کنترل از راه دور تانک روسیه

تانک روسیه مثل یک اسباب بازی از راه دور کنترل می‌شود + ویدیو

ویدیویی از دل جنگ روسیه و اوکراین منتشر شده که نشان می‌دهد سربازان روس در حال کنترل یک تانک از راه دور مثل اسباب‌بازی‌ها هستند!

در شرایطی که اوکراین در جنگ با روسیه با مشکلات گسترده لجستیکی مواجه شده و حتی به ناچار اتومبیل توقیفی از افراد مست را به ارتش تحویل می‌دهد، نیروهای روس هر روز غنایم جنگی بیشتری را به‌دست میاورند. در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، نیروهای روسیه در حال آزمایش تانک T-72AMT غنیمت گرفته شده از اوکراینی‌ها با یک سیستم کنترل از راه دور دیده شده‌اند. این ابتکار عمل جدید نشان‌دهنده تحولی جالب در نحوه استفاده ارتش کرملین از تجهیزات جنگی غنیمت گرفته شده است.

کنترل از راه دور تانک روسیه

هنوز مشخص نیست که روس‌ها دقیقاً چه برنامه‌ای برای استفاده از این تانک‌های کنترل از راه دور دارند. با این حال، کاربردهای بالقوه متعددی برای این نوع تانک‌ها وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان از آن‌ها در عملیات مین‌روبی استفاده کرد، چرا که اپراتور تانک در معرض خطر انفجار مین‌ها قرار نمی‌گیرد.

همچنین می‌توان از آن‌ها به عنوان تانک‌های نمای اول شخص (FPV) استفاده کرد، به طوری که اپراتور از طریق دوربین‌های نصب شده روی تانک، میدان نبرد را به صورت زنده مشاهده کند.

تصاویر کنترل تانک روسیه از راه دور

این تصاویر را می‌توانید در زیر ببینید؛ اگرچه مشخص نیست چه زمانی و در کجا گرفته شده است.

گروه ردیابی منابع باز اوریکس تأیید کرده که دست‌کم شش تانک T-72AMT اوکراینی به غنیمت نیروهای روسی درآمده است. با این وجود، به‌احتمال زیاد تعداد واقعی تانک‌های تصرف‌شده توسط روس‌ها بیشتر باشد. تانک T-72AMT، نسخه پیشرفته‌تر T-72A است که اولین بار در سال ۲۰۱۷ به ارتش اوکراین تحویل داده شد.

در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، نمای داخلی کابین تانک T-72AMT نشان داده می‌شود. سپس دوربین عقب‌نشینی می‌کند و مشخص می‌شود که این نما به صورت زنده به نمایشگر هدست یک سرباز روسی که در خارج از تانک ایستاده، منتقل می‌شود. این نشان می‌دهد که تانک مذکور به سیستم کنترل از راه دور یا نمای اول شخص مجهز است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این قابلیت فقط برای برجک تانک در نظر گرفته شده یا کل تانک از راه دور قابل کنترل است.

کنترل از راه دور تانک روسیه

در ویدیوی منتشر شده، نحوه کنترل تانک T-72AMT اوکراینی توسط نیروهای روسی به طور کامل به نمایش گذاشته می‌شود.

کنترل از راه دور تانک روسیه

یکی از سربازان روس با استفاده از یک سیستم کنترل از راه دور دستی که در دست دارد، تانک را هدایت می‌کند. این سرباز در کنار میدانی که تانک در آن قرار دارد، مستقر شده است.

در ادامه، تصویر سرباز دیگری را نشان می‌دهد که با استفاده از همین سیستم کنترل از راه دور، برجک بالایی تانک را می‌چرخاند.

نکته قابل توجه این است که در ویدیو، دو نفر دیگر نیز مشاهده می‌شوند که با استفاده از هدست و کنترل از راه دور، تانک را از راه دور هدایت می‌کنند. به نظر می‌رسد یکی از این افراد رانندگی تانک را بر عهده دارد و دیگری کنترل برجک اصلی را در دست دارد.

کنترل از راه دور تانک روسیه

با این حال، از تصاویر ویدیویی تشخیص اینکه که آیا سلاح‌های روی تانک قابلیت شلیک از راه دور را دارند یا خیر، دشوار است.

بیشتر بخوانید:

با سلاح ترسناک و مرموز روسها در جنگ با اوکراین آشنا شوید

ربات جنگی جدید روسیه، اوکراینی‌ها را حسابی به دردسر خواهد انداخت

استفاده از تجهیزات جنگی غنیمت گرفته شده توسط روسیه در میدان نبرد، سابقه طولانی دارد و تانک T-72AMT اوکراینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دلیل دقیق تجهیز این تانک خاص به سیستم کنترل از راه دور به طور کامل مشخص نیست، اما می‌توان حدس‌هایی در این زمینه زد.

کنترل از راه دور تانک روسیه

یک اپراتور OCU مشغول کنترل خودرو زرهی پنتر از راه دور

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، سابقه تاریخی در خصوص استفاده از کنترل از راه دور برای تانک‌ها در عملیات مین‌روبی وجود دارد.با توجه به گستردگی میدان‌های مین در خاک اوکراین، به نظر می‌رسد که مین‌روبی یکی از اهداف اصلی استفاده از این سیستم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*