شایعه آیفون ۱۶

جدیدترین شایعه‌ها در رابطه با آیفون ۱۶؛ هر آنچه باید بدانید

طبق گزارش‌های اخیر، انتظار می‌رود که در اواخر شهریور ماه سال ۱۴۰۳ شرکت اپل گوشی هوشمند آیفون سری ۱۶ را رونمایی کند. پس احتمالاً شاهد شایعاتی درباره انواع مدل‌های جدید سری آیفون ۱۶ پلاس، پرو و پرومکس باشیم. نظرات مختلفی در رابطه با ویژگی‌های احتمالی این مدل مطرح شده که تا اعلام معرفی رسمی اپل، به جزئیات مهم آیفون ۱۶ و شایعات اخیر آن خواهیم پرداخت.

اگر با دریافت وام موبایل، قصد خرید آیفون ۱۶ را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را از جدید‌ترین شایعه‌های آیفون ۱۶ مطلع کنیم.

تغییرات چشم‌گیر پردازنده آیفون ۱۶

آیفون سری ۱۵ پرومکس با پردازنده سه نانومتری A17pro bionic از قابلیت‌های بسیاری برخوردار بود. اپل با همکاری شرکت‌های ساخت بازی، قصد دارد تا باز‌های کنسولی آخرین نسل ۹ را ارائه دهد. طبق جدیدترین شایعه‌های مرتبط با آیفون ۱۶ می‌توان گفت که اپل سعی دارد، A18 آیفون را در همه نسخه‌های پردازنده به کار گیرد. در صورت عملی شدن این تصمیم، آیفون ۱۶ شرکت اپل، نسبت به نسخه‌های قبلی پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت.

ظاهرا سری A18 Pro پردازنده بزرگتری نسبت به پردازنده A17، در iPhone 15 دارد و ترانزیستورهای بیشتری را به صورت آفلاین، مرتبط با هوش مصنوعی فراهم کرده است. عملکرد آفلاین با هوش مصنوعی به ظرفیت RAM بالایی نیاز دارد. خوشبختانه قابلیت‌های کاربردی استفاده شده در پردازنده آیفون ۱۶ تمامی این گزینه‌ها را مهیا می‌کند. به عنوان مثال اولین کارکرد هوش مصنوعی به روش آنلاین با مدل پیشرفته Gemini Nano در پیکسل ۸ پرو گوگل انجام شد. این تکنولوژی کارهای اختصاصی نظیر خلاصه کردن مطالب را بر عهده داشت.

سخت افزار رو به بهبود آیفون ۱۶

از دیگر شایعات جنجالی این است که بخش تنظیمات سخت‌افزاری آنچنان جهشی نخواهد داشت و هدف شرکت اپل، بیشتر رفع نواقص مشکل‌ساز در آیفون سری ۱۵ و همچنین بهبود عملکرد مدل‌های جدید است.

از جمله اصلی‌ترین نواقص مدل ۱۵، داغ شدن صفحه آن بود که با به‌روزرسانی تنظیمات مربوط به بخش iOS و محدودیت مربوط به عملکرد قدرت پردازنده آن، این مشکل به طور کلی برطرف شد. شایعات دیگری نیز در رابطه با آیفون ۱۶ وجود دارد که ادعا می‌شود شرکت اپل، جهت فعال کردن آپدیت خنک‌سازی سری ۱۶، از گرافن (Graphene) استفاده کرده است.

احتمال نبود دکمه اکشن آیفون ۱۶

با توجه به رندرهای پخش‌شده آیفون، درصد بالایی از این احتمال وجود دارد که دو نسخه iPhone 16 و پرومکس، اندازه صفحه نمایششان به ابعاد بزرگتری افزایش یابد. به طور کلی صفحه آیفون ۱۶ با میانگینی به اندازه ۶/۳ اینچ و نسخه پرومکس این مدل ممکن است تبدیل به ۶/۹ اینچ شود.

طبق احتمالات اخیر و بررسی اخبار موجود در دنیای تکنولوژی، گزینه اکشن ویژگی شخصی‌سازی آیتم‌های مهمی را به سیستم‌ها اضافه می‌کند اما رندر اپل از قابلیت گزینه اکشن برخوردار نخواهد بود و تفاوتی در تنظیمات آن ایجاد نخواهد کرد.

آپدیت فناوری Presto در آیفون ۱۶

شرکت اپل فناوری نوین Presto را با نتایج موفقیت آمیزی پشت سر گذاشته است که در آینده استفاده از قابلیت این فناوری را میسر می‌سازد. پس از ساخت مدل iPhone 15 و مشکلات داغی سطح آن، اپل با تکنیک آپدیت آیتم‌های مهم، مشکل به وجود آمده در کیفیت و عملکرد گوشی را برطرف کرد.

ساخت پد Presto در نسخه آیفون ۱۶ این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق ارتباط بی‌سیم از بیرون سیستم گوشی خود را به‌روزرسانی کنید. این فناوری با پیشرفت رو به رشد خود در دنیای فناوری برای سایر گجت‌های اپل واچ نیز ارائه می‌شود و در سراسر مراکز و فروشگا‌های برند اپل عرضه خواهد شد.

iOS 18 اختصاصی و هوش مصنوعی در آیفون ۱۶

اپل با توسعه گسترده و وسیع خود در زمینه مدل زبانی چندوجهی، اخبار مهمی را در گزارشات تخصصی به انتشار رسانده است. آموزش به‌کارگیری و استفاده از هوش مصنوعی به همراه مطالب متنی قرارداده شده در تنظیمات و تصاویر مبنی بر فهم کامل، به قدرتمند شدن این سیستم کمک می‌کند.

این مدل زبانی، با مفهوم کلی تصاویر عملکرد منحصربه‌فردی را به نمایش می‌گذارد. شایعات احتمالی می‌گویند اپل با همکاری شرکت‌های Google و Open AI به منظور اهمیت دستیابی به چت‌بات در iOS 18 در حال مذاکره است.

طبق احتمالات دیگر، اپل سعی دارد میکروفون‌های آیفون سری ۱۶ را با میکروفون‌های مجهز‌تری ارتقا ببخشد و قدرت بالای سخت‌افزاری و همچنین نرم‌افزاری را با هوش مصنوعی به تجربه‌ای رضایت‌بخش تبدیل کند. این میکروفون‌ها به طور حتم مقاوم، ضدآب و با کیفیت بالا خواهند بود.

پردازنده دوربین اختصاصی آیفون ۱۶

پس از ثبت و تصویربرداری دوربین، پردازش آن نقش بسزایی را در تولید تصاویر باکیفیت و زیبا ایفا می‌کند. شرکت اپل ظاهرا به طراحی‌های بخش ISP و پرازنده‌های دوربین مشغول است. جالب است بدانید، پردازنده تصاویر آیفون‌های اپل، توسط شرکت معروف سونی صورت می‌گیرد و اپل هیچ‌گونه نقشی در تامین این پردازنده‌ها ندارد.

از جمله شرکت‌های موفق دیگر نظیر گوگل، جدا از بخش سخت‌افزاری گوشی، قابلیت گزینه پردازش‌های ابری را نیز برای طرفداران خود فراهم ساخته‌اند. iphone16 نیز ممکن است از تجهیزات این مدل پردازنده دوربینی، جهت ثبت بهتر کیفیت تصاویر برخوردار شود.

از دیگر احتمالات مهم در دسترس، مجهز شدن iPhone 16 به دوربین اولترا واید ۴۸ است. سری آیفون ۱۶ پرو احتمالا از دوربین tetraprism کمپانی استفاده می‌کند و زوم جدید این دوربین ارتقا می‌یابد.

پشتیبانی از وای‌فای نسل 7 و اینترنت 5G

بر اساس شایعات جدید، گفته می‌شود که آیفون ۱۶ پرو و پرومکس به پشتیبانی نسخه جدیدی از وای‌فای ۷ مجهز شده‌اند. این مدل به قابلیت مودم کوالکام اسنپدراگون X75 نیز دسترسی خواهد داشت. با در نظر گرفتن سرعت 5G این مودم در مقایسه با مودم X70، می‌توان نتیجه گرفت که قدرت عملکرد بیشتری را داراست. به نظر می‌رسد بهینه‌سازی در مصرف باتری نیز به میزان قابل توجهی تغییر یابد.

شایعه آیفون ۱۶

سخن پایانی

خرید گوشی شرایطی در تهران با وام موبایل بسیاری رایج شده است. آیفون هم از گوشی‌های پرطرفداری به شمار می‌آید که به زودی مدل جدیدش عرضه می‌شود. بر اساس احتمالات گفته‌شده، آیفون سری ۱۶ با طرحی مشابه با نسخه‌های قبلی خود به بازار عرضه می‌شود. با این تفاوت که گزینه‌های مهمی از جمله باتری، دوربین و پردازنده آن با بهبود عملکرد تولید خواهند شد.

در نهایت تا زمان معرفی آیفون ۱۶ توسط اپل، نمی‌توان به طور حتم در رابطه با مشخصات و امکانات آن اظهار نظر کرد. بنابراین تا عرضه شدن این مدل به بازار منتظر بمانید تا اطلاعاتی کامل از منابعی معتبر را در اختیارتان قرار دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*