خودرو جدید BMW

فناوری دست خدا در خودرو جدید BMW

خودرو جدید BMW به فناوری دست خدا مجهز می‌شود. بی ام و M برای قوای محرکه محصول برقی جدید خود تکنولوژی پیشرفته‌ای را در نظر گرفته که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

شرکت بی ام و M اعلام کرد محصول برقی جدید این شرکت به فناوری دست خدا مجهز خواهد شد. در واقع این خودروساز آلمانی قصد دارد محصول جدید خود را با فناوری جدید قوای محرکه تولید و به بازار عرضه کند؛ اما این تکنولوژی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های فناوری دست خدا در خودرو جدید BMW

خودرو جدید BMW

بی ام و در مرداد سال 1401 خودرو پاک و ویژه خود را مورد آزمایش قرار داد و اعلام کرد در آینده آن را الکتریکی‌سازی نیز خواهد کرد. هرچند طراحان آن را طبق بی ام و i4 و با ظاهر M4 به‌همراه سایر ویژگی‌های طراحی M پرفورمنس طراحی کردند، اما پیش‌بینی می‌شود نخستین محصول بدون آلایندگی این خودروساز آلمانی با سایر محصولات این شرکت کاملا متمایز باشد.

فرانک فن میل، مدیرعامل بی ام و M در خصوص این خودرو جدید عنوان کرد محصول جدید ما به قوای محرکه الکتریکی با 4 موتور ویژه مجهز خواهد بود و برای آن یک ECU ویژه را در نظر گرفتیم که البته طراحان آن را با نام مستعار دست خدا می‌شناسند؛ گفتنی است دست خدا در فرهنگ مسیحیان به اعمال اراده خداوند در کارهای انسانی اشاره داشته و یک استعاره هنری محسوب می‌شود. البته در این خودرو اصطلاح دست خدا به سیستم توزیع بهینه قدرت در جاده اشاره دارد.

خودرو جدید BMW

با توجه به این‌که در این خودرو برای هر چرخ یک موتور برقی در نظر گرفته شده، گشتاور به‌شکل لحظه‌ای توزیع خواهد شد. همچنین این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته‌ای بهره می‌برد که با پشتیبانی از ECU می‌تواند ظرف مدت چند میلی‌ثانیه فرایند تحویل قدرت را به‌انجام برساند.

مدیر ارشد بی ام و M در ادامه بیان کرد این خودرو در مراحل بسیار ابتدایی توسعه قرار داشته و پس از چندین سال به مراحل نهایی خواهد رسید. البته انتظار می‌رود جانشین برقی M2 جدید به‌عنوان نخستین خودرو برقی این خودروساز با 4 موتور روانه بازار شود که البته با توجه به این‌که M2 جدید اخیرا روانه بازار شده، عرضه جانشین آن به این زودی‌ها در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

خودرو جدید BMW

فن میل خاطرنشان کرد ممکن است بی ام و نخستین خودرو بدون آلایندگی خود را با استفاده از پلتفرم Neue Klasse روانه بازار کند. این پلتفرم در سال 2025 همراه با سدانی مشابه سری ۳ به بازار عرضه خواهد شد. از این رو می‌توان انتظار داشت اولین خودرو بدون آلایندگی بی ام و M پیش از پایان این دهه میلادی روانه بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*