تکنولوژی تعویض باتری خودروساز چینی نیو

خودروساز چینی با معرفی نسل جدید تکنولوژی تعویض باتری، صنعت خودرو را متحول می‌کند

خودروساز چینی نیو از نسل جدید تکنولوژی تعویض باتری رونمایی کرد. این فناوری بالاخره عملاً به مشکل شارژ باتری خودروهای برقی خاتمه می‌دهد.

تامین شارژ کماکان یکی از نقاط ضعف اصلی خودروهای برقی است که عده بسیاری را از خرید این خودروها منصرف می‌کند. در راستای رفع آن خودروسازان مختلف تکنولوژی‌های شارژ پیشرفته‌تر توسعه داده‌اند یا حتی به راهکار تعویض باتری روی آورده‌اند. «نیو» (Nio) یکی از همین خودروسازان است که بر اساس اخبار خودرو، به‌تازگی نسل چهارم ایستگاه‌های تعویض و شارژ باتری خود را در شهرهایی از جمله گوانگژو، آن‌هوئی و لوآن راه‌اندازی کرد. به ادعای این شرکت، ایستگاه‌های مذکور افزایش چشمگیر سرعت تعویض باتری را تجربه کرده‌اند و حالا به محصولات برندهای مختلف خدمات ارائه می‌کنند.

رونمایی از نسل جدید تکنولوژی تعویض باتری نیو

تکنولوژی جدید تعویض باتری نیو پیشرفتی 22 درصدی در سرعت تعویض باتری را رقم زده است. در بهترین حالت، تعویض باتری با این تکنولوژی فقط 2 دقیقه و 24 ثانیه زمان می‌برد؛ موضوعی که شاید از دید عده بسیاری تعویض باتری را به‌جای شارژ باتری به شیوه مرسوم توجیه‌پذیر کند. با عرضه خودروهای برقی متعدد نظیر آریزو 5 برقی، کی ام سی J7 برقی و چانگان ایدو برقی در بازار کشور، تامین شارژ برای رانندگان ایرانی هم اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

تکنولوژی تعویض باتری خودروساز چینی نیو

ظرفیت ایستگاه‌های این خودروساز چینی برای ارائه خدمات افزایش پیدا کرده است و با 23 محفظه برای نگهداری باتری، حالا می‌توانند روزانه تا 480 باتری را تعویض کنند. تعداد محفظه‌های نسل‌های دوم و سوم این ایستگاه‌ها به ترتیب تا 13 و 21 عدد محدود می‌شد.

هر کدام از جایگاه‌های نیو از 6 سنسور لیدار و 4 چیپ اورین ایکس و در نتیجه 1016 ترافلاپس توان محاسباتی برخوردارند. به‌لطف همین، می‌توانند با سرعت بالا و به‌صورت خودکار باتری خودرو برقی را تعویض کنند.

تکنولوژی تعویض باتری خودروساز چینی نیو

علاوه بر همه این پیشرفت‌های فنی، جایگاه‌های نسل جدید تعویض باتری این شرکت حالا از خودروهای الکتریکی برندهای مختلف پشتیبانی می‌کنند. چری، جیلی، چانگان و گک یا جی ای سی برخی از خودروسازانی‌اند که طی ماه‌های گذشته آغاز همکاری خود با نیو را اعلام کرده‌اند.

نیو تا به اینجا شبکه‌ای متشکل از 2 هزار و 432 ایستگاه تعویض باتری ماشین الکتریکی و 22 هزار و 633 جایگاه شارژ را در اقصی نقاط چین توسعه داده است. در این بین، 804 ایستگاه تعویض باتری با سرعت بالا و 1650 جایگاه سوپرشارژ پرسرعت تاسیس شده‌اند. با این حال، این خودروساز چینی کماکان به توسعه شبکه خود ادامه می‌دهد که می‌تواند تامین شارژ به‌عنوان یکی از معضلات اصلی خودروهای برقی را تا حد چشمگیری رفع کند.

تکنولوژی تعویض باتری خودروساز چینی نیو

گفتنی است که نیو همچنین یک جایگاه سوپرشارژ توان‌بالای 640 کیلوواتی با خنک‌کاری مایع را معرفی کرد. این جایگاه حداکثر جریان 765 آمپر و حداکثر ولتاژ 1000 ولت را ارائه می‌کند و نازل آن با وزن 2.4 کیلوگرم، به راحتی فقط با یک دست قابل جابه‌جایی است.

از دست ندهید:
لیست جدیدترین ماشین خارجی های سامانه خودروهای وارداتی که به‌زودی عرضه می‌شوند آمریکایی‌ها با تکنولوژی باتری الماسی، دنیای خودروهای برقی را عوض می‌کنند سوزوکی جیمنی وارداتی؛ معرفی ویدیویی شاسی بلند آفرودی و پرطرفدار ژاپنی نسل جدید بی ام و X3 با طراحی بحث‌برانگیز رسماً معرفی شد درحالی که چینی‌ها بازار ایران را تسخیر کرده‌اند، ترکیه برای خودروهای چینی تعرفه سنگین وضع کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*