سلاح ترسناک و مرموز روسها

با سلاح ترسناک و مرموز روسها در جنگ با اوکراین آشنا شوید

جدیدترین سلاح ترسناک و مرموز روسها در جنگ با اکراین، یک سامانه متحرک ضد پهپادی موسوم به ابزات با برخورداری از قابلیت‌های هوش مصنوعی است.

بنا بر جدیدترین اخبار نظامی، ارتش روسیه در حال توسعه دستگاه‌های ضد پهپادی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌توانند تمامی محدوده‌های فرکانسی فعال را دچار اختلال کنند.

ابزات: سلاح ترسناک و مرموز روسها

به‌نظر می‌رسد که هوش مصنوعی حتی در جنگ‌ها نیز قرار است به‌عنوان یک ابزار کاربردی ظاهر شود و در همین خصوص، در حال حاضر و در جریان جنگ روسیه و اوکراین دو طرف در تلاش هستند تا از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای انهدام پهپادهای یکدیگر استفاده کنند.

به‌گفته اولگ ژوکوف، مدیر کل شرکت تحقیقاتی و تولیدی روسیه Geran، سلاح جدید ضد پهپاد ارتش روسیه با نام ابزات که مبتنی بر هوش مصنوعی است، در حال حاضر در جنگ روسیه و اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزات

ابزات، یک سکوی پارازیتی مبتنی بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند وظایف مختلف جنگ الکترونیکی را بدون نظارت مستقیم اپراتور انجام دهد. این سلاح همچنین از یک سیستم پارازیت قابل کنترل از راه دور برخوردار است و می‌تواند تمام طیف فرکانس‌هایی که در آن وسایل نقلیه بدون سرنشین حرکت یا پرواز می‌کنند را مسدود کند.

گفتنی است که روسیه در حال حاضر یک سکوی قابل حمل مبتنی بر هوش مصنوعی دیگر با نام گیورزا را نیز توسعه داده که در جنگ اوکراین در حال استفاده است و از قابلیت‌هایی برای تشخیص و عمل کردن به‌شکل مستقل و بدون نیاز به کمک اپراتور برخوردار است.

مطالب بیشتر در گجت نیوز:
اوکراین از زیردریایی کرونوس رونمایی کرد؛ سلاحی که سرنوشت جنگ را تغییر می‌دهد! اوکراین مجبور خواهد شد از روسیه تقاضای صلح کند سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل چگونه موشک‌های بالستیک را در فضا رهگیری می‌کنند؟ حتی رسیدن کمک آمریکا نیز مشکل اوکراین را حل نخواهد کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*