بوگاتی توربیون

بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد

سرانجام کمپانی خودروسازی بوگاتی (Bugatti) از توربیون، جانشین برحق شیرون با پیشرانه V16 هیولا و ظاهری فضایی رونمایی کرد.

کمپانی بوگاتی که به تولید سوپراسپرت‌های قدرتمند و مسابقه‌ای خود معروف است، از جدیدترین هیولای خود با نام توربیون (Tourbillon) رونمایی کرد. این هایپرکار که از نظر ظاهری تغییرات قابل توجهی را به نسبت بوگاتی شیرون تجربه کرده است، با اتکا به یک پیشرانه برقی به حدود ۱۸۰۰ اسب بخار نیرو رسیده و از این حیث رکورد جدیدی را برای بوگاتی به ثبت رسانده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این شاهکار صنعت خودروسازی همراه ما باشید.

بوگاتی توربیون، هایپرکار بی نقص و شکوهمند فرانسوی

بوگاتی توربیون

سرانجام انتظار عاشقان خودرو به پایان رسید و هایپرکار توربیون بوگاتی معرفی شد. نام این خودرو الهام گرفته از «Tourbillon»، قطعه‌ای مکانیکی است که در ساعت‌های گران‌قیمت برای افزایش دقت استفاده می‌شود و تداعی‌کننده طراحی بی‌نقص و هوشمندانه این ابرخودرو گران‌قیمت است. هرچند این خودرو شباهت زیادی در طراحی به شیرون دارد، در اصل خودرو کاملا جدیدی است که از ساختار مونوکوک و سیستم تعلیق و پیشرانه V16 هیبرید جدید بهره می‌برد.

بوگاتی توربیون

توربیون در بیرون کاملا نمای آشنای یک بوگاتی را دارد و در جلو و کناره‌ها بسیار شبیه به شیرون به‌نظر می‌رسد. در جلوی خودرو همچنان همان جلوپنجره نعل اسبی را می‌بینیم که هوای مورد نیاز رادیاتورها را تامین می‌کند و در عین حال باعث افزایش داون‌فورس و چسبندگی می‌شود. در عقب نیز دیفیوزری بزرگ و چراغ‌های باریک با طراحی موج‌گونه دیده می‌شود و بال عقب فعال خودرو هم می‌تواند به‌عنوان ترمز هوایی عمل کند. توربیون همچنین سیستم تعلیق چند اتصالی کاملا جدیدی دارد که ۴۵ درصد از تعلیق آخرین نسخه شیرون سبک‌تر است.

مشخصات فنی Bugatti Tourbillon

قلب تپنده هایپرکار جدید بوگاتی یک پیشرانه ۸.۳ لیتری V16 تنفس طبیعی است که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این پیشرانه توسعه یافته با همکاری کاسورث، ابعاد بزرگتری از موتور W16 شیرون دارد، ولی وزن آن فراتر از ۲۵۰ کیلوگرم نمی‌رود. علاوه بر این، یک سیستم هیبریدی هم در نیروی محرکه این خودرو وجود دارد که از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و موتور سوم در عقب به‌همراه باتری ۲۵ کیلووات‌ساعتی تشکیل شده است. این سیستم با تولید قدرت ۸۰۰ اسب بخار، مجموع خروجی این هیولا را به ۱۸۰۰ اسب بخار می‌رساند. به‌لطف این نیروی عظیم و لاستیک‌های چسبنده و اختصاصی میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲، جانشین شیرون ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

بوگاتی توربیون پس از گذشت ۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و ظرف مدت ۱۰ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ در حالی که این خودرو در کمتر از ۲۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت خود دست پیدا می‌کند. اما این تمام ماجرا نیست و به مانند شیرون، این خودرو با بهره‌مندی از سوئیچ ویژه سرعت، بال عظیم عقب خودرو را به پایین می‌برد و حداکثر سرعت ۴۴۵ کیلومتر بر ساعت را برای راننده رقم می‌زند. توربیون با وجود تجهیز به قوای محرکه هیبریدی، سبک‌تر از شیرون است و می‌تواند صرفا با نیروی برق هم حرکت و تا مسافت ۶۰ کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. بوگاتی فعلا حرفی در مورد سرعت شارژ توربیون نزده، اما طبق شنیده‌ها هایپرکار کار جدید آن از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار است.

طراحی کابین سوئیسی بوگاتی توربیون

نمای داشبورد بوگاتی توربیون

توربیون بر خلاف شیرون به درهای پروانه‌ای دو وجهی مجهز است که به‌صورت برقی باز و بسته می‌شوند. زمانی که این درها باز می‌شوند، کابین آنالوگ خیره‌کننده‌ای را نمایان می‌کنند. در این خودرو خبری از نمایشگر نیست و سه صفحه دایره‌ای بزرگ که روی فرمان نصب شده‌اند، همه‌چیز از سرعت گرفته تا دور موتور و مقدار سوخت را نشان می‌دهند. این آمپرهای تیتانیومی که توسط ساعت‌سازان سوئیسی طراحی و ساخته شده‌اند، روی ستون فرمان قرار دارند تا هنگام چرخاندن فرمان ثابت بمانند. روی کنسول وسط هم دکمه‌های آلومینیومی، کنترل‌های دوار و یک اهرم کریستالی دیده می‌شود که موتور V16 را روشن می‌کند. در داخل توربیون، همه‌چیز آنالوگ و مکانیکی است؛ اما این شرکت یک نمایشگر لمسی مخفی در بالای کنسول مرکزی توربیون نیز قرار داده که توسط یک سوییچ بالا می‌آید و امکان دسترسی به اپل کارپلی را فراهم می‌کند.

طبق اعلام شرکت سازنده، عرضه این خودرو تا قبل از سال ۲۰۲۶ آغاز نخواهد شد و در حال حاضر همچنان در مرحله آزمایش قرار دارد. لازم به ذکر است که از این هایپرکار جدید تنها ۲۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد و قیمت پایه آن ۳.۶ میلیون یورو معادل حدود 180 میلیارد تومان خواهد بود.

ویدیو

همچنین بخوانید:
رکورد سریع ترین خودرو برقی جهان توسط این ماشین عجیب و غریب شکسته شد + ویدیو آئودی از قوی ترین خودرو خود در تمام تاریخ رونمایی کرد نیسان جی تی آر، افسانه ژاپنی به خط پایان رسید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*