بی ام و M5 مدل 2025 نسل جدید

بی ام و M5 مدل 2025 با طراحی تهاجمی جذاب و پیشرانه پلاگین هیبرید جدید معرفی شد

بی ام و M5 مدل 2025 به‌صورت رسمی به‌نمایش گذاشته شد. نسل جدید ام 5 با یک پیشرانه پلاگین هیبرید جدید، خروجی فوق‌العاده بالایی تبدیل می‌کند.

مونیخی‌ها با رونمایی از بی ام و سری 1 نسل جدید، نسل جدید بی ام و X3 و بی ام و سری 2 جدید طی چند وقت اخیر، مشغول به‌روزرسانی سبد محصولات خود بوده‌اند. اگر هم پای ماشین‌های عملکردمحور آن‌ها در میان باشد، چند هفته قبل بی ام و M3 مدل 2025 را معرفی کردند و حالا بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، نسل جدید و هفتم بی ام و M5 را به نمایش گذاشته‌اند؛ خودرویی که هم از لحاظ طراحی نمای بیرونی از المان‌های جدیدی برخوردار شده و هم از یک پیشرانه جدید پلاگین هیبرید بهره گرفته است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی و کابین نسل جدید ام 5

همان‌طور که انتظار می‌رود، ام 5 به‌عنوان نسخه عملکردمحور سری 5 شکل و شمایلی اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر دارد. در نمای جلو چراغ‌های جدید بی ام و با گرافیک دو بخشی به شکل حرف L و جلوپنجره کلیوی با تریم مشکی و لوگو M توجه را به خود جلب می‌کنند و در ناحیه عقب چراغ‌های نسبتاً کشیده جدا از هم و چهار خروجی اگزوز داخل پنل‌های مشکی سپر به چشم می‌خورند که از ماهیت اسپرت این خودرو حکایت دارند.

در طراحی کابین، بی ام و M5 نسل جدید تفاوت فاحشی با سری 5 ندارد، به‌جز این‌که تریم فیبر کربنی فراوان در آن به کار رفته است. فرمان سه‌پر دی‌کات چرمی با نوار قرمز در قسمت بالایی، دکمه‌های بازطراحی شده M و پدل شیفترهای جدید پشت فرمان هم برخی دیگر از المان‌های فضای داخلی این ماشین لوکس آلمانی هستند.

مشخصات فنی بی ام و M5 مدل 2025

نسل جدید بی ام و ام 5 کماکان از همان موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو نسل قبل بهره می‌برد که حالا با اضافه شدن یک موتور الکتریکی، یک پیشرانه پلاگین هیبرید را تشکیل داده است. این پیشرانه پلاگین هیبرید می‌تواند روی هم رفته 717 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند. خروجی تولیدی این پیشرانه جدید اختلاف محسوسی با نسخه کنونی M5 CS دارد که حداکثر 627 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

بی ام و M5 مدل 2025 نسل جدید

تامین انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی 194 اسب بخاریِ این پیشرانه پلاگین هیبرید بر عهده یک باتری لیتیوم یونی 14.8 کیلووات ساعتی قرار دارد. ام 5 حالا با اتکا به گشتاور آنی حاصل از این موتور الکتریکی، توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 3.4 ثانیه را دارد. به‌لطف سیستم لانچ کنترل این خودرو آلمانی، گشتاور موتور مذکور می‌تواند از 280 نیوتن متر به 450 نیوتن متر افزایش پیدا کند و تفاوت قابل توجهی در عملکرد لحظه‌ای آن رقم بزند.

نسخه عملکردمحور سری 5 حالت‌های مختلفی را در دسترس راننده قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به «الکتریک»، «هیبرید» و «ای کنترل» اشاره کرد. هیبرید در واقع حالت پیش‌فرض این خودرو است و با حالت الکتریک هم می‌توان مسافت 40 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کرد. ای کنترل هم حالتی است که حول محور صرفه‌جویی در مصرف انرژی باتری می‌چرخد. راننده همچنین سه سطح تعویض دنده و قابلیت مدیریت شاسی، سیستم انتقال قدرت، فرمان‌پذیری، ترمزها و دریچه گاز را پیش رو خود دارد.

بی ام و M5 مدل 2025 نسل جدید

این ماشین BWM از بدنه و سیستم تعلیق مستحکم‌تر، فنرهای فولادی و کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر، فرمان‌پذیری چهار چرخ و ترمزهای سرامیک کربنی (در قالب آپشن) هم برخوردار است.

تاریخ عرضه و قیمت بی ام و ام 5 جدید

بی ام و M5 مدل 2025 نسل جدید

این خودروساز آلمانی تولید بی ام و M5 مدل 2025 نسل جدید را به‌زودی در ماه آینده میلادی وارد خط تولید می‌کند و نهایتاً اولین دستگاه‌ها از آن را اواخر سال جاری به خریداران تحویل خواهد داد. این نسخه جدید با افزایش حدود 9 هزار دلاری نسبت به قبل، 120 هزار و 675 دلار قیمت‌گذاری شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
بنتلی کانتیننتال جی تی جدید، ترکیبی از پیشرانه ۷۷۱ اسب بخاری و طراحی لوکس است آئودی RS Q8 پرفورمنس معرفی شد؛ قدرتمندترین خودرو بنزینی تاریخ خودروساز آلمانی مرسدس بنز AMG S 63 E منصوری با پیشرانه 950 اسب بخاری، یک ابرخودرو است بوگاتی توربیون با موتور V16 هیبرید و 1800 اسب بخار قدرت رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*