مشخصات سهند G

مشخصات فنی و امکانات سهند G، سدان جدید پارس خودرو رسما اعلام شد

مشخصات و امکانات جدیدترین ماشین سدان پارس خودرو به نام سهند G رسما اعلام شد. سهند جی نسخه پیشرفته‌تر سهند S است و امکانات بیشتری دارد.

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر، شرکت سایپا سدانی به نام ساینا را رونمایی کرد تا جایگزین پراید شود. اواخر دهه 90 و اوایل دهه 1400 نیز شرکت پارس خودرو، سری جدید ساینا S را با نام سهند معرفی کرد و حالا طبق آخرین اخبار خودرو، به زمان عرضه سهند G به‌عنوان نسخه مجهزتر سهند S نزدیک‌تر شده‌ایم.

از آنجایی که شرکت سایپا، محصولاتی مقرون‌به‌صرفه تولید می‌کند، نباید انتظار محصولی فوق‌العاده و مدرن از این شرکت داشت. اما باید گفت این محصول جدید در واقع تیپ فول آپشن از نسخه دنده‌ای سدان پارس خودرو است.

مشخصات فنی و امکانات سهند G

همانطور که می‌دانید در هفته‌های گذشته، پیش فروش سهند S آغاز شد؛ از این رو انتظار می‌رود که در روز‌های آتی، شاهد حضور این خودرو‌ جدید در جاده‌ و خیابان‌های کشور باشیم.

مشخصات فنی و امکانات سهند G

سدان جدید پارس خودرو از لحاظ فنی و ظاهری تفاوت‌های بسیاری با نسخه‌های پیشین ندارد. نسخه دنده‌ای این سدان جدید تنها به مدل‌های سهند S و سهند G محدود می‌شود و در واقع سهند G نسخه بالا‌رده‌تر سهند S به‌همراه جعبه دنده دستی است.

سهند G دارای جدیدترین موتور خودرویی با کد شناسایی M15GSI است. این موتور مجهز به سیستم زمان‌بندی سوپاپ و دریچه گاز برقی قادر به تولید قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن‌متر بوده که این قدرت را از طریق جعبه دنده پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

پیشرانه M15GSI، همان پیشرانه M15 گروه سایپا است که قبلا زیر کاپوت محصولاتی چون کوییک و ساینا نصب می‌شد. اما این موتور جدید، نسبت به سری‌های قبلی خود تغییرات فنی بسیاری کرده که باعث شده راندمان گشتاور بهبود پیدا کند. لازم به ذکر است که پیشرانه M15 در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک یکسان خواهد بود.

با وجود آن که تغییرات بسیاری در سرسیلندر، منیفولد و هدرز به‌وجود آمده، اما همچنان این پیشرانه به‌روز و مدرن نیست و تا رسیدن به استاندار‌های روز دنیا فاصله بسیاری دارد. با توجه به کاتالوگی که پارس خودرو منتشر کرده، قسمت کابین و امکانات سهند G نسبت به نسخه‌های پایین‌تر خود، تغییرات آنچنانی نداشته و ما همچنان شاهد متریالی خشک و معمولی هستیم.

به‌طور کلی سهند G دارای امکاناتی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه‌های جانبی برقی و سنسور دنده عقب است که در سهند S هم شاهد آنها بودیم.

از سوی دیگر، سهند G داری امکانات جدیدی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه‌های تاشو برقی به‌همراه گرم‌کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی‌مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه‌ای و دو بلندگوی عقب است که باعث می‌شود برتری بیشتری نسبت به نسخه S داشته باشد.

در انتها می‌توانید کاتالوگ مشخصات و امکانات پارس خودرو سهند G را مشاهده کنید:

مشخصات سهند G

همچنین بخوانید:
تارا با موتور ۳ سیلندر + مشخصات فنی و قیمت احتمالی کی ام سی جی 7 – KMC J7 جدید با امکانات بیشتر رونمایی شد