auto expo

آشنایی با تمام پیکاپ های جدیدی که به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آمدند

در این مطلب با نگاهی اجمالی به پیکاپ های حاضر در نمایشگاه اتو اکسپو تهران، به معرفی این خودروهای جذاب می‌پردازیم.

پنجمین دوره نمایشگاه بزرگ خودرو تهران موسوم به اتو اکسپو (Auto Expo) در شهر آفتاب پایتخت در حال برگزاری است و علاقه‌مندان به صنعت خودرو تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ وقت دارند تا با مراجعه به محل نمایشگاه اتو اکسپو، از این رویداد جذاب دیدن فرمایند.

معرفی تمامی پیکاپ های نمایشگاه اتو اکسپو تهران

یکی از جذاب‌ترین سگمت خودرویی حال حاضر ایران که چند سالی است طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، خودروهای پیکاپ هستند‌ و ما نیز در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی جذاب ترین پیکاپ های حاضر در این رویداد می‌پردازیم.

فوتون تونلند G7 اتوماتیک

پیکاپ های نمایشگاه اتو اکسپو تهران

تونلند G7 اتوماتیک، یکی از محصولات شرکت ایران خودرو دیزل است که در این رویداد حضور یافته و با طراحی پلتفرم الهام گرفته شده از نسل آخر تویوتا هایلوکس جلوه و پختگی بصری قابل قبولی را ارائه می‌دهد. این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بورگوارد با کد G01-4G20TI5 و با تکنولوژی GDI بهره می‌برد که توانایی تولید قدرتی معادل با ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه از استاندارد یورو ۶ EURO6 نیز بهره می‌برد. همچنین گیربکس قرار گرفته شده برای این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که وظیفه انتقال نیرو به تمام چرخ‌های G7 اتوماتیک را بر عهده دارد. تنظیم انتقال قدرت به چرخ‌ها در این محصول به‌صورت برقی و اتوماتیک صورت می‌پذیرد.

فوتون تونلند دیزل

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

پیکاپ فوتون تونلند دیزلی نیو فیس هم از خودرو نیز توسط ایران خودرو دیزل عرضه خواهد شد و از یک پیشرانه دیزلی ۲.۸ لیتری توربو با قابلیت تولید قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. وظیفه انتقال نیرو در این مدل نیز توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی انجام می‌پذیرد و نیروی حاصله را به مجموع ۴ چرخ این خودرو منتقل می‌کند.

کلوت برقی

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

کلوت تمام برقی به‌عنوان پیکاپ جدید کمپانی مکث موتور برای اولین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو امسال معرفی شد. خودرویی که با بهره‌مندی از یک تک موتور الکتریکی در چرخ‌های عقب به‌صورت تک دیفرانسیل عرضه خواهد شد. پیشرانه تمام الکتریکی کلوت برقی قادر است قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۳۰ نیوتن‌متر را تولید کند. باتری قرار گرفته شده روی این پیکاپ نیز ۶۵ کیلووات ساعت قدرت شارژدهی دارد که با هر با شارژ کامل مسافتی معادل با ۳۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. از ویژگی‌های جذاب این خودرو قابلیت شارژ سریع آن است که در حدود ۴۵ دقیقه قادر به شارژ کردن ۸۰ درصد باتری این خودرو خواهد بود.

کلوت بنزینی آفرود

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

علاوه بر نسخه بنزینی معمولی و نسخه الکتریکی کلوت، یک نسخه با شکل و شمایل آفرود نیز در نمایشگاه اتو اکسپو تهران به نمایش گذاشته شد. این مدل پیکاپ کلوت نیز مانند نسخه معمولی جدید از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو با قدرت ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که دارای فناوری نسل چهارم میتسوبیشی است. همچنین گیربکس قرار گرفته شده در این نسخه نیز از نوع ۶ سرعته دستی است که تمامی قدرت حاصله را به ۴ چرخ این خودرو منتقل می‌کند.

تیگارد L7 پلاس

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

خودرو ذکر شده یک پیکاپ از کمپانی تیگارد موتور است که با نام اصلی زد ایکس ترالورد (ZX Trralord) از سال ۲۰۱۶ در بازار جهانی عرضه می‌شود. این پیکاپ از یک پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی طراحی شده توسط میتسوبیشی با کد 4K22D4M بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را نیز دارد. گیربکس قرار گرفته شده روی این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی است که قدرت به‌دست آمده را به ۴ چرخ تیگارد L7 پلاس منتقل می‌کند.

تیگارد L7 پلاس آفرود

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

این خودرو نیز با مشخصات مشابه نسخه معمولی L7 پلاس و با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری عرضه خواهد شد با این تفاوت که تجهیزات آفرود و کمپینگ به این پیکاپ اضافه شده است و ارتفاع خودرو نسبت به نسخه معمولی افزایش یافته و تایرهای عاج‌دار آفرودی، نمای زیبایی به این خودرو بخشیده است.

کی ام سی T8

پیکاپ های نمایشگاه اتو اکسپو تهران

خودرو محبوب کمپانی کرمان موتور که با فروش بسیار بالا از زمان عرضه به‌عنوان پرطرفدارترین پیکاپ چینی بازار ایران شناخته می‌شود KMC T8 است که حال نسخه آفرودی مانستر (Monster) این محصول نیز در نمایشگاه حضور یافته است. این نسخه از تجهیزات آفرودی، جثه بزرگتر و تجهیزات روشنایی اضافه بهر‌ه‌مند است. این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ بهره می‌برد که توانایی تولید قدرتی معادل با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را نیز ارائه می‌دهد. گیربکس قرار گرفته شده روی T8 نیز از نوع ۶ سرعته دستی است که قدرت حاصل شده را به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌کند.

کی ام سی T9

نمایشگاه اتو اکسپو تهران

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ رونمایی شد و با طراحی بسیار جذاب و جلوپنجره با لوگو انحصاری بازار ایران به‌شدت خودنمایی می‌کند. پیکاپ KMC T9 که در بازار جهانی با نام جک هانتر (JAC Hunter) نیز شناخته می‌شود به نسبت نسخه قبلی خود دارای طراحی زیباتر، پیشرانه قدرتمندتر و امکانات بیشتری است.

این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI بهره می‌برد که قادر به تولید قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر است. مجموع این قدرت توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به ۴ چرخ این خودرو منتقل می‌شود. این خودرو از بیشترین سطح امکانات نسبت به پیکاپ های هم رده خود برخوردار است.

بهمن G9

پیکاپ های نمایشگاه اتو اکسپو تهران

خودرو بهمن G9 به‌عنوان یک پیکاپ فول سایز و همچنین بزرگترین پیکاپ چینی بازار ایران شناخته می‌شود. در طراحی جثه این خودرو از پیکاپ‌های آمریکایی مانند فورد F150 و جی ام سی تقلید شده است. این پیکاپ در بخش فنی از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی GDI با توانایی تولید قدرتی معادل با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر بهره می‌برد. گیربکس این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک ZF است که قدرت تولید شده توسط پیشرانه را به ۴ چرخ این خودرو منتقل می‌کند. در بخش سیستم تعلیق نیز بهمن G9 در قسمت جلو از تعلیق دو جناغی یا همان دابل ویشبون و در چرخ‌های عقب از تعلیق پنج اتصالی با فنرهای پیچشی بهره می‌برد.

در مطلب فوق تمامی پیکاپ های جذاب حاضر در نمایشگاه اتو اکسپو تهران را معرفی کردیم. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به محل نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر، از این محصولات و سایر خودروهای جذاب این نمایشگاه دیدن نمایند.