چری تیگو 7 پرو

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی و عکس

چری تیگو 7 پرو اخیرا توسط مدیران خودرو معرفی شد و قرار است به زودی به بازار عرضه شود. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات فنی و امکانات رفاهی این کراس اوور جدید بازار ایران آشنا کنیم.

شرکت مدیران خودرو به عنوان عرضه‌کننده محصولات چری طی هفته گذشته به شکل رسمی از نسخه پرو چری تیگو 7 پرده‌برداری کرد و قصد دارد آن را تا پایان سال 1400 به بازار عرضه کند. در همین راستا قصد داریم این خودرو با شکل کامل مورد بررسی قرار داده و شما را با طراحی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو آشنا کنیم.

چری جزو اولین خودروسازان چینی بود که طی همکاری با مدیران خودرو وارد بازار ایران شد و با طرح‌های فروش مختلف توانست محصولات متعددی را به بازار ایران عرضه کند. البته در آن زمانی که محصولات چری به بازار ایران راه پیدا کرد، مشتریان ایرانی به خودروهای چینی دید مناسبی نداشتند، اما مدیران خودرو موفق شد با برندینگ مناسب چری و ام وی ام را به مشتریان عرضه کند و آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. اکنون چری و مدیران خودرو در ادامه همکاری‌های خود برای افزایش فروش و جلب نگاه مشتریان بیشتر چند محصول جدید یعنی ام وی ام ایکس 22 پرو، چری تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو را معرفی کردند و قصد دارند با عرضه این خودروها جایگاه خود را در میان سایر مونتاژکاران چینی بازار ایران تثبیت کنند.

چری تیگو 7 پرو

سری تیگو از برند چری برای بسیاری از مشتریان آشنا به نظر می‌رسد؛ چرا که کراس اوورهایی چون ایکس 33، ایکس 22، تیگو 5 و تیگو 7 تمامی از اعضای خانواده تیگو محسوب می‌شوند. در واقع رده خانواده تیگو از کراس اوورهای کوچکی چون ایکس 22 آغاز شده و به چری تیگو 8 پرو به عنوان پرچمدار این سری ختم می‌شود. در این بین چری تیگو 7 به عنوان یک کراس اوور متوسط توانست با امکانات قابل قبول به بازار ایران راه پیدا کند. پس از این که ظاهر تیگو 7 قدیمی شد، چری در نمایشگاه گوانگژو 2019 از کانسپت تیگو 7 پرو پرده برداشت و پس از مدت کوتاهی مدل تولیدی آن را در بازار چین و سایر بازارهای هدف عرضه کرد.

چری تیگو 7 پرو

اکنون پس از این که رقبای مدیران خودرو کراس اوورهایی نظیر فیدلیتی، دیگنیتی، کی ام سی K7 و FMC T5 را به بازار ایران عرضه کردند، مدیران خودرو نیز تصمیم گرفت با عرضه معرفی تیگو 7 پرو جایگاه خود را در این بازار حفظ کند. در ادامه با مشخصات و امکانات این کراس اوور جدید مدیران خودرو آشنا خواهیم شد.

معرفی کامل چری تیگو 7 پرو

بخش طراحی

چری تیگو 7 پرو

سبک طراحی چری تیگو 7 پرو نسبت به تیگو 7 معمولی کاملا تغییر پیدا کرده است. در نمای جلو این خودرو یک جلوپنجره بزرگ با زمینه مشبک با طراحی خاص به چشم می‌خورد که در دو طرف آن نیز چراغ‌های باریک و کشیده LED خودنمایی می‌کنند. همچنین فلاپ مشکی رنگ دور خودرو با ورودی‌های هوای مشکی در کنار قطعات نقره‌ای رنگ دور خودرو توانسته تضاد رنگ مناسبی را به وجود آورد. چری تیگو 7 پرو با چنین تغییراتی نسبت به قبل اسپرت‌تر به نظر می‌رسد.

چری تیگو 7 پرو

در نمای کناری این خودرو نیز شاهد طراحی کاملا متفاوتی نسبت به قبل هستیم. طراحان از سه خط اصلی در بخش کناری بدنه شامل خطوطی در زیر آینه، بالای گلگیر عقب و پایین درها استفاده کردند و توانستند طراحی مدرن و در عین حال نسبتا پیچیده‌ای را به وجود آورند. چری تیگو 7 پرو از رینگ‌های 18 اینچی جدید با الگوی حرف Y بهره می‌برد که با طراحی کلی بدنه هماهنگی دارد.

چری تیگو 7 پرو

این کراس اوور چینی در بازارهای هدف در دو ترکیب رنگی تک رنگ و دو رنگ با سقف مشکی به فروش می‌رسد که البته قرار است در بازار ایران فقط مدل تک رنگ آن عرضه شود. در بخش عقب این خودرو نیز چراغ‌های پیوسته به چشم می‌خورند که نشان چری در میان آن خودنمایی می‌کند. اسپویلر همرنگ بدنه در بخش بالا و خروجی‌های دوگانه اگزوز نیز در دو سمت سپر دیده می‌شوند. همچنین طراحان با ایجاد برجستگی کناری در بالای گلگیر عقب توانستند نمای عقب این خودرو را از قبل عریض‌تر نشان دهند. در واقع نمای عقب نیز همانند سایر بخش‌ها از ظاهری هماهنگ و مدرنی بهره می‌برد. به طور کلی می‌توان طراحی چری تیگو 7 پرو را نسبت به قبل کامل‌تر و مدرن‌تر دانست.

بخش داخلی

چری تیگو 7 پرو

طراحان همانند ظاهر خودرو برای بخش داخلی نیز طراحی مناسبی را در نظر گرفتند و نسبت به قبل با فضای متفاوتی مواجه هستیم. در واقع طراحان از طراحی مشابه چری تیگو 8 پرو برای کابین این خودرو استفاده کردند و متریال استفاده شده در این خودرو نیز از کیفیت قابل قبولی بهره می‌برند. رنگ زمینه مشکی و طراحی مدرن در دریچه‌های سیستم تهویه و دسته دنده توانستند نمای جذابی را به وجود آورند. در بخش بار نیز برای مالکان فضایی حدود 475 لیتر در نظر گرفته شده که این فضا با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم به 1500 لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی چری تیگو 7 پرو نسبت به نسخه معمولی خود فضای سر و پا و فضای بار بیشتری را ارائه می‌دهد.

چری تیگو 7 پرو

طراحان برای کابین این خودرو از جلوآمپر تمام دیجیتالی استفاده کردند و در وسط داشبورد نیز سیستم اطلاعات و سرگرمی توسط یک نمایشگر افقی و بزرگ ارائه می‌شود. همچنین در بخش پایین آن با یک صفحه لمسی می‌توان تنظیمات مربوط به سیستم تهویه را انجام داد. چنین مواردی باعث شدند تا کابین این کراس اوور چینی مدرن و جذاب به نظر برسد.

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به سقف پانارومیک، تهویه اتوماتیک دو کاناله، شش ایربگ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم فشار باد تایرها TPMS، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، در صندوق برقی، استارت دکمه‌ای و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

چری تیگو 7 پرو

چری تیگو 7 پرو از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. چنین مشخصاتی نشان می‌دهد که موتور 1.5 توربو نسخه معمولی در این نسخه نیز استفاده شده و از لحاظ قدرت تفاوتی مشاهده نمی‌شود، اما برای این خودرو به جای گیربکس 6 سرعت دو کلاچه قبلی اکنون از CVT با شبیه‌سازی 9 سرعته استفاده شده است. گفتنی است این گیربکس در آریزو 6 نیز وجود دارد، اما بسیاری از مشتریان خواهان این نوع گیربکس نیستند و به احتمال زیاد بازار به گیربکس دو کلاچه یا AT واکنش بهتری نشان می‌داد. تعلیق این کراس اوور در جلو از سیستم مک فرسون و در عقب از چند اتصاله بهره می‌برد که سواری آن در بازارهای هدف نسبتا نرم گزارش شده است.

قیمت و رقبا

چری تیگو 7 پرو

خبرها حاکی از آن است که چری تیگو 7 پرو با قیمت حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. این کراس اوور با چنین قیمتی در کنار خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی از بهمن موتور و جک کی 7 از کرمان موتور قرار می‌گیرد. البته در آینده نزدیک کراس اوور جدید فردا موتورز یعنی FMC T5 نیز با قیمت احتمالی 900 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد که رقابت را برای چری تیگو 7 دشوار خواهد کرد. گفتنی است مدیران خودرو همواره با شرایط فروش اقساطی خود توانسته فروش چشمگیری را تجربه کند و همین شرایط فروش نیز احتمالا برای تیگو 7 نیز در نظر گرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*