیعی به نظر می‌رسند و شاهد کاهش نویز، کنتراست عالی و بازتولید بهتر رنگ‌ها هستیم. هایلایت‌ها نیز بهتر حفظ می‌شوند. البته برای عکاسی با حالت شب باید برای هر عکس ۲ تا ۳ ثانیه صبر کنید، ولی ارزشش را دارد.

بهترین واژه‌ای که می‌توان برای توصیف تصاویر ثبت شده با دورین فوق عریض در شب استفاده کرد، «کار راه‌انداز» است. همانطور که می‌بینید، جزئیات آنچنان زیادی در این تصاویر دیده نمی‌شوند و نویز نیز در سطح بالایی قرار دارد. رنگ‌ها هم فاصله زیادی با واقعیت دارند.

دوربین سلفی

در تصاویر دوربین سلفی رنگ‌ها دقیق هستند و اکسپوژر و کنتراست خوبی را نیز شاهد هستیم. تصاویر سلفی ردمی نوت 11S در حد دوربین‌های مجهز به فیلتر Quad-Bayer واضح نیستند؛ اما برای شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند که البته فلسفه وجودی دوربین سلفی نیز تا حد زیادی به خاطر همین شبکه‌ها است.

شما همچنین می‌توانید با دوربین سلفی عکس‌های پرتره بگیرید. این تصاویر از جنبه‌های مختلف خوب هستند؛ اما جزئیات موجود در آنها را می‌توان در بهترین حالت متوسط ارزیابی کرد.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی، فوق عریض و سلفی شیائومی ردمی نوت 11S از فیلم‌برداری 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. ردمی نوت 10S می‌توانست به لطف تراشه هلیو G95 با کیفیت 4K فیلم‌برداری کند؛ اما تراشه جدیدتر G96 از چنین قابلیتی بی‌بهره است.

شاید برخی از کاربران بگویند که پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K در یک گوشی هوشمند با نمایشگر 1080p بی‌فایده است، ولی تجربه نشان داده است که ویدیوهای 4K در مقایسه با ویدیو‌های 1080p روی نمایشگر‌های 1080p بسیار بهتر به نظر می‌رسند و فرقی هم نمی‌کند که این نمایشگر روی گوشی و تبلت باشد یا تلویزیون و لپ‌تاپ.

ردمی نوت 11S

همه دوربین‌ها به جز دوربین ماکرو به لرزشگیر الکترونیکی مجهز شده‌اند. این لرزشگیر همیشه فعال است و تاثیر بسیار خوبی روی خروجی نهایی می‌گذارد. ویدیو‌های ضبط شده با دوربین اصلی جزئیات زیادی دارند و رنگ‌ها را دقیق نشان می‌دهند. کنتراست نیز بالاست و در کل ویدیو‌ها واقع‌گرایانه هستند.

هرچند که در نور کم همه‌چیز عوض می‌شود و کیفیت ویدیو‌ها فوق‌العاده پایین می‌آید. تلاش گوشی برای کاهش نویز به جزئیات آسیب می‌زند و در کل کلیپ‌ها نرم هستند.

جمع‌بندی

شیائومی ردمی نوت 11S یک گوشی هوشمند جذاب با طراحی زیبا، عمر باتری فوق‌العاده، اسپیکر‌های بلند و دوربین نسبتا خوب است. این گوشی همچنین بسیاری از قابلیت‌های مورد علاقه کاربران همچون شیار اختصاصی کارت حافظه، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه مادون قرمز و رادیو FM را ارائه می‌کند.

ردمی نوت 11S

11S قطعا شایسته برند ردمی نوت است؛ زیرا بسیاری از قابلیت‌های جذاب را با یک قیمت مناسب در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ولی فقط یک مشکل مهم دارد و آن هم اینکه سریع نیست. در واقع حتی می‌توان گفت که عملکرد پردازشی ردمی نوت 11S در حد گوشي‌های با قیمت بسیار پایین‌تر است.

در پایان می‌توان گفت که اگر اهل بازی کردن با گوشی نیستید، ردمی نوت 11S می‌تواند در بخش‌های دیگر خوب ظاهر شود. همچنین امیدواریم که شیائومی در آینده قیمت این گوشی را کاهش دهد تا Redmi Note 11S بتواند در موقعیت بهتری با سایر گوشي‌ها رقابت کند.

مزایا و معایب

مزایا

  • کیفیت ساخت خوب
  • تاییدیه IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ آب
  • عمر باتری فوق‌العاده، شارژ سریع
  • اسپیکر‌های استریو بلند با کیفیت خوب
  • دوربین اصلی باکیفیت
  • جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD

معایب

  • عملکرد پایین‌تر از انتظار
  • عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری 4K
  • مجهز نشدن به اندروید 12
  • قیمت کمی بالا در مقایسه با رقبا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*