بوگاتی شیرون 2022

هرآنچه که باید درمورد بوگاتی شیرون 2022 بدانید؛ 1578 اسب بخار در زیر پای شما

بوگاتی شیرون 2022 آخرین نسخه از این سوپرکار و همچنین کامل‌ترین نسخه از آن است. در ادامه به هرآنچه باید درباره این خودرو بدانید می‌پردازیم.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 2022 آخرین نسخه از این هیولا است و با توجه به خریداری عمده سهام بوگاتی توسط استارتاپ تولیدکننده سوپرکارهای الکتریکی «ریماک» (Rimac)، به احتمال بسیار زیاد آخرین خودروی تماماً درون‌سوز بوگاتی هم خواهد بود. البته بوگاتی بولاید که بر پایه شیرون ساخته شده، سال 2024 عرضه می‌شود ولی به‌طور خاص برای پیست‌ها طراحی شده است.

بوگاتی شیرون 2022

شاید با خود فکر کنید که بوگاتی شیرون 2022 در حد و اندازه نسخه سوپر اسپرت +300 یا پور اسپرت که این برند را دوباره از نو تعریف کرد نیست. این تا حدودی درست است؛ سوپر اسپرت 2022 که سرعت آن به شکل الکترونیکی تا 440 کیلومتر بر ساعت محدود شده، بی‌شک به اندازه سوپر اسپرت +300 با سرعت 490 کیلومتر بر ساعتی سریع نیست یا آیرودینامیک و وزنش به پور اسپرت نمی‌رسد. با این وجود، ترکیبی جذاب از این دو خودروی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد. در ادامه به هرآنچه لازم است درباره بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 2022 بدانید می‌پردازیم.

بوگاتی شیرون 2022؛ کامل‌ترین نسخه از شیرون

بوگاتی شیرون 2022

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 2022 که با توجه به آموخته‌ها از سوپر اسپرت +300 و پور اسپورت طراحی شده است، شاهکار نسخه‌های شیرون به حساب می‌آید. هر کدام از نسخه‌های قبلی در حداکثر سرعت یا هندلینگ ضعف‌هایی داشتند ولی شیرون 2022 هدف از ارائه یک محصول تمام‌عیار دارد. شیرون 2022 در این زمینه‌ها شاید بهترین خروجی ممکن را نداشته باشد، ولی به‌صورت کلی ترکیبی کامل از این دو را به ارمغان می‌آورد و این دقیقاً نکته‌ای است که این خودرو را تعریف می‌کند.

بوگاتی شیرون 2022

حتی با نگاهی مختصر به بوگاتی شیرون 2022 می‌توان متوجه ترکیب المان‌ها شد. سوپر اسپرت 2022 مشابه سوپر اسپرت +300، از سپر عقب جدیدی با طول 254 میلی‌متر بیشتر از نسخه استاندارد شیرون برخوردار شده که فضای لازم برای دیفیوزر عقب و تیپر خط سقف بزرگ‌تر را فراهم کرده است. همچنین در قسمت جلوی خودرو، اسپلیتر بزرگ‌تر و دریچه‌های هوا روی گلگیرهای جلو با الهام از بوگاتی EB110 به کار رفته است. همه این موارد در کنار یکدیگر، آیرودینامیک این خودرو در سرعت‌ بالا را بهبود می‌بخشند.

بوگاتی شیرون 2022

علاوه بر این، بال عقب متحرک بوگاتی شیرون 2022 نقش ترمز هوا را ایفا می‌کند از آنجا که طراحان خودرو صرفاً روی سرعت حد (Terminal Velocity) تمرکز نداشته‌اند. تایرهای سفارشی این خودرو از شرکت «میشلن» (Michelin) نیز در برابر فشار شدید در حداکثر سرعت مقاوم هستند، اما همچنین ترکیب چسبنده‌ آن‌ها کنترل خودرو در سرعت پایین‌تر را آسان کرده است. همچنین باید به فنرهای عقب سفت‌تر، فرمان کالیبره‌شده برای سرعت‌های بالا و دامپرهای قابل تنظیم به‌عنوان سایر ویژگی‌های جدید این خودرو اشاره کرد.

حالت‌های بوگاتی شیرون 2022

شیرون 2022 دارای حالت‌های متعددی است؛ EB برای گشت و گذار، Handling برای جاده‌های فرعی و خصوصاً پیست‌ها، Autobahn برای گشت‌زدن با سرعت بالا و Top Speed که راننده مثل همیشه باید با وارد کردن یک کلید داخل سوییچی مخصوص زیر ران چپ خود، دو بار آن را تایید کند.

بوگاتی شیرون 2022

همان‌طور که گفته شد، حالت Handling در پیست‌ها به کار می‌آید اما حالت EB که نام خود را از اتوره بوگاتی گرفته، قابلیت‌های زیادی دارد خصوصاً وقتی شیفتر روی حالت اسپرت قرار داده شود. اینجا است که خودرو کاملاً متحول می‌شود. درحالی که راننده پیش‌تر با بوگاتی میلیون دلاری خود از گشت و گذار دور شهر لذت می‌برد، حال می‌تواند به دل پیچ‌ها بزند و ببیند که با کوچک‌ترین حرکتی، خودرو چقدر سریع واکنش نشان می‌دهد.

سواری نرم و دقیق

ویژگی شگفت‌انگیز بوگاتی شیرون 2022، سواری ظریف و دقیق آن است. بوگاتی شیرون 2022 مجهز به یک پیشرانه 8 لیتری W16 چهار توربو است که قدرت 1578 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتون‌متر را تولید می‌کند. همچنین در کمتر از 2.5 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هیچ‌کس از این هیولا چنین انتظاری ندارد اما بوگاتی با مهندسی استادانه خود، چنین سواری روانی را ارائه داده است.

بوگاتی شیرون 2022

راننده در هر سرعتی که باشد، نیازی به زحمت زیادی برای کنترل خودرو ندارد. کافی است پدال‌های گاز و ترمز را فقط با نوک کفش خود نوازش کند و فرمان را به آرامی بدون کمترین فشاری بچرخاند؛ سوپر اسپرت 2022 به روان‌ترین و دقیق‌ترین شکل هدایت می‌شود.

بوگاتی شیرون 2022

علی‌رغم میزان قدرت عجیب و غریبی که از پیشرانه به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود، فرمان‌پذیری این خودرو بسیار سبک و دقیق است. شاید پارک کردن چنین خودرویی دشوار باشد اما جالب است که گذشتن از جاده باریک یک دره با آن، فوق‌العاده راحت است! شیرون 2022 مثل یک سوپرکار سبک‌تر و کوچک‌تر، در پیچ‌ها ثابت می‌ماند ولی در عین حال به راحتی می‌توان به آن فرمان داد. چنین دقت و ظرافتی در چنین خودروی بزرگ، سنگین و قدرتمندی، کاملاً غیرمنتظره است.

عملکرد دیوانه‌وار بوگاتی شیرون 2022

شیرون سوپر اسپرت 2022 طی تنها چند ثانیه تا 160 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. همچنین در کمتر از 10 ثانیه، سرعت آن به 240 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ این ارقام هرکسی را انگشت به دهان می‌گذارند! ضمناً اینکه تایرهای این خودرو می‌توانند چنین قدرتی را کنترل کنند و در عین حال ثبات این حجم بزرگ را حفظ کنند، واقعاً جای تعجب دارد. این دستاورد حاصل تخصص شرکت میشلن است.

بوگاتی شیرون 2022

بوگاتی با بوگاتی شیرون 2022 به بهترین شکل با دوست‌داران این خودرو خداحافظی کرده است. افرادی که فقط به سرعت اهمیت می‌دادند، نسخه سوپر اسپرت +300 را خریداری کرده‌اند و آن دسته از افرادی که می‌خواستند بوگاتی‌شان سواری یک مک لارن ولی با قدرت دو برابر را داشته باشد، به سراغ پور اسپرت رفته‌اند. در این بین، کسانی که به دنبال یک ترکیب ایده‌آل بوده‌اند، بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 2022 را انتخاب کرده‌اند.