آئودی RS Q8 پرفورمنس مدل 2025

آئودی RS Q8 پرفورمنس معرفی شد؛ قدرتمندترین خودرو بنزینی تاریخ خودروساز آلمانی

آئودی از مدل جدید کراس اوور سایز متوسط RS Q8 پرفورمنس پرده‌برداری کرد. به‌لطف این نسخه جدید، آر اس کیو 8 حالا با لامبورگینی اوروس رقابت می‌کند.

آئودی RS e-tron GT پرفورمنس که با پیشرانه الکتریکی 912 اسب بخاری عنوان قوی ترین خودرو تاریخ این شرکت را به خود به یدک می‌کشید، اخیراً به‌صورت رسمی معرفی شد. آخرین اخبار خودرو نشان می‌دهند آئودی با فاصله کمی از این خودرو، کراس اوور سایز متوسط RS Q8 پرفورمنس مدل 2025 را به نمایش گذاشت که قدرتمندترین خودرو بنزینی این خودروساز آلمانی نام گرفته است.

معرفی RS Q8 پرفورمنس، قوی ترین خودرو بنزین‌سوز آئودی

آئودی پاییز گذشته فیس لیفت دو کراس اوور Q8 و SQ8 را به بازار معرفی کرد و حالا قصد دارد RS Q8 پرفورمنس، نسخه پرچمدارشان را با به‌روزرسانی‌هایی قابل توجه روانه بازار کند. این خودروساز پیش‌تر خودروهایی عملکردبالا با برچسب RS نظیر RS4 ،RS5 ،RS6 و RS7 را عرضه کرده بود و حالا RS Q8 به‌عنوان جدیدترین خودرو عملکردمحور آن از راه رسیده است تا رکورد همه آن‌ها در زمینه خروجی را جابه‌جا کند.

نمای جلو آئودی RS Q8 پرفورمنس مدل 2025

آئودی آر اس کیو 8 که از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو ارتقا یافته بهره می‌برد، توان تولید قدرت 631 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتن متر را دارد. این یعنی شاسی بلند جدید آلمانی‌ها حتی از R8، سوپرکار 10 سیلندر تنفس طبیعی معروفشان هم خروجی بیشتر تولید می‌کند. البته با توقف تولید آئودی R8، طرفداران دیگر مجبور به خداحافظی با آن شده‌اند.

نمای جلو آئودی RS Q8 پرفورمنس مدل 2025

پیشرانه 8 سیلندر آئودی RS Q8 پرفورمنس مدل 2025 همچنین به حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کرده است و می‌تواند ظرف 3.6 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. با ارتقای پیشرانه، این خودرو حتی موفق شده است حدود 6 ثانیه زودتر از نسخه قبلی خود پیست نوربورگرینگ را دور بزند و عملاً به سریع‌ترین شاسی بلند تولید انبوه تبدیل شود که این پیست را پیموده است.

نمای عقب آئودی RS Q8 پرفورمنس مدل 2025

با این سطح خروجی، کراس اوور جدید آئودی عملاً پا به محدوده لامبورگینی اوروس، سوپر اس یو وی ایتالیایی گذاشته است. برای مقایسه لازم است بدانید که اوروس 657 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و طی 3.1 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته لامبورگینی اوروس SE، نسخه جدید این شاسی بلند با پیشرانه پلاگین هیبرید حتی قادر به تولید قدرت و گشتاور بیشتری است.

نسخه پایه آئودی RS Q8، شاسی بلندی که کماکان پرقدرت است

آئودی آر اس کیو 8 معمولی مدل 2025 هم به نسخه‌ای ضعیف‌تر از پیشرانه 8 سیلندر مذکور مجهز است. این نسخه با کاهش 40 اسب بخاری نسبت به پرفورمنس، 591 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاور تولیدی آن هم 800 نیوتن متر اعلام شده است. شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت با این نسخه هم 3.8 ثانیه زمان می‌برد و هرچند سقف سرعت آن به‌صورت الکترونیکی تا 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، امکان افزایش آن حتی تا مرز 305 کیلومتر بر ساعت وجود دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این خودرو علی‌رغم اختلاف خروجی با پرفورمنس، هنوز شاسی بلندی پرقدرت با شتاب بالا به حساب می‌آید.

در نهایت باید اشاره کرد که هر دو خودرو از المان‌های مشترک در طراحی نمای بیرونی برخوردارند. جلوپنجره با الگو کندو که در ورودی‌های پایین سپر هم دیده می‌شود، تریم تیره‌رنگ ناحیه جلو، خروجی‌های اگزوز بیضی‌شکل و چراغ‌های به هم پیوسته عقب فقط برخی از این المان‌ها هستند. در فضای داخلی Q8 هم صندلی‌های اسپرت منفذدار با دوخت کندویی، تریم آلکانتارای فرمان، تریم میکروفایبر سلکتور دنده، صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی و دو پنل کنسول مرکزی به چشم می‌خورند.

تاریخ عرضه و قیمت آئودی آر اس کیو 8

آر اس کیو 8 جدید

آئودی تا به اینجا صرفاً جزئیات نسخه اروپایی آر اس کیو 8 مدل 2025 را به اشتراک گذاشته است. به گفته این شرکت، این اس یو وی در ماه جاری میلادی در اروپا به فروش گذاشته می‌شود. قیمت آر اس کیو 8 معمولی و پرفورمنس در آلمان به ترتیب 141 هزار و 900 یورو و 155 هزار و 700 یورو خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
مرسدس بنز AMG S 63 E منصوری با پیشرانه 950 اسب بخاری، یک ابرخودرو است این نسخه ویژه بی ام و X5 مخصوص آفرودبازها است بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد رضوانی آرسنال به نمایش گذاشته شد؛ شاسی بلند ضدگلوله مخصوص سیاستمداران + عکس شاسی بلند چری فنگیون T6 پلاگین هیبرید معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*