هواپیمای جدید آمریکا برای آخرالزمان

هواپیمای جدید آمریکا برای آخرالزمان ساخته می‌شود

به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا در حال ساخت یک هواپیمای آخرالزمانی جدید با امکانات بسیار پیشرفته است. اما هواپیمای جدید آمریکا چه ویژگی‌هایی دارد؟

دیلی میل در گزارشی به توسعه یک ناوگان هوایی خاص و آخرالزمانی توسط دولت آمریکا پرداخته که می‌تواند نشانه‌ای از آمادگی این کشور برای وقوع جنگ جهانی سوم باشد. نیروی هوایی آمریکا در این خصوص خبر از انعقاد قراردادی به ارزش 13 میلیارد دلار برای ساخت هواپیماهای جدیدی داده که قرار است با بویینگ‌های قدیمی که برای حفاظت از رئیس جمهور در مواقع بحرانی از جمله حملات هسته‌ای طراحی شده‌ بودند، جایگزین شوند.

توسعه یک هواپیمای جدید توسط آمریکا برای مقابله با حملات هسته ای

بنا بر اطلاعات موجود، بودجه مذکور به شرکت سیرا نودا اختصاص یافته تا بتواند هواپیماهایی برای جایگزینی با هواپیمای E-۴B Nightwatch بسازد. این پروژه که «مرکز عملیات هوابرد بقا»(Survival Airborne Operations Center) نام گرفته، قرار است تا سال 2036 میلادی به سرانجام برسد. بنا بر گزارش‌ها، هواپیماهای جدید دارای یک پست فرماندهی هستند و قادر به مقاومت در برابر انفجارهای هسته‌ای و تاثیرات الکترومغناطیسی خواهند بود.

گفتنی است که در حال حاضر نیروی هوایی آمریکا ناوگانی متشکل از 4 هواپیمای E-4B دارد که حداقل همیشه یکی از آن‌ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند. البته که این هواپیماهای بویینگ، نسبتا قدیمی شده و برخی از قطعات آن‌ها نیز دیگر تولید نمی‌شوند.

هواپیمای جدید آمریکا

شرکت سیر نوادا به‌عنوان مسئول پروژه ساخت هواپیماهای آخرالزمانی جدید دولت آمریکا، طی بیانیه‌ای با اشاره به آغاز پروژه ساخت یک مرکز کنترل هوابرد برای آینده اعلام کرده که این مرکز قرار است در قالب یک هواپیمای خاص متشکل از بخش‌های فرماندهی، کنترل و ارتباطات باشد که برقراری ارتباطات اضطراری در مواقع بحرانی را در سطح ملی برای رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا فراهم خواهد کرد.

سیر نوادا در حال حاضر جزئیات بیشتری از قابلیت‌ها یا طراحی نهایی پروژه منتشر نکرده، اما حدس زده می‌شود که طراحی هواپیماهای جدید شباهت زیادی با E-۴B Nightwatch داشته باشد. از جمله ویژگی‌های هواپیماهای فعلی می‌توان به برخورداری از سیستم ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفته، حفاظ‌های مقاوم هسته‌ای و گرمایشی، سیستم کنترل آکوستیک، سیستم تهویه هوای پیشرفته و مواردی از این دست اشاره کرد.

این هواپیماها که قادر به پرواز طولانی‌مدت برای 35.4 ساعت هستند، می‌توانند در هوا و حین عملیات از سوخت‌گیری هوایی نیز استفاده کنند. موتورهای هواپیماهای E-۴B Nightwatch قادر به حمل وزن 800 هزار پوند هستند و هر یک از آن‌ها حدودا 231 فوت طول و پهنای بال 195 فوتی دارند. لازم به ذکر است که هزینه ساخت هر یک از این هواپیماها نیز معادل 223 میلیون دلار اعلام شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
هر آنچه که باید درباره جنگنده اف ۲۰ تایگرشارک بدانید؛ کوسه ببری آمریکایی که تولید نشد لاکهید مارتین ماکو (MAKO)، موشک مافوق صوت چند مأموریتی جدید آمریکا معرفی شد اولین نسخه از تانک جنگی چلنجر ۳ به میدان آمد؛ مرگبار و مدرن خودروی رزمی M10 بوکر (M10 Booker) معرفی شد؛ تانک مرگبار جدید ارتش آمریکا