چانگان ایدو برقی - Eado EV460 سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

چانگان ایدو برقی، محصول وارداتی جدید سایپا به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمد

نسخه برقی سدان چانگان ایدو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو حاضر شد. چانگان Eado EV460 یکی از چندین خودرو وارداتی جدید سایپا از برند چانگان است.

سایپا در دور جدید واردات محصولات مختلفی از برند چانگان را به کشور می‌آورد. تا به اینجا دو کراس اوور CS35 پلاس و CS55 پلاس به فروش گذاشته شده‌اند و علاوه بر این‌ها از عرضه محصولات سری UNI از جمله یونی کی، یونی تی و یونی وی اطلاع پیدا کرده‌ایم. چانگان ایدو برقی هم که زمزمه‌های واردات آن به ایران به گوش رسیده بود، به‌تازگی در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در غرفه سایپا حضور پیدا کرد تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک هرچه بهتر با آن آشنا شوند.

چانگان ایدو برقی در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، سایپا چانگان ایدو EV460 را در کنار چانگان دیپال SL03 EV-R و چانگان ای استار به نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1402 آورده است. این خودرو تمام برقی چینی که در سال 2018 راهی بازار چین شد، در راه کشورمان است تا قدمی در راستای همگام شدن آن با تحولات روز صنعت خودرو بردارد؛ هرچند مثل همیشه قیمت تمام شده، هزینه‌ها و نبود زیرساخت بعضی از دغدغه‌های موجودند.

طراحی نمای بیرونی Eado EV460

سدان تمام الکتریکی Eado EV460 دارای 4740 میلی‌متر طول، 1820 میلی‌متر عرض و 1530 میلی‌متر ارتفاع است. دو محور آن هم فاصله 2700 میلی‌متری نسبت به یکدیگر دارند. در نمای جلو این محصول وارداتی سایپا چراغ‌های جلو به هم پیوسته و لوگو چانگان که بینشان قرار گرفته است جلب توجه می‌کنند. در نمای عقب هم در پیروی از سایر محصولات اخیر چینی، چراغ‌های عقب از نوع به هم پیوسته یا سرتاسری‌اند. یک نوار مشکی به‌علاوه یک نوار کرومی دیگر این دو چراغ را که فرم یکسانی با چراغ‌های جلو دارند به هم متصل می‌کند.

مشخصات فنی چانگان ایدو تمام برقی

چانگان ایدو الکتریکی قوای محرکه خود را از یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم می‌گیرد که می‌تواند 120 کیلووات برابر با 160 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این موتور به 10.8 ثانیه زمان برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت نیاز است که رقمی مورد انتظار از یک سدان اقتصادی به حساب می‌آید.

یک باتری لیتیوم یونی 47.78 کیلووات ساعتی ساخته شرکت چینی مطرح CATL انرژی مورد نیاز موتور چانگان ایدو برقی را تامین می‌کند و با اتکا به آن، راننده توانایی طی کردن مسافت 405 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد. شارژ باتری تا 80 درصد با استفاده از فست شارژ 50 دقیقه زمان می‌برد، اما مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن در حالت عادی 8.5 ساعت اعلام شده است.

امکانات ایدو EV460 سایپا

کاتالوگ چانگان Eado EV460

در کاتالوگ سایپا به ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)، دستیار ترمز (BA)، ترمز پارک برقی (EPB)، کنترل کشش (TCS)، رصد باد تایر (TPMS)، دستیار حرکت در سربالایی (HSA) و فرمان برقی به‌عنوان برخی از امکانات این سدان چینی وارداتی جدید اشاره شده است.

تاریخ و محل برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

لازم به ذکر است که دورمین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو از تاریخ 23 تا 26 آبان ماه 1402 از ساعت 8 صبح الی 16 بعد از ظهر در سالن‌های 8 و 9 در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود.

نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز درباره طراحی و مشخصات فنی چانگان ایدو برقی، محصول وارداتی جدید سایپا چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*