بررسی شبکه تون

بررسی شبکه تون (TON) و آینده ارز دیجیتال Toncoin

پیشرفت‌های غیرقابل توقف تلگرام منجر به ظهور بلاک چین قدرتمند TON شد. در ادامه به بررسی شبکه تون و آینده رمزارز تون کوین می‌پردازیم.

همه چیز زیر سر پاول دورف، موسس و مدیرعامل تلگرام است. منظور از همه چیز، راه اندازی شبکه‌ای قدرتمند و پویا به نام TON و توسعه و گسترش آن در راستای وصول به اهدافی است که گوشه کوچکی از آن را امروز شاهدیم. توسعه بازی‌های تلگرامی و راه‌اندازی توکن آنها بر روی شبکه تون باعث محبوبیت مضاعف آن شده است.

بررسی شبکه تون – TON

تیم پرتلاش و خلاق تلگرام به رهبری آقای دورف، پروتکل بلاکچین تون را توسعه داد تا با ایجاد آن بتواند یک سیستم ارتباطات و پرداخت مبتنی بر بلاک چین را با سرعت بالا، مقیاس پذیری مطلوب و امنیت فوق العاده به کاربران هدیه دهد. داستان شیرین و خواندنی ظهور و اوج گیری شبکه TON را در ادامه از دست ندهید.

دنیای بلاکچین در فاز توسعه قرار دارد و روز به روز پروژه‌ها و پروتکل‌های متعددی شانس خود را برای ثبت شدن در تاریخ ارزهای دیجیتال و آینده درخشان آن امتحان می‌کنند. هر یک از این پروژه‌های نوظهور در تلاشند تا چشم اندازی خاص و راه حلی منحصر به فرد ارائه دهند اما آیا همگی در مسیری که به آن ورود کرده‌اند، موفق می‌شوند؟

یکی از موفق ترین ماجراجویی‌های بلاکچینی مربوط می‌شود به تیم توسعه دهنده پیام رسان محبوب تلگرام! شبکه TON که کوتاه شده Telegram Open Network است، نوظهور و جاه طلبانه اهداف خود را دنبال می‌کند و در مسیر پرفراز و نشیبی که پیش رو داشته، دستاوردهای فوق العاده‌ای کسب کرده است. بیایید نگاهی به شبکه موفق تون بیندازیم و آینده ارز دیجیتال تون کوین را بررسی کنیم.

شبکه بلاکچین TON

بررسی شبکه تون

پس از موفقیت‌های پی در پی تلگرام، پاول دورف تصمیم گرفت شبکه بلاک چین خود را با نام تون، راه‌اندازی کند. همان‌طور که گفته شد، هدف اصلی از توسعه این پروتکل، ایجاد یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین بوده تا بتواند با سرعت بالا، مقیاس پذیری مطلوب و امنیت زیاد، چالش‌های کاربران را حل کند.

به عبارت دیگر، تون راه‌اندازی شده تا بتواند در هر ثانیه، میلیون‌ها تراکنش را پردازش و آپشن‌های مهمی نظیر قراردادهای هوشمند، ارسال پیام‌ها و سرویس‌های متنوع دیگرش را پشتیبانی کند. با این اوصاف سه مولفه سرعت بالا، امنیت مطلوب و مقیاس پذیری فوق العاده اجزای حیاتی این پروتکل موفق هستند.

بیشتر بخوانید:

معرفی ربات داگز – Dogs ؛ پدیده بازی های ایردراپی تلگرام + لینک عضویت

ساختمان شبکه تون و اجزای اصلی آن

شبکه TON سه عنصر اساسی و بنیادین دارد که بدون آنها معنایش را از دست می‌دهد. در ادامه به توضیح مختصر بلاک چین، قراردادهای هوشمند و شبکه مستندات این پروژه می‌پردازیم:

1. بلاک چین

شبکه تون به منظور ذخیره سازی و تأیید تراکنش‌ها و اطلاعات از بلاک چین بهره می‌گیرد. سیستم بلاکچین TON شباهت زیادی به بیت کوین دارد و اطلاعات را در بلاک‌های متوالی ذخیره می‌کند.

2. قراردادهای هوشمند

با استفاده از شبکه تون می‌توان قراردادهای هوشمند را بدون دردسر اجرا کرد. چنین قراردادهایی بدون نیاز به واسطه‌گری، قوانین و شروطی بین افراد مختلف را اجرا می‌کنند و بر این اساس تراکنش‌ها مبتنی بر شروط قراردادها انجام خواهند شد.

3. شبکه مستندات

پروتکل تون به کمک شبکه مستندات قدرتمندی که برایش در نظر گرفته شده، به کاربران امکان ارسال و دریافت پیام‌ها را به صورت امن و رمزنگاری شده می‌دهد.

بلاک چین تون چه ویژگی‌های مهمی دارد؟

در سال 2018 میلادی بودیم که پاول دورف تصمیم گرفت شبکه تون را با هدف افزایش سرعت، بهبود امنیت و مقیاس پذیری بالا در قالب یک بلاک چین موفق راه‌اندازی کند. این پروژه که توسط کیف پول تلگرام توسعه یافت، توانست در مدت زمانی کوتاه به محبوبیت بالایی دست یابد. در ادامه به ذکر مهمترین ویژگی‌های TON می‌پردازیم:

بررسی شبکه تون

1. پیاده سازی قراردادهای هوشمند

اجرا و پیاده سازی قراردادهای هوشمند در شبکه تون یکی از ویژگی‌های مهمی است که قوانین و شروط بین افراد مختلف را بدون نیاز به واسطه پیش می‌برد. کاربران به کمک قراردادهای فوق، تراکنش‌هایی را بر اساس شروط قرارداد انجام خواهند داد.

2. سرعت بالا

از ویژگی‌های کلیدی شبکه تون، سرعت بالای آن است. تراکنش‌ها در این بلاکچین با سرعت زیاد انجام می‌شود و در کوتاه ترین زمان ممکن، برنامه‌های پیچیده و حجیم را به نتیجه می‌رساند.

3. مقیاس پذیری مطلوب

نقطه قوت بلاک چین تون، مقیاس پذیری بالای آن است که باعث شده تعداد زیادی تراکنش را در حضور کاربران متعدد به صورت بهینه پردازش کند.

4. حریم خصوصی

متاسفانه برخی از شبکه‌های بلاک چین، جزئیات اطلاعات تراکنش کاربران را در معرض نمایش عموم قرار می‌دهند حال آنکه TON به حریم خصوصی کاربرانش متعهد و پایبند است و رمزنگاری اطلاعات و امنیت تراکنش‌ها را جزو خط قرمزهایش می‌داند.

5. توکن TON

مثل بسیاری از بلاک چین‌های مطرح دنیای کریپتو، تون هم توکن بومی خود را دارد. این توکن در اکوسیستم پهناور بلاک چین TON برای تراکنش‌ها، پرداخت‌ها و سایر مبادلات به کار گرفته می‌شود.

ظرفیت بلاکچین تون گسترده است و می‌تواند پتانسیل خود را به مرور زمان نشان دهد. در ابتدای راه‌اندازی این شبکه تصمیم گرفته شد خدمات متنوعی از جمله پرداخت‌ها، ارسال پیام و برنامه‌های تحت وب به آن افزوده شود ولی به مرور زمان برخی از فعالیت‌ها متوقف شد. امروز شاهد استقرار مینی اپلیکیشن‌هایی هستیم که موفق به عرض اندام در بستر تون شده‌اند. آینده شبکه اختصاصی تلگرام روشن است و به زودی اتفاقات خوبی برای آن رقم خواهد خورد.

بیشتر بخوانید:

بازی تلگرامی سی ای ایکس (CEX.IO) چیست + آموزش بازی و لینک عضویت

نگاهی به پیشینه بلاکچین تون

بررسی شبکه تون

ماجرای پر فراز و نشیب شبکه TON از سال 2018 میلادی آغاز شد. موسس و مدیرعامل پیام رسان محبوب تلگرام، پاول دورف ایده راه‌اندازی پلتفرمی به نام Gram را به منظور انجام پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین مطرح کرد تا انقلابی اساسی در تراکنش‌های مالی ایجاد کند.

هدف آقای دورف، ارائه راه حلی سریع، امن و کم هزینه با مقیاس پذیری بالا برای انجام تراکنش‌های مالی بود تا افراد مختلف به وسیله آن مبادلات مالی خود را راحت و آسان انجام دهند. پلتفرم گرام قرار بود از طریق توکن بومی خود به نام Gram Coin تراکنش‌های فوق را تسهیل کند اما این ایده با شکست مواجه شد و تغییر شکل پیدا کرد.

تیر گرام کوین به سنگ خورد

جالب اینجاست که Gram Coin موفق شد در مدت زمانی کوتاه به محبوبیت بالایی بین کاربران دست پیدا کند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که به زودی تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال ترند بازار خواهد شد اما ورق برگشت و تیر این رمزارز تازه وارد به سنگ خورد. یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی این رمزارز، قوانین سختگیرانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بود که باعث شد گرام کوین به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شود.

خوردن برچسب اوراق بهادار روی پیشانی Gram Coin مانع از انجام عرضه اولیه آن شد و ضربه بزرگی بر پیکره آن وارد کرد. سال 2020 خبر لغو پروژه فوق منتشر شد و به تاریخ پیوست.

تون از دل Gram بیرون آمد

شاید لغو پروژه گرام شکست بزرگی برای دورف و تیم توسعه دهنده تلگرام محسوب شود اما آنها ناامید نشدند و با سختکوشی فراوان به فکر توسعه شبکه قدرتمندتری افتادند. دورف با ایمان به راه‌اندازی یک شبکه قوی توسعه TON را آغاز کرد و با تمرکز روی جانشین گرام، تصمیم گرفت دایره خدمات‌دهی آن را افزایش دهد.

حالا بلاکچین تون خدمات مختلفی از جمله پرداخت‌ها، قراردادهای هوشمند و ذخیره سازی داده‌ها را ارائه می‌دهد و روز به روز دایره فعالیت‌هایش را توسعه می‌دهد.

مشخصه بارز تون: مقیاس پذیری توأم با قدرت

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از خصیصه‌های بارز شبکه قدرتمند تون، مقیاس پذیری و سرعت مطلوب پردازش تراکنش‌ها است. بلاک چین TON دارای یک شبکه اصلی و چندین زنجیره جانبی است تا بتواند تراکنش‌ها را به صورت موازی پردازش کند و سرعت و کارایی بالایی از خود نشان دهد.

مقیاس پذیری فوق العاده به این بلاک چین اجازه می‌دهد با وجود کاربران بی‌شمار و حجم بالای تراکنش‌ها، فعالیت روتین و عادی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

راه اندازی شبکه اصلی TON بیانگر تعهد صادقانه

گفتیم که Gram Coin نتوانست راهی که آغاز کرده را به پایان برساند و به همین خاطر در سال 2020 خبر لغو شدن این پروژه منتشر شد. در همین سال تیم توسعه دهنده تلگرام به رهبری پاول دورف تسلیم نشدند و شبکه جدیدی با ویژگی‌های تازه و خدمات متنوع معرفی کردند.

بلاکچین تون که از خاکستر Gram Coin متولد شده بود با موفقیت راه‌اندازی شد و کاربران توانستند تراکنش‌های خود را با آن انجام دهند. رهبر محبوب تلگرام با راه‌اندازی شبکه جدید به کاربران خود نشان داد که ایفای تعهد برایش از هر چیزی مهمتر است. امروز شاهد هستیم که اهداف بلندپروازانه تلگرام به واقعیت تبدیل شده و اعتماد کاربران را جلب کرده است.

جامعه تون به عنوان موتور محرکه

یکی از نقاط قوت بلاکچین تون، جامعه پویا و گسترده‌ای است که شامل توسعه دهندگان، کارآفرینان و علاقه‌مندان به شبکه می‌شود. یکی از عوامل مهم رشد و پیشرفت پروژه فوق، اجتماع وفادار و پرشوری است که در اکوسیستم پویای تون فعالیت می‌کنند. اعضای این جامعه در حال طراحی و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز هستند و تمام هم و غم خود را صرف پیشرفت شبکه خواهند کرد.

چالش‌ها و فرصت‌های شبکه TON

شبکه رو به توسعه تون همچون کودکی نوپا است که تازه راه رفتن را آموخته و در حال برداشتن گام‌های مهم و اساسی در حوزه ارزهای دیجیتال است. چالش‌های زیادی پیش روی این اکوسیستم وجود دارد که مهمترین آنها رقبا و پذیرش نزد عموم مردم است. علیرغم سنگ‌اندازی‌های بسیار، بلاکچین تون پتانسیل زیادی برای رشد دارد و می‌تواند در آینده نزدیک بازیگر مهمی در مارکت رمزارزها باشد.

بیشتر بخوانید:

بازی تلگرامی میم فای کوین (MemeFi Coin) چیست + آموزش بازی و لینک عضویت

توکن بومی Toncoin

بررسی شبکه تون

بلاک چین قدرتمند تون که این روزها میزبان پروژه‌های بسیاری است، توکن بومی به نام تون کوین دارد که از جمله کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تراکنش ها: به منظور پرداخت هزینه تراکنش ها در شبکه TON نیاز است از توکن بومی Toncoin استفاده کنیم. تراکنش‌های نامبرده می‌توانند شامل انتقال وجه بین حساب‌ها، پرداخت هزینه کالاها و خدمات یا تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز باشند.
  • کارمزدها: آن دسته از توسعه دهندگان نرم افزارهای غیرمتمرکز که نیاز به استفاده از منابع شبکه دارند باید مقداری کارمزد بپردازند که این کار باعث حفظ امنیت و کارایی شبکه می‌شود.
  • حکمرانی: افرادی که تون کوین دارند می‌توانند در خصوص نحوه مدیریت و اداره شبکه رأی دهند. رأی‌گیری‌ها برای پیشنهادات ارتقای پروتکل‌ها، انتخاب اعتبارسنجی‌ها و تعیین پارامترهای شبکه می‌شود.
  • انگیزه: از توکن تون کوین برای تشویق مشارکت در بلاک چین TON استفاده می‎‌شود. برای مثال اعتبارسنج‌ها پس از اتمام وظیفه خود مقداری تون کوین پاداش می‌گیرند.

مزایای ارز دیجیتال تون کوین چیست؟

نخستین مزیت مهمی که می‌توان نام برد، سرعت بالا در شبکه است. تراکنش‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن و تنها در عرض چند ثانیه نهایی خواهند شد. همچنین کارمزدها در این شبکه بسیار پایین بوده و به همین دلیل گزینه‌ای جذاب برای پرداخت‌های خرد است.

شبکه تون قادر است بدون افت کارایی، حجم بسیاری از تراکنش‌ها را پردازش کند و به دلیل برخورداری از امنیت بالا در برابر حملات هکری مقاوم باشد.

همچنین بخوانید:
ربات Major با حمایت رسمی موسس تلگرام به شما ارز دیجیتال استارز می‌دهد + آموزش و لینک عضویت بازی تلگرامی بلوم (Blum) چیست + آموزش بازی و لینک عضویت بازی تلگرامی تایم فارم (Time Farm) چیست + آموزش بازی و لینک عضویت بازی تلگرامی یس کوین (Yescoin) چیست + آموزش بازی و لینک عضویت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*