جتا VS5 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

جتا VS5، کراس اوور دورگه آلمانی چینی ماموت خودرو به اتو اکسپو تهران آمد

ماموت خودرو جتا VS5 را به‌همراه VS7 در تهران اکسپو 1402 نمایش داد. در ادامه به مشخصات و امکانات کراس اوور وارداتی وی اس 4 نگاهی خواهیم داشت.

اخیراً در لیست خودروسازان حاضر در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ یا همان اتو اکسپو تهران نام ماموت خودرو به چشم خورد. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، همان‌طور که انتظار می‌رفت، ماموت خودرو به‌عنوان واردکننده محصولات جتا دو کراس اوور VS5 و VS7 از این برند را به اتو اکسپو تهران آورده است. در ادامه می‌توانید جزئیات و تصاویر کراس اوور چینی وارداتی وی اس 5 را مشاهده کنید.

نمایش جتا VS5 وارداتی در اتو اکسپو تهران

جتا VS5 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

اول از همه لازم به ذکر است که برند «جتا» (Jetta) را فولکس واگن و گروه فاو یا اف دبلیو ای (FAW) در قالب سرمایه‌گذاری مشترک یا جوینت ونچر تاسیس کرده‌اند. این برند که بیشتر از 4 سال از شکل‌گیری آن نمی‌گذرد، تا به اینجا کراس اوورهای VS5 و VS7 و سدان VA3 را به بازار چین معرفی کرده است. البته باید اشاره کرد که محصولات جتا به‌طور انحصاری در بازار چین عرضه می‌شوند و علی‌رغم سرمایه‌گذاری فولکس واگن، بهتر است آن را صرفاً یک برند چینی در نظر بگیرید.

مشخصات فنی جتا وی اس 5

مشخصات فنی جتا VS5 وارداتی هم با عرضه آن در سامانه یکپارچه مشخص شد. این خودرو شاسی بلند چینی برای تامین قوای محرکه یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ را به کار می‌گیرد که در واقع همان موتور TSI فولکس واگن است. این موتور توان تولید قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر را دارد و نیرو محرکه خود را به‌واسطه یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند. با اتکا به موتور 4 سیلندر مذکور، وی اس 5 باید بتواند ظرف 9.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و مصرف سوخت آن هم 7.1 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی VS5 وارداتی

با توجه به کاتالوگ رسمی منتشر شده توسط ماموت خودرو، جتا جی اس 5 امکاناتی از جمله ترمز ضد قفل، کنترل پایداری، 2 ایربگ (راننده و شاگرد)، کروز کنترل هوشمند، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین عقب دارد. گذشته از این امکانات ایمنی، از جمله آپشن های رفاهی این شاسی بلند می‌توان به نمایشگر مرکزی 8 اینچی مولتی مدیا، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، تهویه خودکار دوکاناله، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف سه حالته اشاره کرد.

قیمت جتا وی اس 5 ماموت خودرو

جتا VS5 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

جتا VS5 به‌همراه جتا VS7 در پاییز گذشته بالاخره از طریق سامانه یکپارچه فروش عرضه شد و متقاضیان این خودرو که در اسفند گذشته ثبت نام کرده بودند، توانستند آن را سفارش بدهند. این کراس اوور با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان و ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شد. این یعنی این محصول ماموت خودرو با قرارگیری در کنار خودروهایی مثل کیا سلتوس کوشا خودرو جزو خودروهای وارداتی گران‌تر این دور از واردات به حساب می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*