سازمان ملی هوش مصنوعی ایران

سازمان ملی هوش مصنوعی ایران به زودی افتتاح می‌شود

سازمان ملی هوش مصنوعی ایران در آستانه افتتاح قرار دارد. پس از تصویب سند ملی تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی، حالا معاون علمی رئیس جمهور از آغاز شمارش معکوس خبر داده است.

تقریبا دو سه روز پیش بود که در اخبار داخلی خواندیم، کلیات سند ملی تاسیس سازمان ملی و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی تصویب شده است. در روز سه شنبه 29 خرداد 1403، جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری تشکیل شد که در این جلسه، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی ایران و تشکیل شورای راهبری هوش مصنوعی موافقت کردند.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه روز سه شنبه، سند ملی هوش مصنوعی را نیز بررسی کردند و در نهایت به تصویب رساندند. بر اساس این سند، برنامه‌ریزی شده تا جمهوری اسلامی ایران در افق 10 ساله به جمع ده کشور پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی برسد. همچنین مقرر شده که شورای راهبری با هدف هماهنگی و راهبری و نظارت بر سند ملی هوش مصنوعی تشکیل شود. این شورا از وزرا و روسای دستگاه‌های ذی‌ربط و تعدادی از اشخاص حقیقی تشکیل خواهد شد.

شمارش معکوس برای افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران

روز گذشته یعنی پنجشنبه 31 خرداد 1403، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، توییتی را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد که در آن نوشت:

دغدغه رئیس جمهور شهید محقق شد. آغاز شمارش معکوس برای افتتاح سازمان ملی هوش مصنوعی ایران…

سازمان ملی هوش مصنوعی ایران

قرار است سازمان ملی هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک سازمان مستقل، تحت نظارت رئیس جمهور کشور افتتاح شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ظرف مدت سه ماه، اساسنامه این سازمان را تصویب می‌کند. اجرای این سند می‌تواند قدم بزرگی برای وصول به مولفه‌های تمدن نوین اسلامی، ارتقای کیفیت حکمرانی و تقویت بنیان‌های علمی و پژوهشی به‌شمار رود و تغییر و تحولات بزرگی را برای کشور رقم بزند.

علاوه بر برنامه‌ریزی ایران برای رسیدن به جمع ده کشور برتر و پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی، از جمله اهداف دیگر تصویب این سند می‌توان به توسعه آینده‌نگرانه زیست‌بوم هوش مصنوعی، رعایت حریم خصوصی و امنیت داده‌ها اشاره کرد.

همچنین بخوانید:
ایلان ماسک با توسعه یک سوپر کامپیوتر، هوش مصنوعی را دگرگون می‌کند شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی در سایت دیوار هوش مصنوعی گوگل همیار جدید پلیس فتا است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*