رنو QM6 کولئوس در اتو اکسپو تهران 1402

رنو QM6 سروش دیزل در اتو اکسپو تهران 1402؛ کولئوس دوست‌داشتنی در لباس جدید

رنو QM6، محصول مشترک رنو و سامسونگ به اتو اکسپو تهران پا گذاشت. کراس اوور وارداتی کیو ام 6 در اصل همان رنو کولئوس با نام و نشان متفاوت است.

آخرین اخبار خودرو داخل کشور حکایت از این دارند که شرکت سروش دیزل مبنا در جریان نمایشگاه خودرو تهران یا همان اتو اکسپو تهران 1402 از رنو QM6 و رنو XM3 رونمایی کرد. این دو خودرو به ترتیب همان کولئوس یا آرکانا بازار اروپا هستند که به‌عنوان نسخه‌هایی ریبرند شده با همکاری سامسونگ در بازار کره جنوبی عرضه می‌شوند. در ادامه ضمن معرفی کلی، به مشخصات فنی، امکانات و قیمت کیو ام 6 یا همان رنو کولئوس می‌پردازیم.

نمایش رنو QM6، کولئوس بازار کره در اتو اکسپو تهران

رنو QM6 کولئوس در اتو اکسپو تهران 1402

رنو QM6 که سروش دیزل مبنا به نمایشگاه خودرو تهران آورده، همان کولئوس نسل دومی است؛ کراس اووری که عده بسیاری در ایران با آن آشنایی دارند. به‌طور دقیق‌تر، خودرویی که این شرکت به نمایش گذاشته و قرار است در آینده به‌صورت وارداتی راهی کشور کند، دومین فیس لیفت آن به حساب می‌آید و از لحاظ طراحی نمای بیرونی اساساً تفاوت فاحشی با همان کولئوس بازار اروپا ندارد. این یعنی عملاً رنو کولئوس که پیش از این مدل‌های 2017 و 2018 آن در بازار ایران عرضه شده بود، در قالب مدل جدید دوباره به بازار بر می‌گردد.

«رنو سامسونگ موتورز» (Renault Samsung Motors)، شرکت مشترک سامسونگ و رنو همزمان با کولئوس بازار اروپا شروع به تولید آن با نام QM در کره جنوبی کرد. نسل اول این کراس اوور با نام QM5 شناخته می‌شد و جدیدترین و دومین نسل آن هم که امروزه پا به اتو اکسپو تهران گذاشته، QM6 نام گرفته است. در این بین، جالب است بدانید در این شرکت مشترک یا جوینت ونچر علاوه بر سامسونگ و رنو، خودروساز چینی جیلی هم سهم دارد. البته از نام جیلی در برندینگ محصولات آن استفاده نمی‌شود.

مشخصات فنی کولئوس جدید بازار ایران

رنو QM6 زیر موتور کاپوت خود یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی با استاندارد یورو 6 دارد که با اتکا به توربوشارژر می‌تواند 150 اسب بخار قدرت در 6 هزار دور بر دقیقه و 255 نیوتن متر گشتاور در 2250 دور بر دقیقه تولید کند. نیرو محرکه این موتور از طریق یک گیربکس سی‌وی‌تی به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود و ترمزهای دیسکی هم این خودرو را به توقف در می‌آورند.

امکانات رفاهی و ایمنی رنو QM6 وارداتی

در کاتالوگ رسمی رنو QM6 وارداتی سروش دیزل امکانات رفاهی و ایمنی شاخص این شاسی بلند فهرست شده است. سیستم کمکی ترمز اضطراری، هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، نور بالای خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار خستگی راننده، دوربین 360 درجه و کروز کنترل تطبیقی امکانات ایمنی و کمک‌راننده کولئوس بازار کره‌اند. مجموعه امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای این شاسی بلند هم نمایشگر مرکزی 9.3 اینچی مولتی مدیا، صفحه آمپر ترکیبی دیجیتال و آنالوگ، سیستم صوتی فراگیر بوز (Bose)، صندلی‌های جلو تخت‌شو، گرمایش و سرمایش برای همه صندلی‌ها و قفل خودکار با فاصله گرفتن از خودرو را در بر می‌گیرد.

قیمت احتمالی کیو ام 6

رنو QM6 کولئوس در اتو اکسپو تهران 1402

رنو سامسونگ کیو ام 6 در محدوده قیمت 20 هزار دلاری قرار دارد و با احتساب تعرفه و هزینه‌های اضافی که در پروسه واردات به قیمت خام آن اضافه می‌شود، احتمالاً با قیمت بیشتر از 2 میلیارد تومان در دسترس قرار خواهد گرفت. هرچند هنوز صحبت درباره قیمت نهایی این خودرو وارداتی زود است، می‌توان محدوده قیمت آن را پیش‌بینی کرد. البته همان‌طور که می‌دانید، قیمت این کراس اوور فرانسوی در بازار آزاد کشور به دلیل تقاضای بالا برای وارداتی‌های غیر چینی باید خیلی بالاتر از رقم مذکور باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*