واردات خودروهای جدید کیا

ماجرای عجیب واردات خودروهای جدید کیا ؛ این همه هیاهو برای ۲۲ دستگاه خودرو

داستان واردات خودروهای 2022 و جدید کیا موتورز ابعاد عجیب و پیچیده‌ای پیدا کرده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم و به شانس کیا اسپورتیج برای ورود به کشور نگاهی خواهیم داشت.

اخیرا فیلم‌های زیادی در فضای مجازی و با تیتر «واردات خودروهای جدید کیا» دست به دست می‌شوند که داستان خنده‌دار و عجیبی را خلق کرده‌اند؛ ماجرایی که در همین 6 سال پیش، فقط برای خودروهای لوکس و سوپر اسپرت دیده می‌شد.

نگاهی به واردات خودروهای جدید کیا مدل 2022

طبق تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، دقیقا 22 عدد از ماشین های وارداتی جدید کیا به بندر لنگه رسیدند. همانطور که از تصاویر پیداست، سدان کیا سراتو و کراس‌های سلتوس و سونت هم اکنون در ایران هستند و در فاز بعدی واردات، باید منتظر  کیا سراتو 2023 و ریو مدل 2022 و هاچ بک پیکانتو باشیم. اما کیا اسپورتیج مدل 2022 هم به ایران خواهد آمد؟

ورود ماشین های KIA مدل 2022 به ایران

بر اساس قانون واردات خودرو به ایران در سال 1401، حداکثر قیمت ماشین های وارداتی باید 20 هزار دلار باشد. البته حجم بالای سفارش، همیشه می‌تواند روی کاهش قیمت تاثیر گذار باشد. در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه از کیا اسپورتیج مدل 2022 به تریم LX FWD تعلق دارد که قیمت آن با کمترین آپشن، به 24 هزار دلار می‌رسد. با یک حساب و کتاب ساده و در نظر گرفتن «حجم فوق العاده پایین سفارش‌ها» در دور اول واردات، باید گفت که فعلا هیچ خبری از کیا اسپورتیج مدل 2022 نخواهد بود! البته که داستان واردات ماشین در ایران، دست کمی از قصه‌های علمی تخیلی ندارد و برخی از کاربران فضای مجازی، تصاویر کیا اسپورتیج مدل 2022 را از بندر لنگه پخش کرده‌اند.

همچنین این مدل از واردات خودرو هم جای تعجب دارد! چرا که در سال‌های نه چندان دور، خودروهای سوپر اسپرت آلمانی در سفارش‌های بالای 100 عدد وارد ایران می‌شدند و حالا باید خودروهای وارداتی جدید کیا را با سفارش‌های 22 عددی وارد کنیم!