جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور ؛ از پورشه ماکان GTS تا جنسیس GV70

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین و جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور دنیا که توانسته‌اند با قابلیت‌های منحصربفرد و عملکرد فنی عالی خود با موفقیت چشمگیری روبرو شوند.

در بیست سال گذشته خودروهای شاسی بلند با نرخ تقریبا ثابتی در حال رشد بوده‌اند. شاسی بلندها در طول این سال‌ها همواره در شمار پرفروش‌ترین محصولات بازار بوده‌اند؛ چرا که با اندازه نسبتا بزرگ خود برای خانواده های پرجمعیت تر مناسب هستند و در راحتی، تنوع و البته قابلیت‌ها بهتر از سدان‌ها و سایر خودروها عمل می‌کنند.

در میان دسته‌های مختلف شاسی بلندها، نمونه‌های جمع و جور محبوب‌تر از سایرین هستند. این خودروها برای رانندگی، سفر، و امور روزانه مناسب بوده و در ضمن با اندازه‌ای که دارند، کاملا برای یک خانواده پنج نفری مناسب هستند.

در اینجا قصد داریم به معرفی تعدادی از برترین و جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور بپردازیم که عملکردی هم‌تراز با خودروهای اسپرت ارائه داده و به محصولاتی بسیار پرطرفدار در تبدیل شده‌اند.

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور

آئودی SQ5

آئودی SQ5

به لطف استفاده از موتور V6 توربوشارژ، آئودی SQ5 اتوموبیلی سریع و کاربردی‌ست. همچنین طراحی این خودرو هم اسپرت و بسیار به‌روز انجام شده تا به استانداردی برای طراحی خودروهای SUV جمع و جور و لاکچری تبدیل شود.

SQ5 در حقیقت مدلی قدرتمندتر و سریع‌تر از شاسی بلند Q5 است که تنها در یک مدل مجهز به موتور سه لیتری V6 با قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 369 پوند-فوت روانه بازار شده است. در کنار عملکرد ایده‌آل، طراحی امروزی بدنه و البته صندلی‌های اسپورت چرمی این اتومبیل آلمانی آن را به یک شاسی بلند بسیار خواستنی برای علاقمندان تبدیل کرده است.

Lexus RX500h F Sport Performance

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور

RX500h سابقه بیش از بیست سال تجربه لکسوس در ساخت خودروهای هیبریدی و الکتریکی را پشت سر خود می‌بیند. مدل 2023 این خودرو پذیرای تغییراتی اساسی در اکثر بخش‌ها بوده؛ با این وجود همچنان ویژگی‌های اصلی یک شاسی بلند لکسوس را به خوبی حفظ کرده است.

لکسوس در RX500h 2023 از یک سیستم هیبریدی جدید استفاده کرده که متشکل از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و موتوری الکتریکی است که قدرت 367 اسب بخار را برای آن رقم زده است. استفاده از این موتور باعث بهبود چشمگیر شتاب‌گیری این خودروی لکسوس شده و عملکرد فنی آن را به طور چشمگیری ارتقا می‌دهد.

جنسیس GV70

خودروی جنسیس GV70

GV70 نخستین خودروی شاسی بلند و اسپرت برند جنسیس در سایز متوسط است که توانسته به یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار تبدیل شود. این خودرو موتوری پرقدرت را با طراحی منحصربفرد بدنه ادغام کرده و قادر است تمامی انتظارات از یک خودروی شاسی بلند را برآورده کند.

علاوه بر این، طراحی داشبورد این خودرو با تامین راحتی راننده و البته به طور همزمان، تعبیه قابلیت‌های جدید تکنولوژیک انجام شده است.

GV70 نخستین شاسی بلند جنسیس است که از سیستم کنترل در حین حرکت پشتیبانی می‌کند. این سیستم با ایجاد هماهنگی دقیق‌تر بین موتور بنزینی 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر یا موتور سه لیتری V6 دو توربو، تجربه رانندگی پویایی را به رانندگان هدیه می‌دهد.

علیرغم این که موتور چهار سیلندر این جنسیس هم قدرت خوبی را ارائه می‌دهد، موتور V6 آن با تولید قدرت 375 اسب بخار یک شاسی بلند جمع و جور و قدرتمند به شمار می‌رود.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

در سال 2023 شاهد افزوده شدن مدل HST به خانواده ولار بودیم که سطح جدیدی از عملکرد را برای این محصولات به ارمغان آورد. این خودرو با ترکیب طراحی بهینه سری Velar با شاسی‌های جدید و منحصربفرد رنج روور به یک شاسی بلند اسپورت و لاکچری دوست‌داشتنی تبدیل شده است.

همچنین با استفاده از رنگ‌بندی سیاه در سقف و برخی المان‌های پشت، خودرو ظاهر مخوف و جذابی به خود گرفته است. این تم رنگی به داخل خودرو و داشبورد آن هم کشیده می‌شود؛ جایی که داشبورد، فرمان و روکش صندلی‌ها نیز طراحی چشم‌نوازی با همین تم رنگی دارند.

مدل HST یک موتور توربوی 3 لیتری قدرتمند دارد و قادر است قدرتی 395 اسب بخاری تولید کند.

پورشه ماکان GTS

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور

مدل GTS را باید پرچمدار اسپورت خودروی موفق پورشه ماکان دانست. این خودرو از یک موتور 2.9 لیتری V6 بای‌توربو بهره می‌برد و قدرتی 433 اسب بخاری دارد. Porsche Macan GTS همچنین قادر است ظرف 4.3 ثانیه از سکون به سرعت 62 مایل بر ثانیه برسد و علیرغم این که مرکز جاذبه آن نسبت به پورشه 718 در مکان بالاتری قرار گرفته، کیفیت رانندگی مثال‌زدنی‌ای را ارائه می‌دهد.

پیشرانه این شاسی بلند جمع و جور چهار چرخ متحرک به لطف استفاده از سیستم انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچه بسیار سریع است. همچنین از حیث طراحی داخلی هم با کنسول و داشبوری کاملا مدرن و شیک در این خودروی پورشه روبرو هستیم. رابط کاربری جدید به کار گرفته شده در این خودرو کاملا لمسی بوده و کمپانی سازنده، استفاده از کلیدهای فیزیکی را در این خودرو به طور کامل کنار گذاشته است.

Volvo XC60 Recharge

ولوو ایکس سی 60

نخستین چیزی که با شنیدن نام خودروهای هیبریدی به ذهنمان می‌رسد، افزایش دامنه حرکتی موتور الکتریکی و مصرف پایین‌تر سوخت‌های فسیلی است.

XC60 Recharge در مقایسه با XC60 معمولی خودروی باکلاس‌تری بوده و رانندگی بهتر و عملکرد بهینه‌تری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت این خودرو هم عملکرد بهتری داشته و کیفیت رانندگی روزمره آن را ارتقا می‌دهد.

همچنین مدل T8 از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری بهره می‌برد که در کنار پیشرانه الکتریکی قادر به تولید 455 اسب بخار قدرت است. به این ترتیب، XC60 Recharge T8 تبدیل به قدرتمندترین شاسی بلند ولوو می‌شود. در این میان، سیستم کنترل مطمئن خودرو که باعث رانندگی راحت در اکثر شرایط جاده‌ای می‌شود هم دیگر قابلیتی است که جدیدترین SUV ولوو را به یکی از جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور امسال تبدیل می‌کند.

Mercedes-AMG GLC 63

مرسدس AMG GLC63S

GLC 63 یک مرسدس بنز همه‌کاره است که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای داشته و به راحتی در شمار برترین شاسی بلندهای سال قرار می‌گیرد. این محصول جدید آپشن‌هایی فوق‌العاده و طراحی بسیار آیروداینامیکی دارد و در دو نمونه شاسی بلند و کوپه روانه بازار شده است. هر دو مدل کوپه و شاسی بلند نیز در دو مدل پایه و S به بازار عرضه شده‌اند.

علاوه بر این، مرسدس برای این شاسی بلند از یک موتور 4 لیتری بای‌توربو V8 با قدرت 476 یا 510 اسب بخار استفاده کرده که حداکثر 479 یا 516 پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند.

هر دو مدل از این خودرو طراحی منحصربفردی داشته و از سیستم اطلاع‌رسانی MBUX به همراه قابلیت‌ها و نمایشگرهای انحصاری AMG بهره می‌برند. همچنین صندلی‌های راننده و سرنشین جلو طراحی اسپرت از جنس میکروفیبر دینامیکو دارد و منظره فوق‌العاده چشم‌نوازی را در داخل آن رقم می‌زند.

بی ام و ایکس 3 ام

بی ام و X3 ام

به لطف بهره‌مندی از سیستم کنترل فوق‌العاده و موتور شش سیلندر خطی، BMW X3 M یکی از جذاب ترین و قدرتمندترین شاسی بلندهای جمع و جور بازار است. موتور سه لیتری این خودرو شش سیلندر و خطی بای‌توربو بوده و قادر به تولید 473 اسب بخار قدرت و 457 پوند فوت گشتاور است. همچنین مدل‌های Competition از این اتومبیل نیز قادر به ارائه قدرت 503 اسب بخار و گشتاور خروجی 479 پوند فوت است.

X3 M همانند بسیاری مدل‌های اخیر بی ام و از جلوپنجره‌ای بزرگ و بامپر جلوی بازطراحی شده بهره می‌برد و ورودی‌های کنار هوای آن نیز همانند ورودی مرکزی هوای آن، شش‌ضلعی طراحی شده‌اند. علاوه بر این، طراحی داخلی این اتومبیل نیز با بهره‌گیری از صندلی‌های اسپورت سری M و دیگر المان‌های منحصربفرد، کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور

آلفا رومئو استلویو کوادریفولیو یکی از بهترین شاسی بلندهای کوچک‌قامت بازار به شمار می‌رود که قادر به انجام تمامی امور روزمره به بهترین شکل است. مدل 2023 با عملکرد خیره‌کننده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که دارد، بنچمارکی برای عملکرد شاسی بلندهای هم‌رده خود به شمار رفته و یکی از محصولات برگزیده‌ایست که هنر، خلاقیت و عشق خودروسازان ایتالیایی را به بهترین شکل به نمایش در می‌آورد.

موتور دو توربوی کوادریفولیو، شش سیلندر V شکل بوده و حجمی 2.9 لیتری دارد و یکی از بهترین عملکردها را در میان تمامی محصولات آلفا رومئو ارائه می‌دهد. موتور این خودرو قدرتی 505 اسب بخاری داشته و گشتاور 443 پوند فوت تولید می‌کند. این موتور همچنین قادر است ظرف تنها 3.6 ثانیه سرعت خودرو را از 0 به 60 مایل بر ثانیه برساند. حداکثر سرعت شاسی بلند جمع و جور آلفا رومئو 176 مایل بر ساعت است.

Jaguar F Pace SVR

شاسی بلند جگوار F

در صدر لیست جذاب ترین شاسی بلندهای جمع و جور امسال نیز بدون شک جگوار اف پیس SVR قرار می‌گیرد که عملکرد آن نسبت به مدل استاندارد اف پیس یک سر و گردن بهبود یافته است. این SUV موتوری پنج لیتری و V8 دارد که قادر به تولید قدرت 550 اسب بخار است و گشتاور 516 پوند فوت تولید می‌کند. این توان تولید شده از طریق سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته به هر چهار چرخ آن منتقل می‌شود.

همانند سایر محصولات در این رده، مدل SVR فرمان تیزی دارد؛ اما سیستم تعلیق آن به خوبی مانع انتقال ضربه‌ها و ارتعاشات ناشی از جاده به درون کابین می‌شود. همچنین طراحی داشبورد این خودرو هم اسپورت و زیباست و با منظره بیرونی آن هم‌خوانی کامل دارد.

نظر شما در خصوص خودروهای معرفی شده در این لیست چیست؟ فکر می‌کنید جای کدام شاسی بلند در این لیست خالی است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*