بلندترین برج های دبی

اقامت در بلندترین برج های دبی با تور دبی

در دنیای پیشرفت و تکنولوژی امروز، کمتر کسی است که نام دبی را به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان نشنیده باشد! برج های دبی نه‌تنها نمایش‌دهنده شکوه و عظمت این شهر است؛ بلکه نشان می‌دهد چگونه ترکیب ثروت و تفکر اقتصادی می‌تواند از دل بیابان، پرطرفدارترین مقصد گردشگری جهان را خلق کند. اگر شما هم عازم امارات هستید و قصد دارید چند روزی را در بلندترین هتل برج‌های دبی اقامت کنید و یا با تصاویری به‌یادماندنی به شهر خود بازگردید، فهرست زیر را به همراه داشته باشید.

1. برج الخلیفه

نام برج خلیفه با اسم دبی به‌طرز عجیبی در هم آمیخته است. محال است با بلیط دبی به این شهر سفر کنیم و تصویر ستودنی و باشکوه برج خلیفه پیش چشممان نقش نبندد. این برج که لقب بزرگ‌ترین سازه جهان و گرانترین برج دبی را دارد، در سال 2010 بعد از 6 سال ساخت‌وساز افتتاح شد.

ارتفاع برج خلیفه آنقدر زیاد است که با ایستادن در مرتفع‌ترین نقطه آن، می‌توانید اقیانوسی از ابرها را زیر پای‌تان داشته باشید. خلق این برج 828 متری تنها از عهده اسکیدمور اوینگز مریل، بزرگ‌ترین شرکت معماری آمریکا و معمار مشهور آن یعنی آدرین اسمیت ساخته بود.

برج خلیفه 163 طبقه دارد که برخی از آن‌ها مسکونی است و برخی دیگر را  استخر، رستوران، لابی آسمان، پارکینگ، تاسیسات، سوئیت‌ها، واحدهای اداری و کتابخانه تشکیل می‌دهد. ناگفته نماند که این برج معروف دبی افتخار میزبانی از هتلی را دارد که جورجیو آرمانی، چهره برجسته ایتالیایی کار طراحی آن را بر عهده داشته است.

برخورداری از طولانی‌ترین مسیر آسانسوری جهان، گرفتن خنکی هوا از ارتفاعات و توزیع آن در سایر طبقات برج بدون دخالت انرژی و مجهز بودن به مدرن‌ترین سیستم آبیاری، از عجایب شگفت‌انگیز فضای داخلی و بیرونی برج خلیفه دبی است.

2. برج جمیرا

یکی دیگر از سازه‌های شاهکار دبی که قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود، برج جمیرا دبی است. کار طراحی و معماری این برج 550 متری باشکوه را شرکتی آمریکایی به نام اسکیدمور اوینگز و مریل بر عهده دارد.

حتما محمد بن راشد، حاکم دبی را می‌شناسید؛ برج جمیرا دبی، اثر انگشت این حاکم بزرگ در میان سازه‌های خوش‌قدوقامت و آسمان‌خراش دبی است. ناگفته نماند که در طراحی برج جمیرا، ردپایی از واحه‌های اطراف دبی که به‌عنوان نماد اصلی این شهر شناخته می‌شود، هم دیده می‌شود.

برج جمیرا در منطقه الصفوح و در فاصله کمی با برج العرب قرار دارد. یکی از جذابیت‌های شگفت‌انگیز این برج، مجهز بودن نمایی بیرونی آن به ال ای دی‌های فراوان است. با این قابلیت، گردشگران هر روز باید منتظر خلق طرح و رنگی جدید از این سازه در سطح شهر باشند.

برج های دبی

برج جمیرا؛ معروف‌ترین برج دبی

3. برج العالم

برج های دبی تمامی ندارد؛ هر روز باید شاهد رونمایی از یک برج بلند و عظیم در این شهر باشیم. یکی از این برج‌ها که به‌زودی در فهرست بهترین هتل های دبی قرار می‌گیرد، برج العالم است.

برج العالم سازه‌ای نیمه‌ساخت در خیابان شیخ زاید است که ارتفاعی 510 متری دارد. پروسه ساخت این برج از سال 2006 آغاز و سپس به دلایل مالی در سال 2009 متوقف شد. این برج که احتمال آن می‌رود در آینده به‌عنوان بهترین برج دبی شناخته شود، 108 طبقه دارد. واحدهای آپارتمانی، طبقات اداری، هتل و حمام ترکی فضای داخلی این برج غول‌آسا را تشکیل می‌دهند. بخش اعظمی از زیبایی این برج را باید به معماری خلاقانه نمای بیرونی آن نسبت داد که تصویری جذاب از یک گل را به نمایش می‌گذارد.

4. برج بن غاطی

با اتمام پروژه ساخت برج بن غاطی باید منتظر رونمایی از یک شاهکار معماری دیگر در شهر دبی باشیم. این برج که حاصل همکاری برند جیکوب اند کو و شرکت املاک بن غاطی است، طراحی بی‌نقص و رکوردشکنی دارد. بدون شک سازه بن غاطی در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از برج‌های بزرگ دنیا شناخته خواهد شد. این رتبه و جایگاه را می‌توان از ارتفاع 472 متری این سازه کاملا حدس زد.

سازه مسکونی جیکوب اند کو، ساختمانی 100طبقه با 299 واحد آپارتمانی 2خوابه و 3خوابه است. این مجتمع که در سال 2026 افتتاح می‌شود، طراحی با الهام از حرکت عقربه‌های ساعت دارد.

5. مارینا 101

اگر در معرفی خود از بهترین برج‌های دبی، نامی از برج مارینا 101 به میان نیاوریم، بی‌انصافی را در حق سازندگان و طراحان ماهر این بنا تمام کرده‌ایم. برج مارینا 101 در لوکس‌ترین و معروف‌ترین محله دبی یعنی منطقه مارینا قرار دارد. ساخت‌وساز برج مارینا 101 از سال 2007 آغاز شد و پس از 11 سال به پایان رسید. در‌ حال حاضر این برج با 425 متر ارتفاع، به‌عنوان سی‌امین برج بلند دنیا شناخته می‌شود.

در توصیف فضای شگفت‌انگیز داخلی این بنا باید به وجود 101 مجلل طبقه اشاره کنیم که 33 طبقه آن به هتلی 5 ستاره، 66 طبقه به واحد آپارتمانی و طبقات آخر به رستوران، فروشگاه و کلاب اختصاص پیدا کرده است. آسانسور شیشه‌ای، پنت‌هاوس دوبلکس و پارکینگی با ظرفیت 665 خودرو، سایر امکانات جذاب این برج عظیم را تشکیل می‌دهند.

6. برج الامیره دبی

در همسایگی با برج مارینا، سازه دیگری به نام برج پرنسس جا خوش کرده که از نظر زیبایی و شکوه چیزی کم از سایر آسمان‌خراش‌های این شهر ندارد. این برج که با نام برج الامیره هم شناخته می‌شود، در سال 2012 افتتاح شده و با 414 متر ارتفاع، جایگاه خود را در فهرست بلندترین برج‌های مسکونی جهان ثبت کرده است.

برج پرنسس 101 طبقه با 763 واحد مسکونی، 8 فروشگاه و یک پارکینگ زیرزمینی با گنجایش 957 خودرو دارد. ناگفته نماند که این سازه مشهور از وجود امکانات جذابی مانند استخر، سونا، سالن بدنسازی، اتاق بخار، سالن ضیافت و زمین بازی ویژه کودکان برخوردار است.

7. برج مارینا 23

از برج های مسکونی دبی که سکونتی لوکس و مجلل را برای شهروندان این شهر فراهم می‌کند، برج مارینا 23 است. این برج همان‌طور که از نامش پیداست، جزء سازه‌های خوش‌منظر و زیبای محله معروف مارینا محسوب می‌شود. ارتفاع 393 متری این سازه بلندقامت، چشم‌اندازی رویایی از محله دوست‌داشتنی مارینا را به تمام ساکنان می‌بخشد.

برج مسکونی مارینا، 88 طبقه با 289 واحد آپارتمانی دارد. این واحدها به شکل دو خوابه یا چهار خوابه با دوبلکسی بسیار جذاب طراحی شده‌اند. آنچه سکونت در این برج را هیجان‌انگیز می‌کند، آسانسورهای برق‌آسایی هستند که کاربران را در کمتر از 45 ثانیه به طبقه مورد نظرشان می‌رسانند. استخرهای گوناگون و پارکینگ وسیع این برج هم مزیتی است که نمی‌توان از تاثیر آن در محبوبیت بیشتر سازه مارینا چشم‌پوشی کرد.

8. برج محمد بن راشد

معرفی برج‌های دبی ناتمام خواهد بود اگر از سازه غول‌آسا و آسمان‌خراش محمدبن راشد حرف زده نشود! این برج که ساخت آن در حدود 8 سال کامل شده، ارتفاعی 382 متری دارد. فضای داخلی این مجموعه را 92 طبقه با واحدهای تجاری و مسکونی تشکیل می‌دهند. برج محمدبن راشد در سال 2014 افتتاح شد و در همان سال اول لقب بلندترین سازه شهر دبی را از آن خود کرد. درحال‌حاضر از این سازه به عنوان پنجمین برج بلند امارات، هفتمین برج بلند خاورمیانه و سی‌وچهارمین برج بلند جهان یاد می‌شود.

9. الیت رزیدنس

یکی دیگر از برج های دبی که با افتتاح آن در سال 2012 همه جهان حیرت‌زده شد، برج مسکونی الیت رزیدنس است. این برج در حاشیه منطقه مارینا و در مجاورت با جزیره مصنوعی نخل جمیرا قرار دارد. ساکنان خوش‌اقبال برج الیت این فرصت را دارند تا روز خود را با چشم‌اندازی پانورامایی از خلیج همیشه فارس و جزیره جذاب و خارق‌العاده جمیرا آغاز کنند.

برج الیت 380 متری، دارای 90 طبقه است که 86 طبقۀ آن روی زمین و باقی طبقات در زیر زمین قرار دارد. این سازه در مجموع، صاحب 703 واحد مسکونی مجلل 1 تا 4 خوابه با پنت‌هاوسی وسیع است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این آسمانخراش در کنار یکی از مهم‌ترین شاهکارهای معماری دبی، یعنی برج پرنسس قرار دارد. از امکانات رفاهی موجود در ساختمان الیت باید به پارکینگ بزرگ، آسانسورهای سریع‌السیر و استخرهای لوکس اشاره کنیم که اقامت را برای ساکنان هود لذت‌بخش‌تر کرده است.

10. برج آدرس بولوارد

اسم برج های دبی که به زبان آورده می‌شود، ناخودآگاه نقشی از سازه مشهور آدرس بولوارد به ذهن‌ها خطور می‌کند. شاید تصور کنید این ساختمان تمام شهرت و آوازه‌اش را از همسایگان خود، یعنی برج خلیفه یا فواره معروف دبی یدک می‌کشد؛ اما باید اعتراف کنیم که این معماری خاص و بی‌نظیر آدرس بولوارد است که پای آن را به فهرست برج‌های افسانه‌ای دبی باز می‌کند.

برج آدرس بولوارد که در اصل هتلی 5 ستاره در مرکز شهر دبی است، ارتفاعی 368 متری دارد. این هتل در سال 2017 افتتاح شده و چیزی حدود 73 طبقه با 196 واحد اقامتی را در خود جای می‌دهد. اگر بخت با شما یار باشد و مهمان اتاق‌های رویایی این هتل شوید، می‌توانید ضمن دسترسی به جاذبه‌های تفریحی و بهره‌مندی از امکاناتی فوق‌العاده، از تماشای منظره شکوهمند دبی در شب هم حظ کامل را ببرید.

11. برج مشعل مارینا

نام برج‌های دبی را که مرور می‌کنیم به سازه خوش‌قامت و خوش‌سیمای مشعل مارینا می‌رسیم. برج مشعل مارینا علی‌رغم سرنوشت سوزناک و پرحادثه‌ای که پشت سر گذاشته، هنوز هم به‌عنوان بهترین و بلندترین برج دبی شناخته می‌شود. این سازه از ساختمان‌های مسکونی فوق‌العاده لاکچری در محله ماریناست که بهره‌برداری آن در سال 2011 به اتمام رسید؛ اما در سال‌های بعد از افتتاح به شکل پی‌درپی دچار آتش‌سوزی شد.

در حال حاضر برج مشعل با ارتفاع 366 متر، صاحب 79 طبقه مسکونی است. در طبقات مسکونی این ساختمان، 682 واحد مسکونی با امکانات بسیار لوکس و مدرن وجود دارد. این ساختمان علاوه بر تمام مزیت‌های درخشانی که برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد، یک حسن بزرگ دارد و آن موقعیت مکانی ایده‌آل در شهر دبی است.

12. برج الماس

در میان مشهورترین برج‌های دبی، نام برج الماس به‌چشم می‌خورد که همچون نگینی زیبا در منطقه دریاچه جمیرا می‌درخشد. معماری شکوهمند و خلاقانه این برج که شباهت عجیبی به الماس دارد، حکمت نامگذاری این برج را برملا می‌کند.

برج الماس، ساختمانی 68 طبقه‌ای با کاربری مسکونی است که بلندی ارتفاع آن به 360 متر هم می‌رسد. این برج ضمن بهره‌مندی از خارق‌العاده‌ترین سبک معماری، امکانات رفاهی مجللی هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سالن کنفرانس، لابی زیبا، رستوران و کافه، آسانسورهای برق‌آسا و پارکینگ اشاره کرد. ناگفته نماند که ساکنان برج الماس نه تنها پکیجی کامل از امکانات رفاهی را در اختیار دارند، بلکه از امتیاز دسترسی به جاذبه‌های شگفت‌انگیز دریاچه جمیرا هم برخوردار هستند.

13. هتل جوورا

از دیگر سازه‌های طلایی و خوش‌فرم دبی که از عمر تاسیس آن فقط 5 سال می‌گذرد، برج هتل جوووراست. این هتل بلندقامت و خوش‌منظر در امتداد جاده شیخ زاید قرار دارد و ارتفاع آن به 356 متر هم می‌رسد. فضای داخلی این برج را 528 اتاق در 75 طبقه تشکیل می‌دهد. اتاق‌های دولوکس و سوئیت‌های یک‌خوابه و دو‌ خوابه‌ای که در این هتل قرار دارد، اقامتی فوق‌العاده رویایی را برای مسافران این شهر رقم می‌زند.

هسته جذاب و اصلی این هتل، رستوران‌های لوکس و مجلل آن هستند که طعمی بهشتی از غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای، محلی و بین‌المللی را چاشنی لحظات‌تان می‌کنند. سالن‌های بدنسازی، مرکز تجاری بزرگ، خدمات کانسیرج و میز راهنمای تور از دیگر امکانات جذاب این هتل 4 ستاره محسوب می‌شوند.

14. برج جی دبلیو ماریوت مارکوییس

تعداد برج‌های دبی آنقدر زیاد است که احتمالا فرصتی برای بازدید از همه آن‌ها نداشته باشید؛ اما با خرید تور دبی از تهران تریپ می‌توانید در برج جی دبلیو ماریوت مارکوییس اقامت کرده و حسابی از آن دیدن کنید.

برج جی دبلیو مدال افتخار دومین هتل جهان را بر گردن دارد. این برج با ارتفاع 355 متر، یکی از بهترین برج‌های دوقلو دبی به شمار می‌رود. این هتل 5 ستاره در خیابان شیخ زاید واقع شده و در 66 طبقه، میزبان گردشگرانی خواهد بود که به دنبال اقامتی رویایی در دبی هستند. معمار باسلیقه برج دبلیو، ایده طراحی این برج را از درخت نخل خرما گرفته است تا به این بهانه میراث بزرگ و ارزشمند این شهر را برای همیشه زنده نگاه دارد.

ساخت این هتل مرتفع از سال 2006 شروع شده و در سال 2013 به بهره‌برداری رسید. جذابیت اصلی برج جی دبلیو زمانی هویدا می‌شود که بدانید این برج روی سکویی هفت طبقه قرار دارد. این طراحی متفاوت بهترین فرصت است تا گردشگران جذاب‌ترین منظره پانورامایی از برج خلیفه و دریای بی‌کران خلیج‌فارس را مقابل چشمان خود داشته باشند.

بلندترین برج های دبی

برج هتل جی‌دبلیو ماریوت مارکوییس در دبی

15. برج اداری امارات

از محبوب‌ترین برج‌های دبی که با هدف کاربری اداری در این شهر خلق شده، می‌توان به برج اداری امارات اشاره کرد. نمای ظاهری این برج را پنل‌های آلومنیوم، مس و نقره و سازه داخلی آن را دیوارهای هسته‌ای تشکیل می‌دهد. این آسمان‌خراش 354 متری دارای دو سازه کاملا متفاوت مثلثی‌شکل است که چیزی بالغ بر 56 طبقه را در دل خود جای می‌دهد. در طبقات متعدد ساختمان اداری امارات می‌توانید با انواع رستوران‌های لوکس، فروشگاه‌های رنگارنگ، بوتیک‌های زیبا، کافه‌های دنج و سالن‌های مجهز بدنسازی روبه‌رو شوید.

خوبی‌ها و محاسن این برج خوش‌قیافه تنها به امکانات لوکس فضای داخلی آن محدود نمی‌شود. در محوطه بیرونی برج اداری امارات نیز فضای سبزی مصنوعی به چشم می‌خورد که سبب زیبایی بیشتر آن می‌شود. به همه این موارد باید موقعیت مکانی ایده‌آل این سازه را هم اضافه کنیم که اسباب دسترسی بهتر کاربران به معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی را فراهم می‌کند.

16. دبی مال؛ از برج های معروف دبی

از برج‌های دبی که در همنشینی با برج خلیفه نمایی زیبا به این شهر بخشیده، برج دبی مال است. احتمالا نام برج دبی مال را بارها شنیده‌اید؛ این مکان که لقب دومین مرکز خرید بزرگ جهان را دارد، سالانه میزبان هزاران هزار گردشگری است که به قصد خرید عازم دبی می‌شوند.

برج آسمان‌خراش دبی مال 350 هزار مترمربع ارتفاع دارد و در 4 طبقه، چیزی بالغ بر 1200 فروشگاه را در دل خود جای داده است. طبقات این مجموعه تنها منحصر به فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق و زیبا نمی‌شود. هرچند که هنوز هم از نظر کاربران بهترین و خاص‌ترین بخش این مرکز خرید، خیابان مد و فشن آن است که امکان ملاقات با 70 برند خوش‌آوازه را فراهم می‌کند.

در برج دبی مال بهترین و مهیج‌ترین تفریحات در انتظار گردشگران خواهد بود. در این مجموعه مجهزترین پارک واقعیت مجازی دنیا، پیشرفته‌ترین مجموعه سینمایی، اولین خانه وحشت دبی، مهیج‌ترین پیست اسکی یخ و بزرگ‌ترین آکواریوم دبی جا خوش کرده است. برج دبی مال در سال 2008 افتتاح شد و در همان سال اول افتتاح، این افتخار را داشت تا میزبان 37 میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد.

17. الحبتور تاور

شکوه معماری و اوج مدرنتیه‌بودن دبی را می‌توان در برج الحبتور به نظاره نشست. این سازه که جزء پروژه‌های در حال ساخت دبی محسوب می‌شود، آسمان‌خراشی مسکونی با 82 طبقه و 1701 واحد آپارتمانی در قلب شهر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید الحبتور تاور با ارتفاع 345 متری خود، در آینده از بلندترین برج های دبی با کاربری مسکونی خواهد بود.

در این سازه باشکوه و پرابهت به هر طرف که سر بچرخانید، با چشم‌اندازی مسحورکننده از شهر دبی مواجه خواهید شد. احتمال می‌رود، پروژه ساخت این برج مسکونی تا سال 2026 به بهره‌برداری برسد.

18. برج رز

آسمان خراش های دبی تنها یک جاذبه گردشگری نیستند که از دور بایستید و به هیبت باشکوه و حیرت‌انگیز آن‌ها خیره شوید. تعداد زیادی از این سازه‌های مجلل با تبدیل‌شدن به کاربری هتل، تجربه یک زندگی لاکچری کوتاه‌مدت را برای شما فراهم می‌کنند. از بهترین این سازه‌ها برج رز است که در سال 2009 با 71 طبقه در خیابان شیخ زاید افتتاح شد. این برج که بلندای آن به 333 متر می‌رسد، تا سال 2012 لقب بلندترین برج دنیا را داشت.

برج رز هتلی 4ستاره است؛ اما به‌لطف داشتن خدمات و امکانات رفاهی، می‌توان به چشم هتلی 5ستاره و لوکس به آن نگاه کرد. ساختمان رز که بی‌تردید یکی از بهترین برج‌های دبی است، 462 سوئیت با تنوع بالا دارد. این تنوع آنقدر زیاد است که احتمالا در هنگام انتخاب اتاق، هیجان زیادی را پشت سر بگذارید. از رفاه و آرامش مهمانان این هتل هم هر چه بگوییم، کم گفته‌ایم. این مجموعه اقامتی با ارائه بهترین‌ و کامل‌ترین خدمات، سفری بسیار خاطره‌انگیز را برای گردشگران رقم می‌زند.

19. برج العرب

از بهترین برج های دبی که همچون ستاره‌ای بی‌بدیل در آسمان این شهر کویری می‌درخشد، برج العرب است. این سازه باشکوه و حیرت‌انگیز که در ردیف سازه‌های بزرگ جهان قرار می‌گیرد، هتلی 7 ستاره در جزیره‌ای مصنوعی است. بعید می‌دانیم نظیر این هتل 7 ستاره مجلل را در جایی دیگری از جهان دیده باشید!

برج‌العرب در سال 1999 با 18 طبقه لوکس و بسیار زیبا به بهره‌برداری رسید. مساحت کوچک‌ترین واحد اقامتی این هتل 169 مترمربع و بزرگ‌ترین آن 780 متر مربع است. آنچه بیش از همه شما را متحیر می‌کند، قرارگیری برخی از طبقات این هتل در زیر دریاست! تصورش را بکنید؛ اتاق‌هایی آکواریومی زیر دریا که با اقامت در آن می‌توانید لذت هم‌زیستی با گونه‌های دریایی را هم تجربه کنید.

هتل برج‌ العرب شاهکاری هنری از تام رایت معمار برجسته آمریکایی است. از دور که به نمای برج العرب نگاه کنید، تصویری از حرف انگلیسی v با بازویی خمیده در ذهنتان تداعی می‌شود؛ البته معماری این برج 321 متری بی‌شباهت به یک بادبان هم نیست. تعبیه باند فرود هلی‌کوپتر در بالای برج را می‌توان از شگفتی‌های منحصربه‌فرد این هتل دانست.

خرید ارزانترین تور دبی در تابستان

حال که با فهرست بلندترین برج های دبی آشنا شدید، باید بدانید که این فهرست بلندبالا موارد بسیاری دارد و به این 19 برج خلاصه نمی‌شود. همچنین، با وجود اینکه دبی شهری با اقلیم گرم و خشک نزدیک به استواست، حتی در فصل تابستان نیز می‌تواند مقصد جذابی باشد. تفریحات تابستانه دبی و حمام آفتاب در سواحل خلیج فارس، خستگی یک سال کاری را از تن به در می‌برد. پس فرصت را از دست ندهید و برای رزرو بلیط هواپیما و تور تابستانه دبی با قیمتی بسیار مناسب، همین حالا اقدام کنید. برای اطلاع از تاریخ و برنامه سفر و رزرو تور، به www.trip.ir سر بزنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*