گرانترین لپ تاپ های جهان

گرانترین لپ تاپ های جهان؛ از ۲۰۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیارد تومان!

در این پست متفاوت به معرفی گرانترین لپ تاپ های جهان می‌پردازیم. لپ تاپ‌هایی پوشیده از جواهر و الماس که تا ۱۰۰ میلیارد دلار قیمت دارند!

وقتی نام لپ تاپ گران قیمت را می‌شنوید، احتمالاً تصویری از لپ تاپ های گیمینگ پرقدرتی در ذهن شما تداعی می‌شود که هم قدرت کامپیوترهای دسکتاپی بالارده بازار است. اما فقط این لپ تاپ‌های گیمینگ نیستند که قیمت آن‌ها می‌تواند جیب شما را خالی کند. برخی دیگر از لپ تاپ‌های موجود در بازار با کاربردهای تجاری نیز می‌توانند بسیار گران قیمت باشند.

پرداخت بیش از ۲ هزار دلار شما را صاحب یک لپ تاپ بالارده می‌کند؛ اما نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه، لپ تاپ‌هایی در بازار وجود دارد که قیمت آن‌ها میلیون دلاری است! ما در این فهرست لپ تاپ‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که نه جیب، بلکه حساب بانکی شما را خالی خواهد کرد. برخی از آن‌ها از یک خودرو گران‌تر هستند، برخی دیگر می‌توانند گران‌تر از یک خانه باشند و برخی دیگر فقط کمی ارزان‌تر از یک قایق تفریحی شخصی هستند. یکی از دستگاه‌های موجود در این لیست آنقدر خطرناک است که اتصالش به اینترنت ممنوع شده است. هر چه قیمت این محصولات بالاتر می‌رود، ابهام برانگیزتر می‌شوند. ولی ما در اینجا تلاش کردیم ۱۲ تا از گرانترین لپ تاپ های موجود در بازار که هیچ ابهامی در موردشان وجود ندارد را به شما معرفی کنیم.

گرانترین لپ تاپ های جهان؛ از هزار تا میلیون دلار

۱۲. ایسوس ROG GX800VH

قیمت: حدود ۱۷۷ میلیون تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

دو کارت گرافیک NVIDIA GTX 1080، پردازنده اورکلاک شده Core i7 اینتل، ۶۴ گیگابایت رم و یک جفت SSD برای یک لپ تاپ بالارده در سال جاری خوب است، ولی چطور می‌تواند این لپ تاپ که تولید آن به ۶ سال قبل بازگردد چنین قدرتی داشته باشد؟ لپ تاپ ایسوس ROG GX800VH صرف نظر از نسل پردازنده‌ای که دارد، هنوز هم می‌تواند یک لپ تاپ قدرتمند امروزی باشد.

همیشه باید برای به دست آوردن برتری‌ها، چیزی فدا شود. زمانی که ایسوس تصمیم گرفت یک لپ تاپ با سخت افزاری به ارزش یک دسکتاپ گیمینگ بالارده را عرضه کند، وزن و ابعاد آن را فدا کرد. باتری غول پیکر و سیستم خنک کننده مایع از جمله عواملی هستند که باعث افزایش وزن این لپ تاپ می‌شوند.

ایسوس ROG GX800VH در ابتدا با قیمت ۶،۳۰۰ دلاری وارد بازار شد. اما اکنون ارزش آن افزایش پیدا کرده و به حداقل ۷،۵۸۰ دلار و حداکثر ۱۰،۲۰۰ دلار رسیده است.

۱۱. وودوو Envy H171

قیمت: حدود ۲۳۸ میلیون تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

علی‌رغم اینکه لپ تاپ وودوو Envy H171 در سال ۲۰۰۷ یک لپ تاپ فوق پیشرفته بود، اکنون شبیه یک ویروس ناشناخته است. این لپ تاپ به پردازنده Inte Core 2 Extreme X6800، کارت گرافیک دوگانه NVIDIA GeForce Go 7950، رم ۴ گیگابایتی و هارد درایو ۶۰۰ گیگابایتی مجهز است. در حالی که این روزها حافظه ۲ ترابایتی SSD نیز تولید شده، ولی وودوو در آن زمان مجبور بود از ۳ هارد درایو در زیر لپ تاپ خود برای رسیدن به حافظه ۶۰۰ گیگابایتی استفاده کند. در زمان خودش این حافظه فوق‌العاده زیاد بود.

از نظر مشخصات فنی، وودوو Envy H171 قدرتمندترین لپ تاپی بود که می‌توانستید در آن دوران تهیه کنید. از آن دوران ۱۵ سال گذشته است و در حالی که شاید بتواند نسخه فعلی بازی Minecraft را اجرا کند، حتی تماشای ویدیوی شخصی که در حال انجام یک بازی گرافیک بالا است هم می‌تواند این لپ تاپ را به آتش بکشد!

۱۰. Ego for Bentley

قیمت: حدود ۵۶۰ میلیون تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

لوگوی یک شرکت سازنده اتومبیل‌های لوکس روی چیزی که فاقد پیشرانه باشد، چیز جدیدی نیست. فراری، لامبورگینی و پورشه هم محصولاتی با برند خود در بازار دارند. بنتلی هم از این قاعده مستثنی نیست و اجازه استفاده از برند خود برای تولید یک لپ تاپ بالارده را صادر کرده است. این لپ تاپ به قدری گران است که هر کسی توانایی خرید آن را ندارد.

لپ تاپ Ego for Bentley با برچسب قیمتی ۲۰ هزار دلاری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود و این یعنی یک خودرو کارکرده بنتلی را می‌توانید ارزان‌تر از این لپ تاپ تهیه کنید! از این لپ تاپ فقط ۲۵۰ نسخه تولید شده است. یک پردازنده ۶۴ بیتی و ۱۶۰ گیگ هارد دیسک در زیر قاب آن است. سیستم عامل آن هم ویندوز ویستا است

۹. مک بوک پرو با طلای ۲۴ عیار

قیمت: حدود ۶۲۰ میلیون تومان

مک بوک پرو طلایی

اگر ۲ هزار دلار برای خرید یک مک بوک استاندارد اپل از نظر شما کم است، پس می‌توانید نسخه طلایی آن را بخرید. این نسخه که از یک روکش طلای ۲۴ عیار استفاده می‌کند، حدوداً ۲۲ هزار دلار قیمتش است. گروه سفارشی‌کننده این لپ تاپ که Goldgenie است، این دستگاه را در نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی عرضه می‌کند. شما همچنین می‌توانید بین نسخه های ۱۳ و ۱۶ اینچی رتنیا یکی از این نمایشگرها را انتخاب کنید.

تیم سفارشی‌ساز گزینه‌هایی مثل ارسال رایگان به سراسر جهان، گارانتی مادام‌العمر، گواهی اصالت و غیره را نیز ارائه می‌کند. البته این ارزان‌ترین لپ تاپ طلایی موجود در فهرست گرانترین لپ تاپ های جهان است! فقط موقع استفاده از این لپ تاپ خیلی باید مراقبش باشید. در واقع ما توصیه نمی‌کنیم خیلی از آن استفاده کنید. اپل از روکش آلومینیومی برای مک بوک استفاده می‌کند که انعطاف خوبی دارد. ولی طلای ۲۴ عیار ظریف‌تر از آلومینیوم است و این یعنی به شدت در معرض خراشیدگی یا فرورفتگی قرار دارد. بنابراین مک بوک طلا خیلی دردسرساز است!

۸. مک بوک ایر طلا نسخه Golden Age ساخت Bling My Thing

قیمت: حدود ۷۳۰ میلیون تومان

مک بوک طلا

اگر طلای ساده برای شما حوصله‌سر بر است و به قدری پول اضافه دارید که نمی‌دانید با آن چه کار کنید، می‌توانید یک لپ تاپ طلا فوق لوکس از Bling My Thing بخرید. این کمپانی که لپ تاپ‌های سری Golden Age را طراحی می‌کند، از روکش طلای ۲۴ عیار برای سفارشی‌سازی محصولات استفاده می‌کند.

روی لپ تاپ مک بوک ایر نسخه Golden Age نیز از الگوی مشهور ژاپنی برای طلاکاری قاب پشتی به صورت استفاده شده است که باعث شگفت‌انگیز به نظر رسیدن دستگاه شده است.

۷. مک بوک ایر نسخه Supreme Ice Edition ساخت Stuart Hughes

قیمت: حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

مک بوک گرانقیمت پلاتینی

شرکت انگلیسی Stuart Hughes که در بندر لیورپول مستقر است، یکی از اسامی بزرگ در تولید نسخه‌های سفارشی کامپیوترهای مک بوک است.نسخه Supreme Ice Edition مک بوک ایر که توسط این کمپانی سفارشی‌سازی شده، از روکش پلاتینیومی استفاده می‌کند و لوگوی اپل در پشت قاب آن با الماس میخ‌کاری شده است. همه این‌ها برچسب قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری را روی این لپ تاپ گذاشته است!

سازنده ادعا می‌کند ۵۳ نوع جواهرآلات در این مک بوک استفاده شده که جمعاً ۲۵.۵ قیراط است. روکش پلاتینی باعث شده وزن مک بوک حدود ۲.۴ کیلوگرم نسبت به مک بوک استاندارد افزایش پیدا کند. گفته می‌شود تنها ۱۰ نسخه از این لپ تاپ تولید شده است.

۶. نسخه Supreme Fire Edition مک بوک ایر

قیمت: حدود ۸ میلیارد تومان

مک بوک طلا

کمپانی Stuart Hughes یک نسخه ویژه از مک بوک ایر اپل به نام Supreme Fire را نیز سفارشی‌سازی کرده است که از پلاتینیوم (یک فلز نقره‌ای) روی آن استفاده کرده است. وزن این نسخه سنگین‌تر از نسخه Ice Edition است، اگر چه پلاتینیوم فلز متراکم‌تری است و می‌تواند مقاومت بیشتری را ارائه کند.

۵. نوت بوک Tulip E-Go Diamond

قیمت: حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

همکاری بنتلی با Ego به تولید یک لپ تاپ بسیار گران قیمت ۳۵۰ هزار دلاری به نام Tulip E-Go Diamond Notebook انجامیده است. روی این خودرو که حتی از یک اتومبیل و منزل هم گران‌تر است، یک جواهرساز مشهور به نام رودریگو اوتازو از ۴۷۰ الماس استفاده کرده است. این لپ تاپ نمایشگر ۱۲.۱ اینچی دارد، به پردازنده AMD Turion مجهز است و وای فای و بلوتوث و یک DVD درایو را هم ارائه می‌کند.

این لپ تاپ برخی قابلیت‌های منحصر به فرد مثل کاورهای قابل تعویض را نیز ارائه می‌کند که می‌توانید با عوض کردن آن‌ها، هر از چندگاهی به ظاهر لپ تاپ خود تنوع ببخشید. این دستگاه همچنین دارای قابلیت DJ خودکار نیز هست که بدون نیاز به بوت کردن ویندوز می‌تواند دیسک صوتی داخل خود را پخش کند. این گزینه‌ای مبتکرانه برای زمانی بود که حافظه‌های SSD هنوز ظهور نکرده بودند.

۴. مک بوک ایر Supreme

قیمت: حدود ۱۴ میلیارد تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

اگر به مک بوک ایر Ice Edition علاقه پیدا کرده‌اید، ولی تصور می‌کنید که فلز کمیاب بدنه آن دلیل کافی برای خریدنش نیست، Stuart Hughes یک محصول دیگر را برای شما دارد. مک بوک ایر Supreme با یک قاب پلاتین همراه است و وزن ۶.۳ کیلوگرمی دارد. سازنده مشخصات فنی این لپ تاپ خاص را منتشر نکرده، ولی می‌تواند جزو بالارده‌ترین‌های مک بوک ایر باشد.

اگرچه این لپ تاپ قیمت نیم میلیون دلاری دارد، اما با خرید آن بی‌شک سود خوبی نیز نصیب شما خواهد شد. مک بوک‌ها استهلاک کمی دارند و می‌توانید بعد از چند سال آن را با قطعاتی کاملاً سالم بفروشید. فلزات گران بها و پلاتین نیز در بدنه‌ی آن رخنه کرده است که با توجه به وزن بالای ۶.۳ کیلوگرمی، می‌تواند با یک تیر دو نشان باشد؛ شما هم صاحب یک لپ تاپ فوق لوکس خواهید شد و هم می‌توانید اینگونه از سرمایه‌های خود نگهداری کرده و سرمایه‌گذاری دراز مدتی کرده باشید.

۳. The Luvaglio

قیمت: حدود ۲۸ میلیارد تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

شاید متوجه این موضوع شده باشید که تمام لپ تاپ‌های این لیست محصولاتی عادی هستند که فلزات گران‌بها و بعضاً الماس به آن‌ها چسبانده شده است. اما Rohan Sinclair Luvaglio تصمیم گرفته چیزی بسازد که جزئیات در آن متفاوت است. لپ تاپ The Luvaglio در سال ۲۰۱۳ از بالارده‌ترین مشخصات فنی برخوردار بود. یک دستگاه کاملاً ارتقا پذیر که به حافظه SSD، پخش‌کننده Blu-Ray و یک نمایشگر عریض ۱۷ اینچی LED با یک دستگاه تمیزکننده داخلی مجهز است.

این فناوری‌ها بسته به انتخاب کاربر در داخل بدنه‌ای از جنس فلز یا چرم گران قیمت قرار گرفته‌اند، در حالی که یک الماس با رنگ کمییاپ به عنوان دکمه پاور/ حسگر اثر انگشت روی آن قرار گرفته است. متأسفانه تصاویر زیادی از این محصول در دست نیست.

۲. سامسونگ نوت بوک، یک لپ تاپ قدیمی و ویروسی

قیمت: حدود ۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

سامسونگ نوت بوک ویروسی

دومین گزینه در فهرست گرانترین لپ تاپ های جهان اکنون ۱۳ ساله است و به ۶ مورد از بدترین ویروس‌های کامپیوتری شناخته شده تاکنون، آلوده شده است. سامسونگ نوت بوک با قیمت خیره‌کننده ۱ میلیون و ۳۴۵ هزار دلاری به فروش می‌رسد که تنها بخشی از خسارت ۹۵ میلیون دلاری به بار آورده در سرتاسر جهان است. از جمله ویروس‌هایی که این لپ تاپ به آن گرفتار شده می‌توان به WannaCry و BlackEnergy و ILOVEYOU و MyDoom و SoBig و DarkTequila اشاره کرد.

فروشندگان این لپ تاپ تأکید می‌کنند که در صورتی که می‌خواهید از این دستگاه با اهداف آکادمیک استفاده کنید آن را تهیه کنید و شدیداً توصیه می‌کنند که از آن برای انتشار ویروس استفاده نکنید. این لپ تاپ تاکنون به بیمارستان‌هایی در بریتانیا و همینطور سرویس سلامت ملی بریتانیا حمله کرده و خسارت‌های فراوانی را به بار آورده است. در حال حاضر مشخص نیست چه شخصی این لپ تاپ را خریده و هدف آن از خرید چه بوده است!

۱. MJ Swarovski and Diamond Studded Notebook

قیمت: حدود ۹۸ میلیارد تومان

گرانترین لپ تاپ های جهان

گرانترین لپ تاپ موجود در جهان MJ Swarovski and Diamond Studded Notebook نام دارد. این لپ تاپ با الماس سیاه و سفید و همچنین طلا تزئین شده است و در سال ۲۰۱۰ خانه طراحان اوکراین آن را به عنوان گران قیمت‌ترین لپ تاپ دنیا معرفی کرد که هنوز هم همین لقب را حفظ کرده است.

شما با خرید این دستگاه فقط به خود لپ تاپ پول نخواهید داد، بلکه برخی لوازم جانبی نیز همراه آن در اختیار شما قرار می‌گیرد. این لپ تاپ از یک کاور مخصوص و ماوس طلا نیز برخوردار است. قطعات الکترونیکی آن گارانتی ۱۰ ساله دارند، اما گارانتی جواهرآلات روی آن مادام‌العمر است. ضمناً این لپ تاپ در زمان عرضه به بالارده‌ترین مشخصات فنی مجهز بوده است.