بازی های مهم و بزرگ سال 2025

منتظر این بازی های استثنائی در سال 2025 باشید

در این مطلب بازی های مهم و بزرگ سال 2025 را معرفی می‌کنیم؛ از جی تی ای 6 تا ساخته‌های جدید کارگردان‌های افسانه‌ای هیدئو کوجیما و کن لوین.

در حالی که هنوز حتی نیمه سال 2024 نگذشته، تا به اینجا عرضه بازی های هیجان‌انگیزی در سال 2025 به‌صورت رسمی تایید شده است و زمزمه‌هایی مبنی بر انتشار برخی بازی های دیگر در سال آینده میلادی به گوش می‌رسد. اگر گیمر هستید و مشتاقانه منتظر عناوین جذاب جدید از سوی بازی‌سازان مطرح هستید، احتمالاً آنچه سال 2025 در چنته دارد، توجه شما را به خود جلب کند. در ادامه نگاهی کوتاه به بازی هایی خواهیم داشت که بنا به جدیدترین اخبار بازی ها و کنسول های بازی، قرار است در سال 2025 به انتشار برسند.

لیست بازی‌ها:

بازی های مهمی که در سال 2025 منتشر می‌شوند

GTA 6؛ مورد انتظارترین بازی سال 2025

جی تی ای 6، بازی های مهم و بزرگ سال 2025

بازی GTA 6 نه تنها می‌تواند بزرگ‌ترین بازی ویدیویی سال 2025 باشد، بلکه بدون شک عده بسیاری روی این موضوع اتفاق نظر دارند که پدیده استثنائی دنیای بازی طی سال‌های اخیر است. بعد از GTA V که با فروش حدود 200 میلیون نسخه حتی صنعت سرگرمی را تکان داد، همه انتظار جابه‌جا شدن دوباره مرزهای عرصه ویدیوگیم به‌واسطه نسخه جدید این بازی پرطرفدار راک استار گیمز را می‌کشند.

راک استار گیمز آذر ماه گذشته اولین تریلر رسمی از نسخه ششم جی تی ای را پخش کرد که در شبکه‌های اجتماعی به شکل کم‌نظیری پرسروصدا شد و چندین رکورد بزرگ را ظرف تنها 24 ساعت جابه‌جا کرد. این شرکت همچنین خبر از انتشار این بازی به‌شدت مورد انتظار در سال 2025 داد و از ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 (و پلی استیشن 5 پرو در آینده) را به‌عنوان پلتفرم‌های آن معرفی کرد.

اولین نمایش GTA VI تاکنون هرچند شامل گیم‌پلی نمی‌شد، وعده نسخه‌ای حتی بزرگ‌تر از این سری را می‌دهد که در خیلی از زمینه‌ها پا را فراتر می‌گذارد. البته اگر با کامپیوتر بازی می‌کنید، دست کم در حال حاضر نباید انتظار انتشار این بازی در سال 2025 را داشته باشید. با وجود این، با توجه تجربه GTA V تقریباً قطعی است که نسخه پی‌سی این عنوان راک استار گیمز هم با گذشت مدت نسبتاً کوتاهی از نسخه‌های کنسولی به بازار خواهد آمد.

بازی Death Stranding 2: On the Beach

دث استرندینگ 2، بازی های مهم و بزرگ سال 2025

گیمرهایی که بازی ها را نه وسیله‌ای برای هیجان و سرگرمی، بلکه شکلی از هنر می‌دانند، فرصت تجربه یک عنوان خاص این‌چنینی را در سال 2025 خواهند داشت.

هیدئو کوجیما، کارگردان معروف بازی های ویدیویی که به فرانچایز متال گیر سالید شناخته می‌شود، سال 2019 بازی Death Stranding را به‌صورت مستقل با همکاری سونی منتشر کرد؛ یک بازی دیگر از این نابغه ژاپنی که با داستان، محیط و گیم‌پلی منحصر به فرد خود باری دیگر تحولی در دنیای بازی ها رقم زد. حالا دنباله همین بازی با عنوان Death Stranding 2: On the Beach قرار است در سال آینده میلادی به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر شود. در این نسخه جدید هم کماکان شاهد چهره‌هایی آشنا و جدید نظیر لیا سدو، نورمن ریدس، فاتح آکین، ال فانینگ و جرج میلر خواهیم بود.

دنباله دث استرندینگ اولین بار طی رویداد گیم آواردز 2022 رسماً معرفی شد و حالا رفته‌رفته به عرضه نزدیک‌تر می‌شود؛ اگرچه هنوز تاریخ دقیق عرضه آن مشخص نیست و صرفاً در جریان رویداد استیت آف پلی 2024 به سال 2025 اشاره شد. باید منتظر ماند و دید پیش از این‌که این بازی به دست گیمرها برسد، کوجیما پروداکشنز چه تدارکاتی برای نمایش آن خواهد دید.

بازی Judas

عنوان جوداس

کن لوین، بازیساز خوشنام بعد از خلق بایوشاک، بازی تحسین‌شده خود، حالا در استودیو گوست استوری گیمز (Ghost Story Games) ساخت یک بازی کاملاً جدید را دنبال می‌کند. علاقه‌مندان به آثار کن لوین می‌توانند از همین حالا منتظر Judas، بازی جدید او باشند که شنیده‌ها از انتشار آن تا قبل از پایان مارس 2025 حکایت دارند. پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر پلتفرم‌های مقصد این عنوان خواهند بود.

جوداس هم مشابه بایوشاک عنوانی در سبک تیراندازی اول‌شخص است و داستان آن در یک فضاپیمای چندنسله می‌گذرد که در تلاش برای زنده نگه داشتن آخرین انسان‌های بازمانده در هستی، در فضا سفر می‌کند. به نظر می‌رسد همان‌طور که از کن لوین انتظار می‌رود، در این بازی هم داستانی عمیق با مفاهیمی مثل تاثیر تکنولوژی روی آینده بشریت و اختیار انسان روایت می‌شود.

بازی Civilization 7

عنوان Civilization 7

بازی Civilization از جمله بازی های شناخته‌شده در سبک استراتژیک است که طرفداران پر و پا قرص زیادی دارد. در حالی که زمان زیادی از معرفی نسخه جدید و هفتم این سری نمی‌گذرد، فاصله زیادی هم تا انتشار آن نداریم.

فیراکسیس گیمز در سامر گیم فست 2024، جایی که تریلر سینمایی جدید بازی تلماسه و تریلر بسته الحاقی جدید الن ویک 2 نمایش داده شد، از سیویلیزیشن 7 رونمایی کرد. از آنجا که این بازی استراتژی نوبتی مدتی قبل معرفی شد، جزئیات زیادی درباره آن در دسترس نیست و صرفاً مطلع شده‌ایم که قرار است در سال 2025 به مرحله انتشار برسد. کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ هم پلتفرم‌های این بازی هستند.

بازی Marvel 1943: Rise of Hydra؛ ماجراجویی جدید دنیای مارول در سال 2025

عنوان Marvel 1943: Rise of Hydra

مارول هم برای سال آینده میلادی تدارکات دیده است و برای عرضه بازی Marvel 1943: Rise of Hydra برنامه دارد. این بازی که در سبک اکشن ماجراجویی جا می‌گیرد، به داستان کاپیتان آمریکا و بلک پنتر می‌پردازد و گیمرها را به پاریس اشغالی طی جنگ جهانی دوم می‌برد. روایت و داستان‌سرایی این عنوان مارول از کمیکی تحت عنوان Captain America/Black Panther: Flags of Our Fathers تاثیر گرفته شده است.

بازی Marvel 1943: Rise of Hydra را استودیو اسکای‌دنس نیو مدیا (Skydance New Media) توسعه می‌دهد که ایمی هنینگ، خالق سری بازی های محبوب آنچارتد و اعضای الکترونیک آرتس و ویسرال گیمز مدیریت آن را بر عهده دارد. این‌که اشخاصی مثل ایمی هنینگ توسعه این بازی را هدایت می‌کنند، انتظارات از آن را بالا می‌برد. به گفته این استودیو، ظهور هیدرا یک «بازی اکشن ماجراجویی بلاک باستر داستان‌محور» با برداشتی منحصر به فرد از دنیای مارول خواهد بود.

دارندگان پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر توانایی تجربه این ماجراجویی ابرقهرمانی جدید را در تاریخ نامشخصی در سال 2025 خواهند داشت.

بازی Doom: The Dark Ages

عنوان Doom: Dark Ages، بازی های مهم و بزرگ سال 2025

به‌تازگی طی ایکس باکس گیمز شوکیس علاوه بر رونمایی از نسخه جدید بازی Gears of War و انتشار تریلر گیم پلی ریمیک متال گیر سالید 3، نسخه جدید بازی تیراندازی اول‌شخص زبانزد استودیو اید سافتور هم به نمایش گذاشته شد. چند سال اخیر پر از اتفاقات هیجان‌انگیز برای طرفداران دووم بوده است و بازی Doom: The Dark Ages هم به این روند تداوم می‌بخشد.

بازی دووم: عصر تاریک پیش‌درآمدی برای ریبوت دووم در سال 2016 به حساب می‌آید و بازیکنان را در محیطی شبیه به قرون وسطی با فضایی تاریک قرار می‌دهد که در آن باید در نقش دوم اسلیر به مبارزه با نیروهای برخاسته از جهنم بپردازند. این بازی هم پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر را هدف می‌گیرد.

بازی Gears of War: E-Day

نسخه جدید گیرز آف وار، بازی های مهم و بزرگ سال 2025

اگرچه در حال حاضر تاریخ دقیق یا حتی بازه عرضه E-Day، نسخه جدید بازی Gears of War رسماً مشخص نیست، پیش‌بینی می‌شود در سال 2025 در دسترس قرار بگیرد.

مایکروسافت رویداد ایکس باکس گیمز شوکیس را فرصت مناسبی برای غافلگیر کردن طرفدارانی دانست که انتظار Gears of War 6 را می‌کشیدند. این شرکت آمریکایی تصمیم گرفت به‌جای نسخه اصلی ششم، پیش‌درآمد این آی‌پی انحصاری خود را ارائه کند. E-Day سری به 14 سال قبل از وقایع اولین نسخه گیرز آف ور می‌زند؛ زمانی که مارکوس فنیکس هنوز جوانی کم‌تجربه است و تازه به ظهور لوکاست‌ها مواجه می‌شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این عنوان استودیو کوالیشن پیش رو دارندگان ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی‌سی گذاشته خواهد شد.

ریبوت بازی Fable

ریبوت فیبل، بازی های مهم و بزرگ سال 2025

حالا که بحث از آی‌پی‌های انحصاری ایکس باکس به میان آمد، به هیچ وجه نباید از نسخه جدید و ریبوت سری Fable چشم‌پوشی کرد. ریبوت فیبل که معرفی آن به سال 2020 بر می‌گردد، بالاخره در چند قدمی عرضه قرار دارد و بالاخره سال 2025 طرفداران آن امکان تجربه جدیدترین نسخه از این سری را پیدا خواهند کرد.

ریبوت فیبل همان‌طور که از نامش بر می‌آید، برداشتی جدید از این بازی ارائه می‌دهد. توسعه آن هم بر عهده پلی‌گراند گیمز قرار دارد که سری موفق فورزا هورایزن در کارنامه‌شان خودنمایی می‌کند. البته استودیو ایدوس مونترال هم که با عناوینی مثل Deus Ex ،Shadow of the Tomb Raider و Marvel’s Avengers شناخته می‌شود، به فرایند توسعه این بازی کمک کرده است.

از دست ندهید:
همه می‌توانند در این کنسرت متالیکا شرکت کنند؛ حتی ما ایرانی ها! تماشا کنید: ویدیو ۱۳ دقیقه‌ای از گیم پلی بازی اساسینز کرید شدوز بهترین بازی های شوتر که تا قبل از آمدن کال آف دیوتی بلک اوپس ۶ باید تجربه کنید مایکروسافت از سه مدل جدید ایکس باکس رونمایی کرد تریلر گیم پلی بازی کال آف دیوتی بلک اپس ۶ منتشر شد + تاریخ انتشار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*