چانگان یونی وی

چانگان یونی وی (UNI-V) ، یک سدان چینی جذاب با طراحی جسورانه

چانگان یونی وی (UNI-V) معرفی شد. این سدان چینی جدیدترین محصول از سری محصولات یونی چانگان محسوب می‌شود که از ظاهری جذاب و اسپرت بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چینی چانگان به صورت رسمی از جدیدترین محصول از سری یونی خود با نام یونی وی (UNI-V) پرده برداشت. پیش از این، این خودروساز از یونی تی و یونی کی نیز پرده‌برداری کرده بود که به عنوان نسل جدید محصولات چانگان محسوب می‌شوند. چانگان برای این سری از محصولات خود از زبان طراحی ویژه‌ای استفاده کرده و به همین دلیل این خودروها نسبت به محصولات قدیمی این خودروساز مانند چانگان CS35 بسیار متفاوت به نظر می‌رسند. این خودروساز چینی طی سال‌های قبل در نمایشگاه‌های مختلف سبک طراحی خود را در قالب چند کانسپت به معرض نمایش گذاشته بود و اکنون به معرفی مدل‌های تولیدی آنها روی آورده است.

مشخصات چانگان یونی وی (UNI-V)

چانگان یونی وی

چانگان سدان یونی وی را طبق خودرو مفهومی ویژن V طراحی کرده است. به طور کلی چانگان یونی وی از طراحی بسیار جسورانه‌ای بهره می‌برد؛ زیرا طراحان از سبکی رادیکال و منحصربه‌فرد استفاده کردند که نتیجه آن تولید خودرویی کاملا متفاوت با سایر محصولات این خودروساز چینی بود.

چانگان یونی وی

در طراحی این خودرو از عناصر طراحی کراس اوورهای یونی تی و یونی کی استفاده شده که توانسته نمای جذابی را به وجود آورد. در نمای جلو این خودرو شاهد جلوپنجره فریم‌لس هستیم که طراحان آن را به شکل یکپارچه درون سپر قرار دادند و در اطراف آنها نیز چراغ‌های باریک با LEDهای خطی به چشم می‌خورند.

چانگان یونی وی

مواردی چون ورودی‌های هوای بزرگ و اسپلیتر جلو به همراه نسبت‌های ابعادی در فاصله محوری توانستند ظاهری کاملا اسپرت را در این سدان چینی به وجود بیاورند. همچنین برجستگی کناری کاپوت و گلگیرها نیز باعث شدند این خودرو عضلانی‌تر به نظر برسد. در نمای جانبی نیز طراحان با شیب سقف و طراحی هماهنگ صندوق توانستند نمای فست بک را به وجود آورند.

چانگان یونی وی

رینگ‌های آلومینومی جدید با سایر عناصر طراحی این خودرو نیز هماهنگی مناسبی دارند. به طور کلی می‌توان چانگان یونی وی را یک خودرو جذاب و مدرن دانست. همچنین برخی از کارشناسان حوزه خودرو چانگان UNI-V را یکی از زیباترین سدان‌های چینی معرفی کرده‌اند.

چانگان یونی وی

طول چانگان یونی وی 4680 میلی‌متر، عرض آن 1838 میلی‌متر، ارتفاع آن حدود 1430 میلی‌متر و فاصله محوری این خودرو نیز حدود 2750 میلی‌متر اعلام شده است. مهندسان چانگان در خصوص آیرودینامیک این خودرو نیز اعلام کردند چانگان UNI-V از ضریب درگ مناسب و پایینی بهره می‌برد. اسپویلر فعال عقب، چراغ ترمز روی دیفیوزر و چراغ‌های متصل عقب از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. گفتنی است اسپویلر فعال عقب طبق حالت رانندگی و سرعت تنظیم خواهد شد.

چانگان یونی وی

این سدان چینی همانند ظاهر خود از کابینی مدرن و به‌روز نیز بهره می‌برد. طرحان بخش داخلی این خودرو را طبق سدان آلسوین طراحی کردند، اما اکنون به‌روزتر و جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. طراحان با استفاده از رنگ زمینه مشکی در روکش چرم و جیر به همراه قطعات نارنجی رنگ توانستند نمای اسپرت و جوان‌پسندی را به وجود بیاورند.

چانگان یونی وی

دریچه‌های تهویه به شکل مخفی روی خطوط افقی داشبورد قرار دارند. سیستم اطلاعات سرگرمی نیز توسط نمایشگر لمسی در وسط داشبورد ارائه می‌شود. همچنین این خودرو از جلو آمپر دیجیتالی با طراحی جدید بهره می‌برد. از امکانات کامل‌ترین نسخه چانگان یونی وی می‌توان به کروز کنترل، رادار خطی، سنسور نقطه کور، تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم تشخیص چهره راننده، اتوهلد، گرم کن صندلی‌های جلو، سنسور باران، سنسور نور و ترمز پارک برقی اشاره کرد.

چانگان یونی وی

چانگان یونی وی به سری جدید موتورهای چانگان Blue Whale مجهز شده است. در واقع این سدان چینی از موتور 1.5 لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 185 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن‌متر را به تولید برساند. حداکثر سرعت این خودرو نیز 205 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. چانگان قصد دارد در آینده‌ای نزدیک مدل 2 لیتری توربوشارژ آن را به بازار عرضه کند. همچنین احتمال تولید مدل‌های هیبرید و پلاگین هیبریدی این خودرو نیز وجود خواهد داشت.