خودرو هاچبک ام جی 4 EV

هاچبک برقی جذاب ام جی 4 EV روانه بازار ایران شد + مشخصات فنی و عکس

خودرو هاچبک برقی ام جی 4 EV، یکی از جدیدترین محصولات این برند برای بازار ایران خواهد بود که توسط فردا موتورز عرضه خواهد شد.

حدود یک سال است که شرکت فردا موتورز، وارد کننده رسمی محصولات برند MG (موریس گاراجز) در ایران شناخته شده و در اولین قدم، این شرکت سدان ام جی جی تی و سپس خودرو رودستر سایبراستر را به کشور وارد کرد و به‌زودی عرضه نهایی این خودرو را به مشتریان آغار خواهد کرد. حال این شرکت قصد دارد تا یک هاچبک برقی و جدید از ام جی با نام MG4 EV که در حال گذراندن مراحل تست و ارزیابی است را به‌زودی در کشورمان عرضه کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی محصول جدید فردا موتورز می‌پردازیم.

هاچبک ام جی 4 EV؛ جدیدترین محصول فردا موتورز

خودرو هاچبک MG4 EV

خودرو MG4 EV، یک هاچبک شهری برقی در سگمنت C است که نخستین بار در سال 2022 ابتدا در چین و سپس در اروپا معرفی شد و به سرعت توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این خودرو در بازار چین با نام «مولان» شناخته می‌شود که توانسته به فروش خوبی در این کشور و برخی کشورهای اروپایی دست پیدا کند. این خودرو بر اساس پلتفرم برقی MSP گروه خودروسازی سایک (SAIC) ساخته شده و یک گزینه مقرون‌به‌صرفه از چین است. این پلتفرم منعطف، امکان توسعه انواع خودروهای برقی در سگمنت‌های مختلف را فراهم می‌کند.

طراحی مدرن و مهندسی دقیق این خودرو باعث شده است تا توزیع وزن بهینه و مرکز ثقل پایین آن، هندلینگ بهتری را ارائه دهد. پک باتری MG4 به نحوی طراحی شده که ارتفاع خودرو کاهش یافته و امکان تعویض آسان آن فراهم شود. رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی و چراغ‌های LED به‌صورت استاندارد در این خودرو قرار گرفته است. همچنین این خودرو فضای صندوق 363 لیتری را ارائه می‌دهد که در این سگمنت مطلوب تلقی می‌شود.

مشخصات فنی هاچبک شهری ام جی 4 برقی

در حال حاضر چهار نسخه از MG4 EV وجود دارد که سه نسخه از آنها دارای یک موتور الکتریکی تکی هستند که چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورند. مدل پایه MG4 که به ایران وارد شده است، SE نام دارد و دارای یک باتری 50.8 کیلووات‌ساعتی (ظرفیت قابل استفاده) با توان 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر است. این نسخه برد 425 کیلومتر در شرایط استاندارد را فراهم و شتاب 7.7 ثانیه‌ای را رقم می‌زند. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک‌فرسون و در محور عقب از نوع مولتی‌لینک است که این ترکیب، MG4 را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در محیط‌های شهری تبدیل کرده است.

برای این خودرو یک نسخه XPower نیز عرضه شده است که شتاب شگفت‌انگیزی را ارائه می‌کند. این نسخه با بهره‌گیری از دو موتور الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک مجموعا قدرت 429 اسب‌بخار را تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد در 3.6 ثانیه را رقم می‌زند. همچنین یک باتری نسبتا بزرگ 61.8 کیلووات‌ساعتی روی این خودرو قرار گرفته شده است. البته این نسخه وارد بازار ایران نخواهد شد.

امکانات رفاهی و ایمنی MG4 EV

نمای داشبورد خودرو هاچبک MG4 EV

طراحی داخلی MG4 با سبکی مدرن و مینیمالیستی و بهره‌مندی از یک نمایشگر 7 اینچی برای کلاستر، یک صفحه نمایش 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و سلکتور دنده دایره‌ای و چرخان، فضایی شیک و کارآمد را فراهم کرده است.

از جمله دیگر امکانات این خودرو می‌توان پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل تطبیقی، دوربین و سنسور پارک عقب، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل کشش و پایداری، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سنسور نور، ترمز اضطراری خودکار، دستیار ترافیک، رادار هشدار تغییر لاین، هشدار خروج از خط، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) و گرم‌کن صندلی های را جلو نام برد. MG4 پنج ستاره کامل را در تست ایمنی Euro NCAP دریافت کرده و بیش از 80 درصد برای ایمنی سرنشینان مفید عمل کرده است.

واردات این خودرو پرطرفدار توسط فردا موتورز می‌تواند بسیار مثبت تلقی شود، اما مادامی که زیرساخت‌های کشور برای خودروهای برقی به‌طور کامل فراهم نشود نمی‌توان به آینده خودروهای برقی در ایران خوش‌بین بود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
خودرو ارزان قیمت ام جی ۵ توسط فردا موتورز به ایران می‌آید کایی کونلون iHD، شاسی بلند جذاب زیرمجموعه جدید چری با قیمت زیر 1 میلیارد تومان معرفی شد هونگچی H6 فیس لیفت با طراحی بسیار جذاب رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*