چری آریزو 6 پرو

چری آریزو 6 پرو ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

مدیران خودرو قرار است خط تولید چری آریزو 6 پرو را در سال 1401 در ایران راه‌اندازی کند. قیمت و مشخصات فنی آریزو 6 پرو را در ادامه بخوانید.

سال 2021 پذیرای عضو جدیدی از خانواده چری آریزو بود. پس از نخستین فیس لیفت آریزو 6 که در سال 1399 و در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی شد، اکنون در سال 1400 شاهد حضور این خودرو در ایران هستیم و قرار است که تست‌های فنی آن در کشور ما انجام شود.

مدیران خودرو اعلام کرده که اگر تمامی تست‌های فنی چری آریزو 6 مطابق برنامه پیش برود، به احتمال زیاد در سال 1401 خط تولید این خودروی جدید را راه‌اندازی خواهد کرد. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

چری آریزو 6 پرو به زودی در ایران

خودرو چینی آریزو 6 پرو قرار است که به زودی در ایران تولید و وارد بازار شود. مدیران خودرو تا به امروز خودروهای باکیفیت و جدیدی را وارد بازار ایران کرده است که از جمله آنها می‌توان به تیگو 7 پرو، تیگو 8 پرو، چری آریزو 5 جدید، ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X55 پرو اشاره کرد.

چری جدیدی که قرار است با نام آریزو 6 پرو در ایران تولید شود، در سایر بازارها از جمله چین با نام چری آریزو GX شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2018 به تولید انبوه رسیده و از همان زمان هیچ‌گونه تغییری در ظاهر آن داده نشده و تنها در سال 2021، چینی‌ها تغییر فنی مهمی در آریزو 5 دادند.

تغییر بزرگ و با اهمیت آریزو 5 نسبت به قبل در موتور آن بود. پیش‌تر در سینه آریزو 5 موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.5 لیتری توربوشارژ قرار داشت و پس از اعمال تغییرات موتور این دستگاه به موتور بنزینی 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز شد. قدرت این موتور 90 اسب بخار با گشتاور 130 نیوتن‌متری است که گیربکس 5 سرعته دستی قدرت تولیدی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

سال 2021 برای بازار چین با یک تغییر مهم روبه‌رو بود. چینی‌ها نسخه فیس لیفت آریزو 6 را با نام جدید آریزو 5 پلاس روانه بازار کردند. در واقع در کنار مدل قبلی، شاهد حضور نسخه‌ای جدید بودیم که هر دو با نام‌های متفاوت در بازار وجود داشتند. همین خودرو قرار است در سال 1401 توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشورمان شود.

آریزو 6 پرو در ساختار بدنه تغییر چندانی نداشته و تنها تفاوت و تغییر آن محدود به نمای جلو و عقب آن می‌شود. در این خودرو جلوپنجره تا روی سپر کشیده شده و دیگر خبری از جلوپنجره‌ی کوچک نیست. با این کار چهره خودرو کمی اسپرت‌تر شده است.

به گفته برخی از کارشناسان، تغییر جلوپنجره آریزو 6 پرو الهام گرفته از برندهای اکسید (Exeed) و جتور (Jetour) است. در عین حال شباهتی بین جلوپنجره‌ای این خودرو با کراس‌اورهای دیگر چینی مانند تیگو 3x پلاس، نسل دوم چری تیگو 7 و تیگو 8 پرو ندارد.

از دیگر تغییرات جزئی خودرو در نمای ظاهری، قاب دور چراغ‌های دی لایت سپر است. تغییرات نمای جانبی به همین یک مورد ختم می‌شود و حالا به طراحی نمای پشتی می‌رسیم. بیشتر تغییرات در همین قسمت رخ داده است.

چراغ‌های عقب تغییر زیادی کرده و دو چراغ سمت راست و چپ توسط نواری باریک به یکدیگر متصل شده‌اند. دیگر خبری از لوگوی چری روی صندوق عقب نیست و به جای آن عبارت CHERY دیده می‌شود. حالا می‌توانید شب‌رنگ‌ها را بالای سپر ببینید و جاپلاکی هم روی سپر قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز همچنان در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند.

طراحی داخلی آریزو 6 پرو

در خصوص کابین چری آریزو 6 پرو باید گفت سازندگان چینی آن کلیات را حفظ کرده‌اند و به تغییرات جزئی بسنده نموده‌اند. فرمان جدید دی کات اولین تغییر چشمگیر در کابین است. نمایشگر کیلومترشمار دیگر آنالوگی نیست و همه چیز دیجیتالی شده است.

تغییری در بخش داشبورد دیده نمی‌شود اما کنسول مرکزی خودرو از نو ساخته شده و جالیوانی‌ها به علت تغییر مکان اهرم دنده، حالا به کنار اهرم انتقال داده شده است. دیگر تغییر کابین آریزو 6 پرو حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع است.

مشخصات فنی آریزو 6 پرو

به لحاظ موتوری و فنی تغییر عجیبی رخ نداده و بهتر است بگوییم که اصلا تغییری رخ نداده است. موتور همانی است که در نسل اول چری آریزو 6 (موتور 1.5 لیتری) به کار رفته بود. در واقع دو نسخه از موتور برای خرید وجود دارد؛ موتور توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر و موتور تنفس طبیعی با قدرت 116 اسب بخاری و گشتاور 143 نیوتن‌متر. خوشبختانه مهم نیست کدام موتور را داشته باشید چرا که روی هر دو موتور، گیربکس 5 دنده دستی و گیربکس CVT با 9 دنده مجازی وجود دارد.

قیمت آریزو 6 پرو

بد نیست حدود قیمتی دو خودروی چری آریزو 5 معمولی و چری آریزو 6 را بدانید. اولین خودرو 50 تا 86 هزار یوآن قیمت‌گذاری شده در حالی که دومی 86 هزار تا 130 هزار یوآن خرج بر می‌دارد. قیمت آریزو 6 پرو در بازار چین حدودا 70 هزار یوآن است و نهایتا به 100 هزار یوآن می‌رسد. (بازه قیمتی دلاری آن چیزی بین 11 تا 15 هزار دلار است)