تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب

پلیس خطاب به خودروسازان داخلی: ماشین‌ها را مجهز به ردیاب تولید کنید

پلیس انتظامی کشور در تلاش است تا با تجهیز کردن خودروهای داخلی به ردیاب، فرآیند رهگیری خودروهای ربوده شده را تسهیل کند.

ردیاب خودرو یا همان جی‌پی‌اس خودرو، یک قطعه سخت افزاری کوچک است که روی خودرو، موتور‌سیکلت یا حتی وسایل نقلیه دیگر مانند کامیون‌ یا تریلی نصب می‌شود و توسط سیستم جی‌پی‌اس (سیستم موقعیت‌یاب جهانی) موقعیت مکانی وسیله نقلیه را به‌صورت دقیق به شما نمایش می‌دهد. این وسیله برای ردیابی خودرو در هنگامی که وسیله نقلیه به سرقت رفته، بسیار کاربردی است. به همین منظور، بسیاری از رانندگان و مالکان وسایل نقلیه، برای تسهیل فرآیند رهگیری خودرو توسط پلیس، با پرداخت هزینه، ردیاب را روی خودرو خود نصب می‌کنند.

البته تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب باید به شیوه اصولی انجام شود؛ چرا که وقتی این اقدام توسط اشخاص انجام می‌شود تعداد کمی از خودروها به ردیاب مجهز می‌شوند و سارقان خیال راحتی از رهگیری نشدن خودرو دارند؛ در نتیجه خودرو مالکانی که برای وسیله نقلیه خود رهیاب تهیه کرده‌اند به‌راحتی رهگیری می‌شود.

تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب

برای افزایش ضریب امنیت خودروهای داخلی و تسهیل فرآیند رهگیری خودروهای ربوده شده توسط سارقان، رئیس پلیس پایتخت در یک نشست خبری توضیح داد که جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آن‌ها خواسته‌ایم تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب را در دستور کار خود قرار دهند.

تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب، فرآیند رهگیری را تسهیل می‌کند

سردار علی ولی پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه سارقان و مالخران وسایل نقلیه با تاکید بر موضوع افزایش ضریب امنیت خودروهای داخلی عنوان کرد در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی که در این جلسات قرار شده شخص استاندار تهران هم حضور پیدا کنند، نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند. البته در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است؛ نظیر خودرویی مانند پژو پارس که از چرخه تولید ایران خودرو کنار گذاشته شد.

تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب

رئیس پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی پایتخت در ادامه سخنان خود مبنی بر تجهیز خودروهای داخلی به ردیاب، افزود استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودرو‌ها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودرو‌ها بوده و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد. البته باید این اقدام به شیوه اصولی انجام شود تا سارقان نتوانند به‌راحتی ردیاب خودروها را غیر فعال کنند.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد همکارانشان طی چند روز گذشته در یک تلاش شبانه‌روزی و با هماهنگی مراجع قضایی، افرادی که دست به سرقت خودرو زده بودند یا در طرح نقشه سرقت شریک بودند، شناسایی و 57 متهم بازداشت شدند. تعداد وسایل نقلیه به سرقت رفته شده توسط این 57 نفر شامل 20 دستگاه خودرو مسروقه، 15 دستگاه موتورسیکلت و 2 هزار قطعه یدک خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد که چنین طرح‌هایی از سمت پلیس انتظامی به‌صورت هفتگی و مستمر در حال انجام شدن است.

همچنین بخوانید:
بررسی، مقایسه و انتخاب بهترین ردیاب خودرو در ایران اپلیکیشن ردیاب خودرو؛ راهنمای نصب و امکانات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*