جتا VS7 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

جتا VS7، شاسی بلند 2 میلیارد تومانی ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران حاضر شد

ماموت خودرو شاسی بلند جتا VS7 را به نمایشگاه اتو اکسپو تهران آورد. در ادامه تصاویر، مشخصات و امکانات کراس اوور وارداتی وی اس 7 را مشاهده کنید.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، ماموت خودرو که نام آن در لیست خودروسازان حاضر در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۲ یا همان اتو اکسپو تهران دیده شده بود، جتا VS5 و البته جتا VS7 را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. این دو کراس اوور از برند جتا، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک فولکس واگن و گروه فاو یا اف دبلیو ای (FAW) را ماموت خودرو مدتی پیش از طریق سامانه یکپارچه فروش عرضه کرد. در ادامه مشخصات فنی، امکانات و قیمت VS7، برادر بزرگ‌تر VS5 را مرور می‌کنیم.

حضور جتا VS7 وارداتی در اتو اکسپو تهران

جتا VS7 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

فولکس واگن و گروه فاو سال 2019 برندی را با نام «جتا» (Jetta) تاسیس کردند که تاکنون VS5 ،VS7 و VA3 تحت آن به عرضه رسیده‌اند. جتا پیش از این نام سدان محبوب فولکس واگن در بازار چین بود که این خودروساز آلمانی و گروه فاو با مشارکت یکدیگر تولید می‌کردند. نهایتاً مدیران این دو شرکت از محبوبیت این نام استفاده کردند و برند جدید خود در چین را هم با نام جتا روی کار آوردند.

مشخصات فنی جتا VS7 

کراس اوور سایز متوسط وی اس 7 جتا زیر کاپوت خود یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ از فولکس واگن دارد که می‌تواند 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو محرکه این موتور 4 سیلندر بر عهده یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته قرار دارد که نیرو را روانه چرخ‌های محور جلو می‌کند. شتاب‌گیری این کراس اوور از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این موتور 9.8 ثانیه زمان می‌برد، در حالی که مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی 7.4 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر تخمین زده می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی وی اس 7 ماموت خودرو

ماموت خودرو نسخه بالارده VS7 جتا را وارد بازار ایران کرده است. مجموعه امکانات ایمنی این کراس اوور چینی وارداتی شامل ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی ترمز، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، 6 ایربگ و ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد می‌شود. نمایشگر لمسی مولتی مدیا، صفحه آمپر دیجیتال، تهویه خودکار دوکاناله، تریم چرم و پارچه، گرمکن صندلی‌های جلو و سقف پانورامیک برقی هم برخی از امکانات و آپشن های رفاهی وی اس 7 وارداتی هستند.

قیمت جتا وی اس 7 وارداتی

جتا VS7 ماموت خودرو در اتو اکسپو تهران 1402

جتا VS7 در کنار VS5 پاییز گذشته در سامانه یکپارچه به فروش گذاشته شد و متقاضیانی که اسفند سال گذشته در این سامانه ثبت نام کرده بودند و در اولویت برای دریافت خودرو قرار گرفته بودند، فرصت خرید این محصول ماموت خودرو را پیدا کردند. این خودرو با قیمت نهایی ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان در دسترس قرار گرفت تا بین گران‌ترین خودروهای وارداتی جدید بازار ایران جا بگیرد. البته قیمت جتا VS7 در بازار آزاد حتی بیشتر از این است و در محدوده 3.2 میلیارد تومان قرار دارد؛ قیمتی که احتمالاً عده بسیاری آن را برای یک شاسی بلند چینی بیش از حد بدانند.