فورد موستانگ GTD

فورد موستانگ GTD، هیولای 800 اسب بخاری و گران قیمت آمریکایی معرفی شد

فورد موستانگ GTD به‌عنوان یک هیولای 800 اسب بخاری و گران قیمت آمریکایی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو تولید محدود Ford Mustang GTD آشنا می‌شویم.

فورد از موستانگ GTD مدل 2025 پرده برداشت که یک نسخه جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای GT3 محسوب می‌شود. فورد قصد دارد این خودرو تولید محدود خود را با قیمت حدود 300 هزار دلار در ماه‌های پایانی سال 2024 یا ماه‌های ابتدایی سال 2025 روانه بازار کند. در ادامه با مشخصات و امکانات محصول جدید فورد آشنا می‌شویم.

مشخصات فورد موستانگ GTD

فورد موستانگ GTD به یک موتور 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ در جلو مجهز شده که همان پیشرانه شلبی GT500 است. هرچند در حال حاضر میزان خروجی این پیشرانه مشخص نشده، اما فورد قصد دارد میزان خروجی آن را به بیش از 800 اسب بخار برساند و آن را به قدرتمندترین موستانگ تولیدی جاده‌ای تاریخ تبدیل کند.

فورد موستانگ GTD

در حالی که پیشرانه موستانگ GTD در جلو تعبیه شده، اما طراحان برای دستیابی به توزیع وزن 50-50 تصمیم گرفتند تا گیربکس را در عقب نصب کنند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط یک میل‌گاردان فیبر کربنی به گیربکس 8 سرعته دو کلاچه ترنسل اکسل منتقل شده و پس از آن به چرخ‌ها می‌رسد.

فورد موستانگ GTD

این خودرو از سیستم کنترل کشش متغیر منحصربه‌فردی بهره می‌برد که در حالت رانندگی پیست می‌تواند قدرت پیشرانه و میزان دخالت کنترل کشش را تغییر دهد تا رانندگان قادر باشند این خودرو را طبق توانایی‌ها خود در پیست تنظیم کنند.

فورد موستانگ GTD

فورد برای این خودرو تعلیق نیم فعالی را در نظر گرفته که ارتفاع و نرخ نوسان فنرها را با کمک‌فنرهای تطبیقی سوپاپ‌دار تنظیم می‌کند. در واقع این سیستم قادر است ارتفاع خودرو را در حالت پیست حدود 40 میلی‌متر کاهش دهد.

طراحان سیستم خنک‌کننده ترنس‌اکسل، سیستم کنترل هیدرولیک و کمک‌فنرهای پوشراد را در بخش صندوق نصب کردند و به همین دلیل دیگر فضای بار وجود ندارد. ضمن این‌که طراحان، ورودی‌های هوایی را در پایین شیشه عقب ایجاد کردند تا این قسمت را به‌خوبی خنک سازند.

فورد موستانگ GTD

فورد موستانگ GTD در جلو از لاستیک‌های 325 میلی‌متری و در عقب از لاستیک‌های 345 میلی‌متری به‌همراه رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شده بهره می‌برد. ضمن این‌که مشتریان می‌توانند برای این خودرو رینگ‌های منیزیومی با پره‌های Y شکل را نیز سفارش دهند. قدرتمندترین موستانگ تاریخ به‌شکل استاندارد به ترمزهای کربن سرامیکی برمبو مجهز شده است.

Ford Mustang GTD

فورد با استفاده از فیبرکربن در بخش‌های زیادی از بدنه نظیر دیفیوزر عقب، در صندوق عقب، سقف، رکاب‌ها، گلگیرها، کاپوت و اسپلیتر جلو توانسته وزن این خودرو را به‌میزان چشمگیری کاهش دهد.

همچنین برای فورد موستانگ GTD امکان سفارش پکیج آیرودینامیک نیز فراهم شده که شامل بال عقب فعال، سینی زیر فیبر کربنی و فلپ‌های جلو با کنترل هیدرولیکی می‌شود. ضمن این‌که مشتریان می‌توانند هر رنگی را طبق سلیقه خود برای بدنه این خودرو سفارش دهند.

Ford Mustang GTD

فورد برای کابین این محصول جدید خود از فیبرکربن، چرم و جیر استفاده کرده و توانسته نمای جذابی را به‌وجود آورد. صندلی‌های عقب این خودرو نیز حذف شده و اکنون سرنشینان از صندلی‌های ریکارو بهره می‌برند. فورد برای این خودرو یک پکیج سفارشی را نیز در نظر گرفته که پدال‌های تعویض دنده، شیفتر چرخان روی کنسول و پلاک شماره ساخت که تمام آنها از جنس تیتانیوم هستند را شامل می‌شود.

Ford Mustang GTD

طبق اعلام یکی از مهندسان فورد، این شرکت قصد دارد با این محصول رکورد کمتر از 7 دقیقه را در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت برساند. بدنه این خودرو همانند سوپرکار فورد GT در کارخانه فلت راک فورد و پیشرانه آن نیز در کارخانه دیربورن به تولید خواهد رسید. البته کارخانه مالتی‌متیک در کانادا وظیفه مونتاژ نهایی آن را بر عهده خواهد داشت.

Ford Mustang GTD

مدیر اجرایی فورد در خصوص فورد موستانگ GTD عنوان کرد این خودرو قرار است تصوراتی که از یک سوپرکار وجود دارد را حذف کرده و تصورات جدیدی را جایگزین کند. این خودرو برای پیست مهندسی نشده، در واقع یک خودرو مسابقه‌ای ویژه تردد در جاده است. این خودرو از همان تکنولوژی مسابقه‌ای موستانگ GT3 بهره می‌برد و قرار است اکنون آن را به جاده‌ها بیاورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*